Megjelent: 7 éve

Munka a jövőben: virtuális bizalom a digitális korban

A legnagyobb kihívás a hatékony működés érdekében a vállalati kultúra megváltoztatása, nem elég az eszközparkot modernizálni, hanem a munkavállalók és felsővezetők gondolkodásmódját is az újfajta megközelítéshez kell igazítani - hangzott el egy Magyarország piacvezető vállalatainak szakértői és vezetői részvételével rendezett kerekasztal beszélgetésen, ahol a szakemberek a jövő munkahelyeit és a jövő munkavállalóit érintő kérdéseket feszegették.

A digitális kor nagy átalakulásokat hozott és újakat vetít előre a munkavégzés terén is. A digitális forradalom szemléletváltást igényel a vállalati kultúrában, valamint a munkáltatói és munkavállalói bizalom megteremtésében. A témakör szakértői: Somorjai Éva, a Magyar Telekom Nyrt. HR vezérigazgató-helyettese, Szelecki Zsolt, a PwC Magyarország HR-tanácsadási üzletágának vezetője, Szakács Balázs, a Ustream Business Intelligence Managere, Márton Miklós, a Kürt Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese és Bánki Tamás, a független LinkedIn szakértő, arra keresték a választ, hogyan befolyásolja a technológiai vívmányok használata a munkavégzést, hogyan alakul át a jelen nagyvállalata az új lehetőségek birtokában és a kihívásokra reagálva, azaz milyen lesz a jövő vállalata?

A szakértők egyetértettek abban, hogy a rugalmas munkavégzés hatékony, a modern eszközök alkalmazására pedig szükség van, de különböző szempontok szerint közelítették meg a technológia szerepét a jövő munkahelyének kialakításában. Somorjai Éva, HR vezérigazgató-helyettes, a folyamatos innováció és a hatékonyságnövelés lehetőségét emelte ki "A Magyar Telekomnál célunk a hosszútávon fenntartható vállalat megteremtése, lépést tartunk és implementáljuk az innovációs fejlesztéseket a munkavégzésben, mint például a távmunka és a virtuális toborzás".

Szelecki Zsolt, a PwC Magyarország szakértője elmondta, hogy egy frissen elkészült tanulmány alapján a felsővezetők 35 százaléka az innovációban látja a jövőt és mintegy 81 százalékuk szerint a következő időszakban leginkább a technológia fogja befolyásolni a munkavégzést. "Egy versenyképességre törekvő vállalat nem maradhat ki ebből a digitális forradalomból, folyamatos fejlesztésre és fejlődésre van szükség minden iparágban."- tette hozzá a szakértő.

A résztvevők megismerhették a Ustream sikertörténetét is, amely az egyik leginnovatívabb, teljes mértékben a modern technológiára épülő magyar startup. "Vállalati kultúránkat a szabadszellemű, rugalmas megközelítés jellemzi. Számos esetben előfordul például, hogy egy munkavállalónk és feletesse más-más kontinensen élnek, mégis kialakul köztük a virtuális együttműködés, és a bizalom, így hatékony csapatként tudnak működni." - mondta Szakács Balázs, a Ustream Business Intelligence Managere.

Fontos szempont a modern technológiára épülő, felhő-alapú rendszerek használatakor a vállalati adatok védelme. "A mobilitás miatt adataink fokozott veszélynek vannak kitéve, ezért az adatbiztonság a mobil eszközök, a közösségi média, illetve minden virtuális technológia és folyamat bevezetése tekintetében rendszer-szintű megközelítést tesz szükségessé a modern vállalatok életében. Fel kell mérni az új lehetőségek kockázatait, nem elegendő az incidensek utólagos kezelése." - tette hozzá Márton Miklós, a Kürt Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese. Számos változás várható a toborzás területén is. Mint azt Bánki Tamás, a LinkedIn szakértő elmondta, a kiválasztási folyamat és a kapcsolatépítés eszközeként a közösségi felületek kerülnek a középpontba.

A kerekasztal résztevői egyetértettek abban, hogy a technológia nagyban befolyásolni fogja a munkavégzést. Az innovatív megoldások alkalmazásával a folyamatok optimalizálhatóak, így az üzleti célok elérhetővé válnak, a vállalati hatékonyság és munkavállalói elégedettség pedig pozitív irányba változik. A legnagyobb kihívást mégis abban látják, hogy a hatékony működés érdekében a vállalati kultúrán is változtatni kell, nem elég az eszközparkot modernizálni, hanem a munkavállalók és felsővezetők gondolkodásmódját is az újfajta megközelítéshez kell igazítani, hogy megvalósuljon a digitális világban is a bizalom.

Azért, hogy a szakértők beszélgetését bárki, bárhonnan nyomon követhesse, az eseményt élőben közvetítette a Ustream, valamint a kezdeményezés hivatalos médiapartnere, a HR Portal. A legfontosabb momentumokból és megállapításokból pedig egy rövid kisfilm is készült.
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter