kapubanner for mobile
Megjelent: 11 éve

Munka a jövőben: virtuális bizalom a digitális korban

A legnagyobb kihívás a hatékony működés érdekében a vállalati kultúra megváltoztatása, nem elég az eszközparkot modernizálni, hanem a munkavállalók és felsővezetők gondolkodásmódját is az újfajta megközelítéshez kell igazítani - hangzott el egy Magyarország piacvezető vállalatainak szakértői és vezetői részvételével rendezett kerekasztal beszélgetésen, ahol a szakemberek a jövő munkahelyeit és a jövő munkavállalóit érintő kérdéseket feszegették.

A digitális kor nagy átalakulásokat hozott és újakat vetít előre a munkavégzés terén is. A digitális forradalom szemléletváltást igényel a vállalati kultúrában, valamint a munkáltatói és munkavállalói bizalom megteremtésében. A témakör szakértői: Somorjai Éva, a Magyar Telekom Nyrt. HR vezérigazgató-helyettese, Szelecki Zsolt, a PwC Magyarország HR-tanácsadási üzletágának vezetője, Szakács Balázs, a Ustream Business Intelligence Managere, Márton Miklós, a Kürt Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese és Bánki Tamás, a független LinkedIn szakértő, arra keresték a választ, hogyan befolyásolja a technológiai vívmányok használata a munkavégzést, hogyan alakul át a jelen nagyvállalata az új lehetőségek birtokában és a kihívásokra reagálva, azaz milyen lesz a jövő vállalata?

A szakértők egyetértettek abban, hogy a rugalmas munkavégzés hatékony, a modern eszközök alkalmazására pedig szükség van, de különböző szempontok szerint közelítették meg a technológia szerepét a jövő munkahelyének kialakításában. Somorjai Éva, HR vezérigazgató-helyettes, a folyamatos innováció és a hatékonyságnövelés lehetőségét emelte ki "A Magyar Telekomnál célunk a hosszútávon fenntartható vállalat megteremtése, lépést tartunk és implementáljuk az innovációs fejlesztéseket a munkavégzésben, mint például a távmunka és a virtuális toborzás".

Szelecki Zsolt, a PwC Magyarország szakértője elmondta, hogy egy frissen elkészült tanulmány alapján a felsővezetők 35 százaléka az innovációban látja a jövőt és mintegy 81 százalékuk szerint a következő időszakban leginkább a technológia fogja befolyásolni a munkavégzést. "Egy versenyképességre törekvő vállalat nem maradhat ki ebből a digitális forradalomból, folyamatos fejlesztésre és fejlődésre van szükség minden iparágban."- tette hozzá a szakértő.

A résztvevők megismerhették a Ustream sikertörténetét is, amely az egyik leginnovatívabb, teljes mértékben a modern technológiára épülő magyar startup. "Vállalati kultúránkat a szabadszellemű, rugalmas megközelítés jellemzi. Számos esetben előfordul például, hogy egy munkavállalónk és feletesse más-más kontinensen élnek, mégis kialakul köztük a virtuális együttműködés, és a bizalom, így hatékony csapatként tudnak működni." - mondta Szakács Balázs, a Ustream Business Intelligence Managere.

Fontos szempont a modern technológiára épülő, felhő-alapú rendszerek használatakor a vállalati adatok védelme. "A mobilitás miatt adataink fokozott veszélynek vannak kitéve, ezért az adatbiztonság a mobil eszközök, a közösségi média, illetve minden virtuális technológia és folyamat bevezetése tekintetében rendszer-szintű megközelítést tesz szükségessé a modern vállalatok életében. Fel kell mérni az új lehetőségek kockázatait, nem elegendő az incidensek utólagos kezelése." - tette hozzá Márton Miklós, a Kürt Zrt. üzleti vezérigazgató-helyettese. Számos változás várható a toborzás területén is. Mint azt Bánki Tamás, a LinkedIn szakértő elmondta, a kiválasztási folyamat és a kapcsolatépítés eszközeként a közösségi felületek kerülnek a középpontba.

A kerekasztal résztevői egyetértettek abban, hogy a technológia nagyban befolyásolni fogja a munkavégzést. Az innovatív megoldások alkalmazásával a folyamatok optimalizálhatóak, így az üzleti célok elérhetővé válnak, a vállalati hatékonyság és munkavállalói elégedettség pedig pozitív irányba változik. A legnagyobb kihívást mégis abban látják, hogy a hatékony működés érdekében a vállalati kultúrán is változtatni kell, nem elég az eszközparkot modernizálni, hanem a munkavállalók és felsővezetők gondolkodásmódját is az újfajta megközelítéshez kell igazítani, hogy megvalósuljon a digitális világban is a bizalom.

Azért, hogy a szakértők beszélgetését bárki, bárhonnan nyomon követhesse, az eseményt élőben közvetítette a Ustream, valamint a kezdeményezés hivatalos médiapartnere, a HR Portal. A legfontosabb momentumokból és megállapításokból pedig egy rövid kisfilm is készült.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
AI és a jövő munkaerőpiaca: kinek lesz robotkollégája és kinek lesz munkahelye?

Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk

Meeting szoftverek: hogyan válasszunk?

A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk

"Ember a gépben" botrány: olcsó munkaerővel pótolták a mesterséges intelligenciát egy cégnél

A Nate nevű amerikai technológiai startup egy AI-alapú vásárlási asszisztensként reklámozta magát. Azt ígérte, hogy a felhasználók nevében... Teljes cikk