kapubanner for mobile

Polgár Zita cikkei 1. oldal

2 éve Toborozz okosan!

Az elmúlt években egyre nagyobb szakemberhiány alakult ki a munkaerőpiacon. Alig akad olyan szakmai terület, amelynél a munkáltatók megfelelő mennyiségű pályázóból válogathatnak, sőt, manapság az sem ritka, hogy egyes speciális ismereteket igénylő munkakörökre lasszóval kell fogni a jelölteket. A teljesség igénye nélkül nézzük meg, mivel lehet megtámogatni a toborzás hagyományos módszereit, hogy minél több, minőségi pályázónk legyen, és könnyebben találjunk új munkatársakat. Teljes cikk...


2 éve Milyen munkát válasszunk? Kulcs a hivatás megtalálásához

Az életünk jelentős részét munkával töltjük, amely hatással van a mindennapi közérzetünkre, hangulatunkra, az emberi kapcsolatainkra, sőt, még az egészségünkre is. Ezért nagyon nem mindegy, milyen foglalkozást választunk magunknak, ahogy az sem, milyen körülmények között dolgozunk, kik vesznek minket körül, illetve milyen vezetőnk van. Mi hiányzik a jó választáshoz? Hogyan találjunk olyan munkahelyet, foglalkozást, ahol élvezet lehet a munka? Polgár Zita, vezetői és önismereti mentor segít. Teljes cikk...


3 éve Eszköz vagy érték a munkavállaló? - a vezető szerepe a fluktuációban

Egyre több szervezet ébred rá arra, hogy a sikerük nagy mértékben azon (is) múlik, hogy a náluk dolgozó emberek elkötelezettek-e munkahelyük iránt vagy sem. Ez a felismerés pedig felveti azt a kérdést, hogy egy vezető milyen mértékben felelős azért, hogy az adott szervezetben a munkavállalók menni vagy maradni akarnak. Teljes cikk...


3 éve A dolgozó érték - a vezető felelőssége, hogy ne csak szlogen legyen

Egy szervezet legfontosabb értéke az ember – különösen a járványhelyzet fennállása óta egyre többet hallani ezt az állítást, amely meglepő módon sokszor mintha az újdonság erejével hatna. Holott, ha jobban belegondolunk, minden szám, teljesítmény, eredmény, sőt az ügyfelek és végső soron a profit is az emberek munkájából származik. A vezetőnek nem csak tudatában kell lennie ennek, hanem eszerint is cselekedni. De mi minden tereli el a figyelmet erről a célról? Polgár Zita, vezetői és önismereti mentor írása. Teljes cikk...


3 éve Jó szakember vs. jó vezető: erre figyelj az előléptetésnél

Bevált gyakorlat a szervezeteknél, hogy a kiemelkedő teljesítményt nyújtó szakemberek kapnak vezetői kinevezést. Nem biztos azonban, hogy a jó szakember egyben jó vezető is lesz. A kettő ugyanis merőben eltérő kihívást és készségkészletet jelent. Mi kell ahhoz, hogy egy jó szakember jó vezető is legyen? És mikor mellélövés ilyen munkatársat előléptetni? Teljes cikk...


3 éve Erre a három dologra van szüksége a munkavállalóknak

Egy munkahellyel kapcsolatban is vannak olyan alapvető szükségleteink, amelyeknek a hiányát semmi mással nem lehet betölteni, mégis méltatlanul kevés szó esik róluk. Holott ezek valójában azok a tényezők, amelyek tulajdonképpen emberré emelnek minket egy munkahelyen, valamint elősegítik az elhivatottságunkat és a lojalitásunkat. Teljes cikk...


4 éve Top vezetői erények - 2. rész

A hiteles vezetőt fel lehet ismerni arról, hogy rendelkezik bizonyos erényekkel. De melyek ezek az erények, amelyek egy vezetőt a legalkalmasabbá tesznek a feladata ellátására? Mire van egy csapatnak leginkább szüksége? Erről ír két részes sorozatunkban Polgár Zita. Teljes cikk...


4 éve Ezek top vezetői erények? - 1. rész

A hiteles vezetőt fel lehet ismerni arról, hogy rendelkezik bizonyos erényekkel, amelyek hatására az alkalmasságát soha, semmi sem kérdőjelezi meg, mert a csapatának ezekre van a legjobban szüksége. Melyek is ezek? Erről ír két részes sorozatunkban Polgár Zita. Teljes cikk...


4 éve Öt súlyos vezetői hiba, amit ne kövessen el

Alig pár hét telt el, mióta a karantén hivatalosan is véget ért, így a szervezetek vezetői saját hatáskörben dönthettek arról, hogyan tovább. S bár ember legyen a talpán, aki ezt a helyzetet tökéletesen jól kezeli, látni néhány óriási hibát, amelyet válság ide vagy oda, nem lenne szabad elkövetnie egyetlen vállalati vezérnek sem. Teljes cikk...


4 éve Az ember csak az első helyen lehet

A napokban olvastam egy cikket, melynek egyik állítása az volt, hogy az emberi erőforrás hamarosan a legfontosabbá válik minden szektorban. Az írás üzenete nagyon fontos, ugyanakkor mélyen el is gondolkodtatott, hogy ez mit is jelent pontosan: azt, hogy ez eddig nem így volt. Felmerült bennem a kérdés, hogy vajon mikor szorult háttérbe az ember jelentősége a szervezetek életében? Vajon mikor vált fontosabbá a termék, a szolgáltatás, a profit, a költség, a minőség, a mennyiség, a hírnév, a növekedés vagy bármi ehhez hasonló? Vajon mikor kezdtek el a felsoroltakra különálló tényezőként tekinteni és nem olyasvalamikre, amelyek mind emberekből indulnak ki? Vajon mi emberek tényleg elfeledkeztünk arról, hogy minden általunk létrehozott dolog sorsa rajtunk múlik, így egy szervezeté is? Polgár Zita, vezetői és önismereti mentor cikke. Teljes cikk...


6 éve Állás helyett haladás - így készülj tudatosan az interjúra

Mostanság elég nagy valószínűséggel találhatjuk magunkat egy állásinterjún, hiszen a vállalatok többsége intenzíven keresi a jelölteket. Számos hirdetés közül válogathatnak a munkát kereső pályázók. Ám a bőség közepette sem szabad elfeledkezni arról, hogy a várt siker érdekében célszerű tudatosan felkészülni az állásinterjúra. Teljes cikk...


6 éve A tudatos vezetés művészete - amit a jelenben megteszel, az lesz a jövőd

Alig akad olyan vállalat, amelynek tulajdonosai, vezetősége ne tűzné ki célként a növekedést. A fejlődés szinte minden szervezet egyik legfőbb vágya, hiszen ez ad értelmet a vállalatok mindennapi életének, és amely szükséges a munkavállalók lendületben maradásához és végsősoron a sikerhez. Ez legtöbbször létszámnövekedést is magával von, amely kellő vezetői tudatosság hiányában paradox módon épp a további fejlődés gátjává válhat. Teljes cikk...


7 éve Nem a korától lesz valaki jó vezető

Ma sem kisebb feladat vezetőnek lenni, mint évtizedekkel ezelőtt, sőt. Ezzel együtt korunk fiataljainak igen gyakori ambíciója vezetővé válni. Úgy tűnik, ők már nem a szakmai tapasztalati évek számával mérik rátermettségüket, hanem céljaik megvalósulása által. Huszonévesen vezetővé válni sem jobb, sem rosszabb, mint érettebb korban. Egyszerűen más. Teljes cikk...


7 éve Vezetőként szárnyalni csak másokat emelve lehet

Minden szervezet sorsa a vezetésen múlik. Lenyűgöző ránézni arra, hogyan határozza meg az akár több tízezreket foglalkoztató nagyvállalatok jövőjét is egyetlen ember víziója: az elsőszámú vezetőé. Cégtörténetek és sikersztorik sokasága szól arról, hogy mire képes egy vállalat akkor, ha a menedzsment az embereket helyezi figyelme középpontjába. Korunk vezetője ugyanis így kell, hogy tegyen. Teljes cikk...


7 éve Az emberközpontú szervezeti kultúra nem kell, hogy sokba kerüljön

A hazánkban tapasztalható jelentős méreteket öltő munkaerőhiány, valamint a fluktuáció növekedése külön-külön és együttesen is felhívják a figyelmet a munkavállalók megtartásának fontosságára. Mivel napjainkban számos vállalat jelentős energiabefektetés árán találja meg a megfelelő kvalitású jelölteket, az értékes szakemberek távozása egyre nagyobb fejtörést okoz a cégek számára. Teljes cikk...


13 éve Hol van szükség specialistákra a munkaerőpiacon?

A technológia fejlődésével, új szakterületek kialakulásával egyes iparágak, szolgáltatások egyre szerteágazóbbá válnak, így mind nagyobb igény van a specialistákra, akik specifikus tudással, szakértelemmel rendelkeznek. Bár az álláspiacon elsősorban a mérnöki, műszaki, informatika, a pénzügy és HR területén nagyon keresettek, ez nem jelenti azt, hogy a generalisták ideje leáldozott volna. Teljes cikk...


13 éve Szemtől szemben a HR és a menedzsment

A gazdasági krízis átélését követően a HR szerepe, úgy tűnik, egyre erősödik hazánkban is. Korántsem lényegtelen azonban, hogyan látja egymást a HR és az adott vállalat vezetősége, és melyek azok a területek, ahol együttműködésüket még erősíteni kell. Teljes cikk...


13 éve Mit tanultak a recesszióból a HR-esek?

Eltérő a gazdasági válság megítélése a hazai vállalatok körében. Amögött, hogy miként viszonyulnak a recesszióhoz a cégek, számos szempont húzódik meg. Azt azonban ki lehet jelenteni, hogy a gazdasági helyzet jelentősen átrendezte a vállalatok funkcionális osztályainak szerepét és tevékenységét, beleértve a HR-t is. Teljes cikk...


13 éve Jól dolgoznak, de sokat panaszkodnak a magyarok

A munkamorál, illetve álláskeresési szándék szoros összefüggésben lehet a munkahellyel való elégedettséggel. Természetesen nincs két egyformán dolgozó szakember, a munkahelyi teljesítmény vagy akár az elkötelezettség is egyénenként változó, a hazai munkamorálnak mégis vannak általános jellemzői, tendenciái. Teljes cikk...


13 éve Hogyan készüljünk fel egy outplacement programra?

Bár a jelenlegi 11,1 százalékos munkanélküliségi ráta úgy tűnik, nem nő tovább, az elmúlt 2 évben nem egy termelő-gyártó cég fejezte be tevékenységét hazánkban. A tömeges elbocsátás emberi módon történő lebonyolítása nagy terhet ró a vezetőkre, HR-esekre és munkavállalókra, és számos akadályt gördít az érintettek elé, amelyre a szakszerűen végzett outplacement jó megoldás lehet. Teljes cikk...


/ujsagiro/13/polgar-zita.html