kapubanner for mobile

Barna Eszter cikkei 8. oldal

3 éve A munkahelyet is a minőségi emberi kapcsolatok határozzák meg

A vállalatok újabb és újabb megoldásokat keresnek arra, hogy növeljék a szervezetük hatékonyságát, miközben a legtöbb cégnél egy kézenfekvő dologban, az ott dolgozó munkavállalók együttműködésében, azaz a köztük lévő kapcsolatok minőségében még mindig jelentős potenciál rejlik - mondja Semperger Attila, a Valueteam alapító tulajdonosa, trénere. Teljes cikk...


3 éve Nem bizalmat kell szerezned, hanem bizalomról indulsz - így kezdődik a munka az Audi Hungarianál

Együttműködés, nyitottság és elismerés – ezek az Audi alapértékei, amit már a belépés első napjától igyekeznek átadni a kollégáknak. Az új munkatárs, legyen fizikai, szellemi vagy éppen menedzsmentben dolgozó munkavállaló, ugyanazon a beléptetési folyamaton megy át az első két napban. Teljes cikk...


3 éve Öt kiemelkedő trend a bérszámfejtésben

Ismét a NEXON vezeti a Budapest Business Journal (BBJ) iparági toplistáját, amely a kiszervezett bérszámfejtésből származó bevételek alapján rangsorolja az outsourcinggal foglalkozó cégeket. A cég a koronavírus-járvány alatt is növekedni tudott. Ebben nagy szerepe van annak, hogy megoldásai jelentős mértékben támogatják a digitális létet – mondta Laczkó Erzsébet, a vállalat outsource-szolgáltatások igazgatója. Teljes cikk...


3 éve Vigyük be az érzelmeket a szervezeti változásba!

Szervezetfejlesztés kívülről és belülről – ezt élte meg Semperger Attila, a Valueteam alapító tulajdonosa, trénere, aki 10 évig tanácsadóként kívülről, majd közel két évig cégen belül – a Hunland operatív igazgatójaként – fejlesztett szervezetet, vitt végig egy teljes szervezeti transzformációt. Ehhez pedig egy nagyon más szemüveget kellett felvennie. Teljes cikk...


3 éve Melyek a legnagyobb munkaerő-közvetítő cégek? - itt a toplista

Változatlan az élboly a Budapest Business Journal novemberben megjelent, munkaerő-közvetítőket rangsoroló listáján. A dobogósok a tavalyi és az idei listán is a Randstad Hungary, a Hays Hungary és a Grafton Recruitment Kft. Vannak azonban helycserék és jelentős helyezésváltozások is a listán. A járvány hatással volt 2020-ban a cégek árbevételére, de 2021-re ezt úgy tűnik sikerült kiheverni. Teljes cikk...


3 éve Munkatársas - vérre menő munkahelyi játszmák vidáman

„Megtiltom a beosztottaknak, hogy megnézzék, mert utána meglincselnek.” Mi köze az improvizációnak a munkahelyi konfliktusokhoz? Miért jó, ha nevetni tudunk saját magunkon (vagy a kollégáinkon), miközben talán egy picit el is gondolkodunk munkahelyi feszültségeinken? Miért és honnan jött az ötlet a Munkatársas színpadi produkcióra, Gönczi Dorka és Varga Zsolt mediátoroknak, akik többek között Pokorny Liával, Kovács Patríciával, Schmied Zoltánnal és Elek Ferenccel „társasoznak”. Teljes cikk...


3 éve A jövő vezetője: szolgáló, empatikus, agilis, vagy mindez egyszerre?

Milyen attitűddel, skillekkel kell felvértezve lennie a jövő vezetőjének, hogy egyszerre teljesíteni tudja az üzlet és a munkavállalók elvárásait is? Ismét érdekes eszmecsere zajlott a HOA online üzleti reggelijén, ahol a panelbeszélgetés tagjai erről a kérdésről cseréltek véleményt. Teljes cikk...


3 éve 6 trend, ami 2022-ben alakítja a munka világát

A fluktuáció és a munkaerőhiány velünk marad, a megtartáshoz széles eszköztárra lesz szükség, a HR vezetőknek pedig nagy szerepe lesz abban, hogy a szervezetek jövőállók legyenek. A 2022-es évben a munka világát várhatóan jelentősen meghatározzák az elmúlt két évben - a pandémia által elindított vagy felgyorsított – folyamatok és ezek konszolidációja. Nem lehet többé figyelmen kívül hagyni a munkavállalói elvárásokat, a szervezetek nem fognak boldogulni empátia nélkül. Alain Dehaze, az Adecco Csoport vezérigazgatójának gondolatait foglaltuk össze. Teljes cikk...


3 éve A jegesmedvékért aggódunk, a munkavállalókért miért nem

Ahogy az országok és a vállalatok gazdagodnak többet áldoznak például a környezet fenntarthatóságára, a levegő, a víz tisztaságára, a zöld irodákra, hogy kisebb legyen az ökológiai lábnyomuk és sorolhatnánk, ugyanakkor mintha ez - tisztelet a kivételnek - saját munkavállalóikra kevésbé vonatkozna. Miért kell meghalni a fizetésért? - teszi fel a kérdést Jeffrey Pfeffer a Stanford University professzora, aki a szervezeten belüli hatalom, a munkahely és munkahelyi stressz, a menedzsment-stílus, az erőforrás-függőség témaköreit kutatja. Az amerikai professzor Budapesten járt, hogy átvegye a Rajk László Szakkollégium diákjai által évente odaítélt Herbert Simon díjat. Teljes cikk...


3 éve Legfontosabb tőkénk az idő - annak legjobb felhasználása, személyes kapcsolat a jelöltekkel, ügyfelekkel - Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója

A Randstad Hungary Kft. vezeti, immár nem először a Budapest Business Journal által összeállított munkaerő-közvetítőket rangsoroló iparági toplistát. A cég minden üzletágban növekedni tudott, nem csak Magyarországon, hanem a régióban is. Baja Sándor felhívta a figyelmet, hogy jelentős strukturális változások zajlanak a munkaerőpiacon, ami a közvetítők igénybevétele felé tolja a gazdasági szereplőket. Teljes cikk...


3 éve Milyen a future-fit juttatási rendszer? - Nagy Annamária, Unilever

Tavaly 7 százalékkal nőtt az elköteleződés az FMCG-szektor meghatározó vállalatánál, az Unilevernél, amiben a hibrid munkavégzésre átállásra és az egészségtámogatásra fókuszáló új projekt kulcstényező volt. Nagy Annamária a Magyarország és Adria régió HR igazgatója az idei év HR fókuszából a future-fit (jövőbiztos) juttatási rendszerüket emeli ki és be is mutatja ennek elemeit. 2021-re visszatekintő és az idei évi várakozásokat bemutató sorozatunk újabb HR-vezetői interjúja. Teljes cikk...


3 éve 13 jel, hogy felmond a munkavállaló

Aktuális a téma, hiszen a világ egy részében tömeges felmondási hullám zajlik és év végén-év elején sokan újratervezik karrierjüket. Számos jele lehet annak, hogy egy munkavállaló készül felmondani. Ezek között lehetnek egészen egyértelműek is, mint mondjuk egy asztalon maradt, kinyomtatott önéletrajz, de vannak ennél sokkal kevésbé szembeötlő viselkedésváltozások. Most egy amerikai kutatást mutatunk be, amely 13 jelet azonosított. Teljes cikk...


3 éve Így látták a HR vezetők 2021-et: Tóth Zsuzsanna, Vodafone

Hibrid munkavégzés, amiben a munkavállaló dönt, meetingmentes időszakok és maximalizált megbeszélésidőtartam a munka-magánélet egyensúlyának érdekében. Kihívást jelentő Vodafone-UPC integráció, új székház, és munkáltatói márkaépítés. Sorozatunkban néhány címszó Tóth Zsuzsanna, a Vodafone Magyarország HR igazgatójának összegzéséből és jövő évi várakozásaiból. Teljes cikk...


3 éve Nem képzettséget, hanem potenciált és elkötelezettséget keresünk - Nyeste Ágnes, JYSK

Fontos az attitűd, a tulajdonosi szemlélet, a fejlődési potenciál. Ha ez megvan valakiben, akkor a vállalat támogatja az előrejutást - mondja Nyeste Ágnes a JYSK lakberendezési multi HR menedzsere. A szakember elmondta, hogy oda kell menni a jelöltekhez, toborzásban a személyes találkozások működnek, az online állásbörzék kevéssé. Az alapbéren felül havonta lehet bónuszt kapni, ám csak akkor, ha a csapat jól teljesít. A cégnél nem kötelező, csak ajánlott a Covid-oltás, pozitív esetnél szigorú kontaktkutatás és tesztelés zajlik. Teljes cikk...


4 éve Van, ahol egy család három generációja is nálunk dolgozik - Lana Faust Krizan, a MOL Csoport HR vezetője

Szülési szabadságról tért vissza a MOL-csoport legmagasabb HR pozíciójába. Tizenegy éve van a vállalatcsoportnál, hisz a józan észben, az empátiában és a közösség erejében. Ugyanakkor látja a szervezet kihívásait, mint például az elöregedés és az iparág vonzóságának csökkenése. Ezért tartja kiemelten fontosnak a tudásátadást és az új generációk bevonzását. Interjú Lana Faust Krizannal, a MOL-csoport HR igazgatójával. Teljes cikk...


4 éve Ütőképes, globális HR szervezet létrehozása a cél - interjú Zács Kristóffal, a Roche Szolgáltató Európa Kft. új HR igazgatójával

HR-ből People and Culture. Strukturális és agilis transzformáció zajlik a Roche HR szervezetében. Zács Kristóf ősszel csatlakozott a céghez, már az átalakulás folyamatába kapcsolódott be. Az új szervezeti modell hatékonyabb stratégiai együttműködést jelent az üzleti döntéshozatallal. Teljes cikk...


4 éve SSC-k tabuk nélkül: Még mindig kevés a tudás arról, hogy mit is jelent szolgáltató központban dolgozni

Pedig a szolgáltató szektor az egyik legdinamikusabban fejlődő gazdasági ág, és felmérések szerint szeretnének sokan ezeknél a cégeknél dolgozni. Ugyanakkor számosan csak az anyacég nevét ismerik, hogy mit kell csinálni az adott SSC-ben vagy BSC-ben (Business Service Center) azt már kevesebben tudják. Vagyis az iparág egyik legfontosabb feladata a felvilágosítás, a munkáltatói márkaépítés, ha be akarják vonzani a tehetségeket. Teljes cikk...


4 éve Önkiszolgáló HR: a munkavállalók kezében az ügyintézés

A hibrid munkavégzés adminisztrációja nem kis kihívást jelent a vállalatoknak, vállalkozásoknak, különösen, ahol nincs meg erre egy már bejáratott HR informatikai rendszer. A digitalizáció ebben az élethelyzetben és piaci környezetben nem elkerülhető. Valamint egyre fontosabbá válik ezekben a folyamatokban is a munkavállalói élmény, a felhasználóbarát működés, hiszen a kollégák egyre inkább önállósodnak ezen eszközök használatában. Teljes cikk...


4 éve Képzéssel indul a beillesztés: onboarding az OTP Contact Centerben

Amikor az interjúk után valaki bekerül az OTP Contact Centerébe, vagyis telefonos ügyfélszolgálati központjába, még nem tudja, hogy mi lesz pontosan a feladata. Egy moduláris képzési folyamat során dől el, hogy az új belépőnek mely területhez lenne leginkább kedve, illetve melyre lenne a legalkalmasabb. Így már eleve a szervezetet átlátva, egy csomó plusz tudással felvértezve kezdhetik el tényleges munkájukat az új kollégák. Teljes cikk...


4 éve Úgy éreztem, tényleg vártak - Betanulási terv, mentor program és bizalommal teli légkör

Ez fogadta Hartdégen Klaudiát a dm központjában, az első napján. Klaudia nem egészen egy éve kezdett a drogérialáncnál a HR csapatban dolgozni. Elmesélte nekünk, hogyan zajlott az első pár hónap, hogyan élte meg a betanulási és beilleszkedési időszakot. Nádasné Burnyoczki Judit, HR menedzser pedig mesélt a tudatosan kialakított onboarding folyamat kulisszatitkairól is. Teljes cikk...


/ujsagiro/34/barna-eszter.html