Megjelent: 5 éve

HR-es felmérés: a toborzásban egyre nagyobb az online média szerepe

images

A felmérés 2014 júniusában készült, a válaszadók között legnagyobb arányban az autóipar, az IT-szektor, a logisztika és a kereskedelem HR-esei szerepeltek. A megkérdezett humánerőforrás-szakemberek 54 százaléka 6-15 éves szakmai gyakorlattal rendelkezik.

Nehéz a szakemberek kiválasztása

A válaszadóknak tízpontos skálán kellett értékelniük, mekkora nehézséget jelent a megfelelő szakemberek kiválasztása. 1 pontot ért, ha a kiválasztás egyáltalán nem jelent nehézséget, míg 10-et, ha az új munkatárs megtalálása rendkívül nagy probléma. Az adott szektorok szerinti válaszok átlaga azt mutatja, hogy a kiválasztás a közepesnél nehezebb: 6,7 pontos eredmény született.

Ugyancsak tízpontos skálán értékelték, mekkora nehézséget jelentenek egyes tényezők a munkaerő-toborzás során. (A pontozás átlagértékei a cikk után olvashatók.) A válaszok szerint a legnagyobb gond a jelöltek képzettségével van (7,3 pont). A toborzási nehézségek sorában ezt követi az erős munkaerő-piaci verseny (6,3 pont), majd a jelöltek motiváltságának hiánya (6 pont).

Nagyon fontos az online média szerepe

A szakemberek szintén pontozták, mennyire hatékonyak a különféle toborzási csatornák. A válaszadók szerint az internet jelentősége óriási: az állásportálokat tartják a leghatékonyabbaknak a különböző toborzási csatornák közül (7,4 pont). Mögöttük csak kevéssel maradnak le a belső adatbázisok és ajánlások (6,8 pont), illetve a fejvadászcégek és munkaerő-közvetítők (6,4 pont). A középmezőnyben kapott helyet a világ legnagyobb állásportálja, a LinkedIn (4,6 pont), illetve az átlagosan több, mint napi 800 millió aktív felhasználót felmutatni képes Facebook (4,2 pont).

A fenti eredmények fényében nem meglepő, hogy a HR-szakemberek hatalmas jelentőséget tulajdonítanak az online média szerepének a toborzásban (átlagosan 7,8 pont). Különösen magas érték (8,5 pont) született az elektrotechnikai/elektronikai szektort illetően. A témában bővebben is elmélyedhetnek azok, akik részt vesznek a HVG HR Center által szervezett konferencián (2014. október 8.), ahol a meghívott előadók minden oldalról megvilágítják az internet kínálta innovatív és hatékony HR-megoldásokat.

A felmérés azt mutatja, hogy a világtendenciával összhangban nálunk is egyre fontosabb a HR-esek számára a közösségi média. Arra a kérdésre ugyanis, hogy munkaerő-toborzáshoz mely közösségi médiaplatformokat szokták használni, a válaszadók 56 százaléka említette a Facebookot mint lehetőséget, míg a második helyet a LinkedIn szerezte meg (53 százalék). Egyelőre kevésbé fontosak a különféle blogok (15 százalék), illetve a legnagyobb kereső, a Google (7 százalék).

A kérdések és a tízpontos skála átlagértékei

Mekkora nehézséget jelentenek a munkaerő-toborzás során az alábbi tényezők?
1 pont = nem jelent nehézséget, 10 pont = rendkívüli nehézséget jelent)




Hogyan tapasztalta, mennyire hatékonyak a különböző toborzási csatornák?
1 pont = egyáltalán nem hatékony, 10 pont = rendkívül hatékony




Tapasztalata szerint mennyire jelentős tényező a munkaerő-toborzásban az online média?
1 pont = egyáltalán nem jelentős, 10 pont = rendkívül jelentős



  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter