Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 4 hónapja

Így kell megpályázni egy vezetői pozíciót

JobAngel arról ír a HRBlogon, hogy az önéletrajzot, és a motivációs levelet is újra kell gondolnunk 2019-ben. A jó szakemberek, vezetők nagyon hiányoznak a munkaerőpiacon, ezért a cégek nyitottabbá váltak, és olyan emberből is lehet vezető, aki eddig még nem volt az.

images

images

Megszűnt az abszurd helyzet, hogy vezetői pozícióra szinte csak vezetői pozícióból lehetett pályázni, így mindenki beleragadt abba a pozícióba, amiben volt. Megjelent emellett egy furcsaság is az álláshirdetésekben: vezetőket keresnek 1-3-5 év tapasztalattal, ami kb. pont ezt a nyitottságot jelenti – vagy persze jelenthet sima kamuzást is, amikor egy betanított adminisztrátori pozíciót is „leader” néven futtatnak, csak jelentkezzen már valaki végre.

Az is egy kihívás, hogyan írj úgy „vezetői” önéletrajzot, hogy még nem voltál vezető, de az még megmutatható egy önéletrajzban könnyen, hogy jó vezető lennél. A kompetenciák, az eredmények számokban (a titoktartási kötelezettségeket betartva), pár „how-to” bemutatása, amiket alkalmaztál a munkádban, megmutatják a szakmai alkalmasságot. Bemutathatod az emberi-vezetői hozzáállásodat is, de hogyan érvelsz, ha még sosem voltál vezető? Mire alapozod, hogy ilyen lennél vezetőnek? Erre kell a motivációs levél, hogy meg is tudd azt mutatni, miért is lennél te vezető (értem én, hogy több pénzért, nagyobb céges autóért, de valami szakmai ambícióért is biztosan). És miért gondolod, hogy jó vezető lennél? Egyáltalán azonosak-e a „jó vezető” kritériumai a te fejedben és a cég szempontjai szerint?

JobAngel szerint át kell gondolni:

  • Ki fogja olvasni ezt a levelet? Toborzó cégnél egy HR-es affinitású ember, akinek jó eséllyel vannak a szakmádhoz kapcsolódó tapasztalatai vagy ha céghez küldöd, akkor valószínűleg a leendő főnököd, a cég egyik-másik azonos szintű vezetője, mint a nyitott pozíció, és még egy HR-es is.
  • Hogyan tudod ezeket az embereket megszólítani, meggyőzni? Ismerned kell azt a céget, akihez épp pályázol: a piaci helyzetet, a cégkultúrát, a versenytársakat, a termékeiket, az iparági fejlődési trendjeit.
  • Mire jó ez? Arra, hogy megmutasd, mennyire jó lennél abban a szerepben, amit hirdetnek.

JobAngel teljes cikke a HRPortálon olvasható.
Fotó: Pixabay
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Klíma a munkahelyen: mennyire lehet hűteni nyáron?

Idén hirtelen szakadt ránk a hőség. Még éppen, hogy nyár elejét mutatnak a naptárak és máris túl vagyunk az első hőség riadón. Szerencsére... Teljes cikk

A Czeczeli-jelenségről - érvek mellette és ellene

Karácsony Zoltán a HRBlogon összefoglalta neki miért tetszik Czeczeli Tamás munkája, és miért nem. Czeczeli Tamás az, aki korábban topmenedzser volt,... Teljes cikk

Az Y és Z generáció már nem hisz a szamárlétrában

JobAngel a HRBlogon arról ír, hogy szerinte a szamárlétra valami olyasmi, ami manapság sok pozitívumot nem hoz a gazdaságnak, fejlődésnek. A szakember... Teljes cikk