kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Így zárják a 2020-as évet a HR vezetők (3.) - Magyar Miklós, VELUX

“Azok a cégek kerülnek versenyelőnybe 2021-ben, amelyek a covid alatt bevezetett rugalmas megoldásaikat, vezetői módszereiket beépítik a normál működésbe” - mondja Magyar Miklós, akit ősszel neveztek ki a VELUX közép- és kelet-európai régió értékesítési és marketing szervezetének regionális HR igazgatójának.

Mit tart HR vezetőként az év legnagyobb eredményének szervezetén belül?

2020 őszén elindult a VELUX Közép- és Kelet-Európai Értékesítési és Marketing regionális központjának kialakítása. Ez HR oldalról egy rendkívül összetett, izgalmas és kihívásokkal teli feladat, amely a tervezéstől a megvalósításig számtalan operatív és stratégiai kihívással járt és jár azóta is. Ezek között is elsődleges a folyamatos változásmenedzsment, a kommunikáció támogatása és a vezetőkkel való szoros együttműködés. A toborzás mellett nagy hangsúlyt kap a szervezetspecifikus HR megoldások testre szabása, bevezetése is, például kompenzációs rendszerek, ösztönzők kialakítása, a regionális HR folyamatok fejlesztése, de akár olyan napi feladatok közös megoldása is, mint az iroda beosztás kialakítása. Nagyon büszke vagyok arra, hogy a kezdetektől részt vehetek ebben és támogathatom egy ilyen jelentős regionális központ kialakítását.

Mi volt a legnagyobb kihívás az Ön számára?

Azt hiszem a legtöbb HR-es idén a COVID-ot említené válaszként erre a kérdésre - én is. A COVID gyakorlatilag minden szervezetet olyan újszerű kihívás elé állított, amelyre nagyon kevesen voltak felkészülve és amelyre nem lehetett egységes, mindenhol hasonlóan alkalmazható választ adni. HR szempontból a kihívás jellege is szokatlan volt, így folyamatos és gyors tanulásra, alkalmazkodásra volt szükség - mindezt egy gyorsan változó szabályozó környezetben, ahol a megoldásokat szinte azonnal kellett nyújtani.

Nagyon sok cikket lehetett olvasni a home office által támasztott kihívásokról. Hadd emeljem azonban ki azt, hogy a COVID azokban a munkakörökben - például gyártásban -, ahol az otthoni munkavégzés nem, vagy korlátozottan megoldható, még talán ennél is nagyobb kihívásokat rejtett a HR-esek számára. A munkatársak biztonságának, egészségének védelme mellett az üzletfolytonosság biztosítása kettős feladatot jelentett, és HR szempontból egy folyamatos változásmenedzsment kihívást is.

Mi az, amit idén megtanult, miben változott leginkább a HR-en belül a szemléletmódja?

A kihívások ellenére úgy vélem, hogy az idei év helyzetbe hozta a HR-t abban a tekintetben is, hogy krízishelyzetben bizonyítson. Függetlenül attól, hogy stratégiai, vagy operatív szinten van jelen a HR egy cégnél, most lehetőség volt arra, hogy az üzleti folyamatokat közvetlenül befolyásoló támogatást tudjunk nyújtani, legyen szó a működés biztosításáról, a kollegák egészségének védelméről, a munkavégzés felgyorsult digitalizációjáról, a virtuális vezetői kompetenciák fejlesztéséről, vagy akár a vállalati kultúra online térbe való „áthelyezéséről”. Én azt tapasztaltam, hogy a szervezeti értékeket felerősítette a koronavírus okozta válsághelyzet és így éles helyzetben vizsgázott sok vállalat kultúrája - legyen szó bizalomról, felhatalmazásról, vagy motivációról. A vezetők támogatása, coachingja viszont minden korábbinál hangsúlyosabban megjelent a HR csapatok feladatai között.

Emellett azt gondolom, hogy új értelmet nyert a VUCA és az agilitás is. Bár sokat beszéltünk a VUCA világról eddig is, idén ténylegesen átéltük, hogy mit jelent egy ilyen környezetben helytállni, folyamatosan alkalmazkodni és egyúttal a munkatársakat, vezetőket is segíteni ebben. Az agilitás, a változásokhoz és lehetőségekhez való gyors és tudatos alkalmazkodás, a folyamatos egyéni és szervezeti tanulás képessége pedig minden iparágat elért, most már nem tekinthetjük ezt a digitális szektor sajátjának. Úgy gondolom, hogy ebben a HR csapatoknak partnernek, támogatónak és egyúttal változás-vezetőknek is kell lennie, hogy hosszú távon is stratégiai partner szerepet tudjanak betölteni.

Ha 3 szakmai szót kellene említeni 2020-ból, ami új volt vagy gyakran előjött, mi volt az?

Home office, változásmenedzsment, digitalizáció. Ha pedig azokra a cégekre gondolunk, akiknél a távmunka előtérbe került, ott a „le vagy némítva”.

Mit vár 2021-től?

A következő év egyik legizgalmasabb szakmai kihívásának azt tartom, hogy a szervezetek képesek lesznek-e a koronavírus alatt megismert új működési alternatívákat, vezetési módszereket, rugalmas megoldásokat a korábbihoz visszatérő működésükbe is beépíteni. Az új szervezeti kompetenciákat csak „gyakorlással”, tudatos fejlesztéssel lehet a szervezeti kultúra és operatív működés részévé tenni, ami nagy vezetői és HR tudatosságot fog igényelni. Meggyőződésem, hogy azok a szervezetek, amelyek erre képesek lesznek versenyelőnybe kerülhetnek a munkaerőpiacon is.

Számomra pedig a legfontosabb feladatok közül mindenképpen kiemelkedik a VELUX Értékesítési és Marketing regionális központ kialakításának támogatása és az ehhez kapcsolódó változásmenedzsment folyamatok befejezése, illetve a vezetőkkel és munkatársakkal való folyamatos együttműködés.



  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Több az álláshirdetés februárban, közel 32 000 munkakör vár betöltésre

Januárról februárra 29 172-ről 31 665-re nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez közel 2500-zal több az előző hónapnál, egy... Teljes cikk

Melyek a legnagyobb üzleti szolgáltatóközpontok? - Itt a lista

A shared service vagy business service iparág az utóbbi tizenöt év jelentős munkahelyteremtője, már mintegy 100 000-en dolgoznak ilyen egységekben,... Teljes cikk

Muszáj feljebb lépni a munkahelyi "táplálékláncban"!

A mesterséges intelligencia óhatatlanul egyre nagyobb teret nyer a szolgáltatóközpontok (BSC) működésében is. Ugyanakkor a legtöbb cégnél még... Teljes cikk