Még mindig kevesen használják az e-learninget
Az e-learning vállalati alkalmazásának legfőbb indoka a jobb időkihasználás lehetősége, a képzési módszer elsődleges célpontja pedig a szellemi munkát végző állomány - állapítja meg a Szent István, a Pécsi és a Nemzeti Közszolgálati egyetemek, valamint az AR Tudásmenedzsment Kft. közös felmérésének elemzése. Mint kiderült, leginkább nyelvet és informatikát tanítanak távoktatás keretében.
Az e-learninget ténylegesen használók körében 61 százalék leginkább belső erőből fejleszti a keretrendszerben lévő tananyagokat, tartalmakat. Jelentős hányadot képvisel még valamilyen külső hazai segítség igénybevétele is, illetve meglepően magas - 32 százalék - a külsős külföldi tartalom átvétele.
Dr. Dobay Péter, egyetemi tanár szerint "...a válaszadóknak több mint a kétharmada esetében a szervezet ingyenes keretrendszert alkalmaz. Továbbá 29 százalékban jelzik, hogy "...a rendszer bevezetésekor nem merült fel semmiféle költség" - ez csak azt jelentheti, hogy a szokásos irodai szoftvertermékekkel oldják meg a tartalom-közvetítést és a visszacsatolást, elveszítve a professzionális keretrendszerek előnyeit." A felmérés szerint 16 százalék esetében csekély félmillió forint alatt maradt a beruházás mértéke, míg újabb 10 százalék esetében fél-egymillió között volt az összeg. Egymillió fölötti, már valóban "projektnek" nevezhető beruházásról csak kevés szervezet számolt be.
Mivel a konkrét összeget firtató kérdésre 32 százalék nem is válaszolt, ez arra utal, hogy lényegében nem jön létre jól elkülönült, komplex informatikai-HR projekt, hanem "csak úgy" elindítanak valamit, aminek költségelszámolása értelemszerűen nem átlátható. A válaszadók 48 százaléka szerint a keretrendszer üzemeltetése a belső munkatársak feladata (nyilván főleg az egyszerűbb alaprendszereknél), míg 29 százaléka válaszolta azt, hogy ezt a feladatot egy külsős hazai vállalkozás végzi. Egyenlő arányban a 3.-4. helyen a külsős külföldi vállalkozás és az "egyéb üzemeltetés" - pl. az adott szervezet európai központja - van.
Dr. Nemeslaki András, egyetemi docens szerint "...az oktatás tartalmára vonatkozó kérdésnél egyenlő részben első helyen 45 százalékot kapott a szakmai munka betanítása és a szakmai munkát segítő célszoftver. Ez megegyezik a nemzetközi trenddel, itt hatékony és célszerű igazán az eLearning - és itt a legnagyobb a szükséges motivációs szint is. Ettől nem sokkal lemaradva második helyre került 42 százalékkal a minősítő jellegű vizsgák, munkaügyi előírások betanítása, míg szintén elég nagy aránnyal a harmadik helyre a munka- és tűzvédelem oktatása került.
Ezeken túlmenően viszonylag elég nagy arányban oktatnak nyelvi készség-fejlesztést, valamint informatikát. A tananyagok legtöbbet használt formátuma: multimédiás- , videó- , szöveges- , prezentáció és interaktív formátumú anyagok.
Kurucz Eszter kutató szerint az e-learning-gel kapcsolatos tervekre leginkább a folyamatos fejlesztés igénye (akár tartalmilag is), a meglévő rendszer bővítése, valamint a felhasználók igényeihez való igazítás volt a jellemző. Emellett fontos szerepet kapnak a tartalmi fejlesztések, a megjelenés finomítása és a vezetői képzések támogatása e-learning modulokkal.
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
Employer branding, toborzás, munkáltatói márka, karrierút, megtartás, juttatások, bérbenchmark stb. Szinte már elcsépelt szavak, unalomig... Teljes cikk
A brain drain, azaz „agyelszívás” a magasan képzett munkavállalók elvándorlását jelenti egy fejlettebb, magasabb életszínvonalat biztosító... Teljes cikk
Az Eurostudent legfrissebb felmérése szerint hazánkban a felsőoktatásban tanuló hallgatók egynegyede (25%) közepes anyagi nehézségekkel küzd, míg a... Teljes cikk
- Százmilliárd forintos felújítási program indul a szakképzésben 1 hónapja
- Hankó Balázs: A kormány célja, hogy Magyarország világbajnok legyen a szakképzésben 1 hónapja
- Pölöskei Gáborné: az idei év a látványos fejlesztések éve lesz a szakképzésben 1 hónapja
- Sämling Solution Szervezetfejlesztő (OD) tanácsadó képzés - Miért érdemes Szervezetfejlesztővé válni? 1 hónapja
- A tanár is munkavállaló!? 2 hónapja
- Mentorprogram indul a kertészeti szakma utánpótlásának érdekében 2 hónapja
- Mennyit keresnek a trénerek? Mennyibe kerül a tréning? - elemzés a tréneri napidíjakról 2 hónapja
- Jelentősen bővültek a doktori képzésekben résztvevők lehetőségei 2 hónapja
- A gyógyszerész nélküli gyógyszertár ellen foglaltak állást 2 hónapja
- Újabb 15 milliárdos szakaszra pályázhatnak a cégek munkahelyi képzéseik megvalósításához 2 hónapja
- 15 milliárd forintra lehet pályázni a GINOP plusz program munkahelyi képzés harmadik szakaszában 2 hónapja