kapubanner for mobile
Megjelent: 6 éve

Ne csak a felső vezetőket képezzük!

Mi az, ami mindenhol nehéz, de a szolgáltató központoknak még nehezebb? A képzett munkaerő megtartása - mivel olyan a munka természete, hogy egy-egy munkakör esetében önmagában nem elég izgalmas hosszú távon a fiataloknak. Vajon lehet olyan vezetőket képezni, akik képesek tartósan hatni a dolgozói elkötelezettségre? Erről kérdeztük Dr. Ferencsák Tímeát, az Exxonmobil vezetőfejlesztésért felelős menedzserét, aki előadást tart az atipikus fejlesztési módszereikről a „Vállalati képzés-fejlesztés a digitális korban” című konferencián.

Milyen vezetőkre van szüksége egy szolgáltató központnak?

Egy marveli szuperhős jut eszembe, akinek egyszerre több főnöke van, kezeli az egyre nagyobb eredményességi elvárásokat, lefordítja az emberei számára a vállalat központi stratégiáját. Beosztottjai felé, ha kell, empatikus, inspiráló, támogatja a fejlődésüket. Otthonosan mozog egy globális szervezetben, jó kapcsolatokat épít ki Budapesten kívül a houstoni központban és a bangkoki, valamint brazíliai társszolgáltató központokban dolgozó kollégákkal. Menedzsel naponta több száz üzenetet, és érti, vezeti a folyamatos változásokat. Ezen felül példát mutat a napi szintű tanulásban, önfejlesztésben.
Lényeges szempont, hogy minden vezető részére rendelkezésre álljon a saját fejlődési igényeit szolgáló képzési tartalom

Melyik vezetői rétegre érdemes ma a legnagyobb fókuszt helyezni a fejlesztések során?

Egyértelműen a frontline vezetők, csapatvezetők! Szervezetünk egyre növekszik - ebből következik két stratégiai kihívásunk: munkatársak folyamatos felvétele, integrációja és megtartása. Mindkét területen a siker egyik kulcsa a csapatvezetők kezében van. Ők azok, akik egyrészt közvetlenül felelősek a szervezet eredményességéért, másrészt „arcai” a cégnek a munkatársak felé. Feladatuk a motiváció fenntartása, a stratégiai lefordítása, napi szintre történő „megérkeztetése”. Elsősorban ők a vezetésfejlesztési program ügyfelei, az ő igényeiket kell mindenekelőtt szem előtt tartanunk, amikor a fejlesztési prioritásokat évről évre meghatározzuk. Ne felejtsük el azt sem, hogy ők az emberek mintaképei is, így ha ők nem tanulnak folyamatosan, akkor a csapattagokat is nehéz lenne rávenni a fejlődésre.

„Vállalati képzés-fejlesztés a digitális korban: Tréningkatalógus helyett tanulási kultúra” címmel konferencia a Magnet Közösségi Házban 2019. április 10-én. Program és jegyinformációért kattintson!


Mi a legnagyobb tanulsága az Exxonmobilnál indított fejlesztési programoknak?

Három pontban foglalható össze a fejlesztési programunk lényegi tanulsága: személyre szabottság, sokszínűség, csoport igényekhez igazodás. A személyre szabottság és sokszínűség azért fontos, mert a programjainkban részt vevő vezetők nagyon különböző jellegű és mértékű tapasztalattal rendelkeznek. Az már rég nem működik, hogy mindenki üljön be ugyanarra a programra, mert úgy egyszerűbb a szervezés… Vannak, akik tíz éve vezetők és számos pozíciót betöltöttek már, és vannak, akiket néhány hete, hónapja neveztek ki. A programjaink kialakításánál ezért egyik lényegi szempont, hogy minden vezető részére rendelkezésre álljon a saját fejlődési igényeit szolgáló képzési tartalom. Ez online képzések, tréningek, nagy létszámú workshopok és coaching kombinációjából áll össze.

Ami nálunk még nagyon bejött, az a csoportos coaching jellegű tanulás. Itt az a forma aratta az egyik legnagyobb sikert, amikor a csoport által beazonosított témák mentén a résztvevők osztják meg egyéni kihívásaikat és a csoport a tagok bölcsessége, tapasztalata alapján egy külsős coach bevonásával közösen rakják össze a megoldásokat. Ma már minden egyes képzési elemnek napi kihívásokra kell reagálnia. Nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy egyfajta „nice to have” elméletekkel öntsük tele a vezetőink fejét.

Nyitó fotó: Pexels.com
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Mesterséges intelligencia a nyelvoktatásban: "Az AI már megírja helyettem", de ki beszél majd helyetted?

Az elmúlt hónapokban, amikor beültünk egy-egy céges nyelvórára, egyre gyakrabban hallottuk ezt a mondatot a résztvevőktől: "Most már a ChatGPT... Teljes cikk

Erre van szüksége a cégeknek az SNI tanulók foglalkoztatásához

A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) 2024-ben folyamatosan hangsúlyt fektetett a szakképzésben résztvevő SNI-tanulók duális képzésben való... Teljes cikk

Nagy siker: a világ legjobb egyetemére került be egy magyar középiskolás lány

A budapesti Szent István Gimnázium 12. osztályos diákja, Keresztély Zsófia sikeresen felvételizett a világ egyik legjobb - egyes listák szerint a... Teljes cikk