Ne csak a felső vezetőket képezzük!
Mi az, ami mindenhol nehéz, de a szolgáltató központoknak még nehezebb? A képzett munkaerő megtartása - mivel olyan a munka természete, hogy egy-egy munkakör esetében önmagában nem elég izgalmas hosszú távon a fiataloknak. Vajon lehet olyan vezetőket képezni, akik képesek tartósan hatni a dolgozói elkötelezettségre? Erről kérdeztük Dr. Ferencsák Tímeát, az Exxonmobil vezetőfejlesztésért felelős menedzserét, aki előadást tart az atipikus fejlesztési módszereikről a „Vállalati képzés-fejlesztés a digitális korban” című konferencián.
Egy marveli szuperhős jut eszembe, akinek egyszerre több főnöke van, kezeli az egyre nagyobb eredményességi elvárásokat, lefordítja az emberei számára a vállalat központi stratégiáját. Beosztottjai felé, ha kell, empatikus, inspiráló, támogatja a fejlődésüket. Otthonosan mozog egy globális szervezetben, jó kapcsolatokat épít ki Budapesten kívül a houstoni központban és a bangkoki, valamint brazíliai társszolgáltató központokban dolgozó kollégákkal. Menedzsel naponta több száz üzenetet, és érti, vezeti a folyamatos változásokat. Ezen felül példát mutat a napi szintű tanulásban, önfejlesztésben.

Melyik vezetői rétegre érdemes ma a legnagyobb fókuszt helyezni a fejlesztések során?
Egyértelműen a frontline vezetők, csapatvezetők! Szervezetünk egyre növekszik - ebből következik két stratégiai kihívásunk: munkatársak folyamatos felvétele, integrációja és megtartása. Mindkét területen a siker egyik kulcsa a csapatvezetők kezében van. Ők azok, akik egyrészt közvetlenül felelősek a szervezet eredményességéért, másrészt „arcai” a cégnek a munkatársak felé. Feladatuk a motiváció fenntartása, a stratégiai lefordítása, napi szintre történő „megérkeztetése”. Elsősorban ők a vezetésfejlesztési program ügyfelei, az ő igényeiket kell mindenekelőtt szem előtt tartanunk, amikor a fejlesztési prioritásokat évről évre meghatározzuk. Ne felejtsük el azt sem, hogy ők az emberek mintaképei is, így ha ők nem tanulnak folyamatosan, akkor a csapattagokat is nehéz lenne rávenni a fejlődésre.
Mi a legnagyobb tanulsága az Exxonmobilnál indított fejlesztési programoknak?
Három pontban foglalható össze a fejlesztési programunk lényegi tanulsága: személyre szabottság, sokszínűség, csoport igényekhez igazodás. A személyre szabottság és sokszínűség azért fontos, mert a programjainkban részt vevő vezetők nagyon különböző jellegű és mértékű tapasztalattal rendelkeznek. Az már rég nem működik, hogy mindenki üljön be ugyanarra a programra, mert úgy egyszerűbb a szervezés… Vannak, akik tíz éve vezetők és számos pozíciót betöltöttek már, és vannak, akiket néhány hete, hónapja neveztek ki. A programjaink kialakításánál ezért egyik lényegi szempont, hogy minden vezető részére rendelkezésre álljon a saját fejlődési igényeit szolgáló képzési tartalom. Ez online képzések, tréningek, nagy létszámú workshopok és coaching kombinációjából áll össze.
Ami nálunk még nagyon bejött, az a csoportos coaching jellegű tanulás. Itt az a forma aratta az egyik legnagyobb sikert, amikor a csoport által beazonosított témák mentén a résztvevők osztják meg egyéni kihívásaikat és a csoport a tagok bölcsessége, tapasztalata alapján egy külsős coach bevonásával közösen rakják össze a megoldásokat. Ma már minden egyes képzési elemnek napi kihívásokra kell reagálnia. Nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy egyfajta „nice to have” elméletekkel öntsük tele a vezetőink fejét.
Nyitó fotó: Pexels.com
- 2023.06.06Napi, heti pihenőidő és az új visszaélés-bejelentési törvény A workshop második felében azzal foglalkozunk, hogy az Európai Unió Bírósága 2023. márciusában egy magyar ügy kapcsán kimondta, hogy a heti és a napi pihenőidőt elkülönítve kell kiadni. Ez a magyar „általános munkarend” alapulvételével azt jelenti, hogy a szombati és vasárnapi naptári napokra eső heti két pihenőnap előtt kell kiadni a 11 órás napi pihenőidőt, tehát péntek 13.00 óra után munka már nem végezhető.
Részletek
Jegyek
- 2023.06.27IFRS Halasztott adó képzés Élő, interaktív, online képzés a nemzetközi beszámolókészítési elvek szerint az adózás számviteli kezeléséről. Fő cél: - a halasztott adó fogalmának megismertetése: mitől halasztott? - a halasztott adó elszámolásának célja és jelentősége - a számítás esetei és gyakorlati példákon keresztüli bemutatása.
Részletek
Jegyek
- 2023.09.01I Land gamifikált készségfejlesztés Gamifikált készségfejlesztő e-learning programunk játszva tanít: 30 napon keresztül, napi 20-30 percben egy izgalmas virtuális küldetésen vezetjük végig a résztvevőket.
Részletek
Jegyek
- 2023.10.10MŰEGYETEMI ÁLLÁSBÖRZE 150+ KIÁLLÍTÓ, TÖBB SZÁZ ÁLLÁS ÉS SZAKMAI GYAKORLAT VÁR! Kiállítóink hallgatókat, frissdiplomásokat és tapasztalt munkavállalókat is várnak állásajánlataikkal.
Részletek
Jegyek
Június 2-ig várják a pályázati ötleteket a negyedik ProSuli keretében. A zsűri által legjobbnak értékelt húsz projekt egy négy hetes online... Teljes cikk
Április 18-21. között képzési és fejlődési lehetőségekkel tűzdelt hetet szervezett munkatársainak a Yettel Magyarország. A Learning Week névre... Teljes cikk
Új tagokat választottak a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány kuratóriumába Lázár János és Nagy István miniszter helyett -... Teljes cikk
- Munkaerő-megtartás - a középvezetők kihívásai 1 hete
- Képzőközpontot hozott létre három magyar nagyvállalat, hogy csökkentsék a munkaerőhiányt az építőiparban 1 hete
- A vezetők több mint fele kiégettnek érzi magát - de mi lehet az ellenszer? 1 hete
- A mesterséges intelligencia alapjaiban írja át az orvosi munkát is 2 hete
- Innovatív megoldásokkal is csökkenthetők a HR költségek 2 hete
- A négynapos munkahét sem csodaszer 2 hete
- Virtuális kórházak, digitális orvoslás - Ez a jövő egészségügye 2 hete
- Miért fontos a webáruház integráció? 3 hete
- A női vezetők érzékenysége jobb hellyé teheti a világot 3 hete
- A mentor szerep 5 csapdája 3 hete
- A pótolhatatlanok szakmája: addig jó, amíg visz előre a flow 3 hete