Megjelent: 4 éve

Ne csak a felső vezetőket képezzük!

Mi az, ami mindenhol nehéz, de a szolgáltató központoknak még nehezebb? A képzett munkaerő megtartása - mivel olyan a munka természete, hogy egy-egy munkakör esetében önmagában nem elég izgalmas hosszú távon a fiataloknak. Vajon lehet olyan vezetőket képezni, akik képesek tartósan hatni a dolgozói elkötelezettségre? Erről kérdeztük Dr. Ferencsák Tímeát, az Exxonmobil vezetőfejlesztésért felelős menedzserét, aki előadást tart az atipikus fejlesztési módszereikről a „Vállalati képzés-fejlesztés a digitális korban” című konferencián.

Milyen vezetőkre van szüksége egy szolgáltató központnak?

Egy marveli szuperhős jut eszembe, akinek egyszerre több főnöke van, kezeli az egyre nagyobb eredményességi elvárásokat, lefordítja az emberei számára a vállalat központi stratégiáját. Beosztottjai felé, ha kell, empatikus, inspiráló, támogatja a fejlődésüket. Otthonosan mozog egy globális szervezetben, jó kapcsolatokat épít ki Budapesten kívül a houstoni központban és a bangkoki, valamint brazíliai társszolgáltató központokban dolgozó kollégákkal. Menedzsel naponta több száz üzenetet, és érti, vezeti a folyamatos változásokat. Ezen felül példát mutat a napi szintű tanulásban, önfejlesztésben.
Lényeges szempont, hogy minden vezető részére rendelkezésre álljon a saját fejlődési igényeit szolgáló képzési tartalom

Melyik vezetői rétegre érdemes ma a legnagyobb fókuszt helyezni a fejlesztések során?

Egyértelműen a frontline vezetők, csapatvezetők! Szervezetünk egyre növekszik - ebből következik két stratégiai kihívásunk: munkatársak folyamatos felvétele, integrációja és megtartása. Mindkét területen a siker egyik kulcsa a csapatvezetők kezében van. Ők azok, akik egyrészt közvetlenül felelősek a szervezet eredményességéért, másrészt „arcai” a cégnek a munkatársak felé. Feladatuk a motiváció fenntartása, a stratégiai lefordítása, napi szintre történő „megérkeztetése”. Elsősorban ők a vezetésfejlesztési program ügyfelei, az ő igényeiket kell mindenekelőtt szem előtt tartanunk, amikor a fejlesztési prioritásokat évről évre meghatározzuk. Ne felejtsük el azt sem, hogy ők az emberek mintaképei is, így ha ők nem tanulnak folyamatosan, akkor a csapattagokat is nehéz lenne rávenni a fejlődésre.

„Vállalati képzés-fejlesztés a digitális korban: Tréningkatalógus helyett tanulási kultúra” címmel konferencia a Magnet Közösségi Házban 2019. április 10-én. Program és jegyinformációért kattintson!


Mi a legnagyobb tanulsága az Exxonmobilnál indított fejlesztési programoknak?

Három pontban foglalható össze a fejlesztési programunk lényegi tanulsága: személyre szabottság, sokszínűség, csoport igényekhez igazodás. A személyre szabottság és sokszínűség azért fontos, mert a programjainkban részt vevő vezetők nagyon különböző jellegű és mértékű tapasztalattal rendelkeznek. Az már rég nem működik, hogy mindenki üljön be ugyanarra a programra, mert úgy egyszerűbb a szervezés… Vannak, akik tíz éve vezetők és számos pozíciót betöltöttek már, és vannak, akiket néhány hete, hónapja neveztek ki. A programjaink kialakításánál ezért egyik lényegi szempont, hogy minden vezető részére rendelkezésre álljon a saját fejlődési igényeit szolgáló képzési tartalom. Ez online képzések, tréningek, nagy létszámú workshopok és coaching kombinációjából áll össze.

Ami nálunk még nagyon bejött, az a csoportos coaching jellegű tanulás. Itt az a forma aratta az egyik legnagyobb sikert, amikor a csoport által beazonosított témák mentén a résztvevők osztják meg egyéni kihívásaikat és a csoport a tagok bölcsessége, tapasztalata alapján egy külsős coach bevonásával közösen rakják össze a megoldásokat. Ma már minden egyes képzési elemnek napi kihívásokra kell reagálnia. Nem engedhetjük meg magunknak azt, hogy egyfajta „nice to have” elméletekkel öntsük tele a vezetőink fejét.

Nyitó fotó: Pexels.com
  • 2023.06.06Napi, heti pihenőidő és az új visszaélés-bejelentési törvény A workshop második felében azzal foglalkozunk, hogy az Európai Unió Bírósága 2023. márciusában egy magyar ügy kapcsán kimondta, hogy a heti és a napi pihenőidőt elkülönítve kell kiadni. Ez a magyar „általános munkarend” alapulvételével azt jelenti, hogy a szombati és vasárnapi naptári napokra eső heti két pihenőnap előtt kell kiadni a 11 órás napi pihenőidőt, tehát péntek 13.00 óra után munka már nem végezhető. Részletek Jegyek
  • 2023.06.27IFRS Halasztott adó képzés Élő, interaktív, online képzés a nemzetközi beszámolókészítési elvek szerint az adózás számviteli kezeléséről. Fő cél: - a halasztott adó fogalmának megismertetése: mitől halasztott? - a halasztott adó elszámolásának célja és jelentősége - a számítás esetei és gyakorlati példákon keresztüli bemutatása. Részletek Jegyek
  • 2023.09.01I Land gamifikált készségfejlesztés Gamifikált készségfejlesztő e-learning programunk játszva tanít: 30 napon keresztül, napi 20-30 percben egy izgalmas virtuális küldetésen vezetjük végig a résztvevőket. Részletek Jegyek
  • 2023.10.10MŰEGYETEMI ÁLLÁSBÖRZE 150+ KIÁLLÍTÓ, TÖBB SZÁZ ÁLLÁS ÉS SZAKMAI GYAKORLAT VÁR! Kiállítóink hallgatókat, frissdiplomásokat és tapasztalt munkavállalókat is várnak állásajánlataikkal. Részletek Jegyek
További cikkek
Indul a Yettel idei digitális tananyagfejlesztő pályázata

Június 2-ig várják a pályázati ötleteket a negyedik ProSuli keretében. A zsűri által legjobbnak értékelt húsz projekt egy négy hetes online... Teljes cikk

Varga Liviust is bevonta tanulási hetébe a multi - esettanulmány

Április 18-21. között képzési és fejlődési lehetőségekkel tűzdelt hetet szervezett munkatársainak a Yettel Magyarország. A Learning Week névre... Teljes cikk

Lázár János és Nagy István is kikerült a MATE Alapítványának kuratóriumából

Új tagokat választottak a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány kuratóriumába Lázár János és Nagy István miniszter helyett -... Teljes cikk