Szerző: Beck Andrea
Megjelent: 2 éve

Sajnálattal értesítjük - avagy miért fontos a jelöltélmény

A professzionális cég a profi kollégák kiválasztásával kezdődik - ez volt a legfőbb üzenete Dr. Mester Csaba előadásának a 3. Babér Panoráma Konferencián. A mai munkaerő-piaci helyzetben nagyon fontossá vált, hogy a jelöltek (még az elutasítottak is) pozitív véleményt alkossanak egy cégről.

images

Profinak kell tűnni a jelöltek előtt, és célszerű valóban profi módon végezni a kiválasztás teljes folyamatát. Mérhetővé kell tenni a hatékonyságot, és egyre fontosabb innovatív megoldásokat alkalmazni.

Dr. Mester Csaba az Evolution Consulting Kft. ügyvezetője, ami egy olyan szoftverfejlesztő és tanácsadó cég, ahol a HR van a középpontban. Fejvadászattal is foglalkoznak, így nagy rálátásuk van arra miért fontos a jelöltélmény.

Egy felmérés szerint pozitív vélemény esetén a jelöltek 62 százaléka biztat másokat is arra, hogy jelentkezzenek egy adott céghez, 50 százalékuk tapasztalatait megosztja a közösségi médiában is, pl. a Facebook-on vagy a LinkedInen.

Mi az a jelöltélmény?


A mai felgyorsult világban mindenki (legfőképp a Z generáció) élményeket akar szerezni. A jelöltélménynek számos összetevője van, egy viszonylag új fogalom, az ügyfélélményből származik. Az értékesítési folyamatokat már régóta élménnyé kell tenni, az ügyfelet és a vásárlót boldoggá kell tenni. Ebből a jelenségből alakult ki a jelöltélmény.

Miért érdemes jelöltélményt adni?

Nem az a legfontosabb, hogy a felvett jelöltek milyen élménnyel távoznak, sokkal fontosabbak az elutasított jelöltek. Ez hatással lehet a cégre: mennyire ajánl egy céget az elutasított jelölt (a pozitív élménnyel távozók kétszer olyan szívesen), milyen vélemény alakul ki egy cégről a közösségi médiában. A LinkedInen a legnépszerűbb posztok a „horror sztorik”, azok a történetek, hogy hány hónap után kap, vagy egyáltalán nem is kap visszajelzést egy jelölt. Olyan is előfordult, hogy valakit felvettek egy pozícióba, majd hónapok múlva kapott egy elutasító választ, mely szerint nem felelt meg a követelményeknek. Ezek a történetek nem vetnek jó fényt egy cégre, a negatív reklám nem szerencsés. Főleg akkor, ha piaci jelenlét is van, mint pl. egy gyorsétteremnél, vagy egy ruhaboltnál, mert egy idő után a vásárlói tendenciákban is érződni fog a hatása. A strukturált, jól felépített jelöltélmény alappillére az employer brandingnek is. Nagyon fontos, hogy a toborzási és a kiválasztási folyamat tudatosan legyen felépítve.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Sajnálattal értesítjük - avagy miért fontos a jelöltélmény
2. oldal - A kiválasztási folyamat három szakaszában jelen kell lennie az élménynek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter