Megjelent: 8 éve

Sajnálattal értesítjük - avagy miért fontos a jelöltélmény

A professzionális cég a profi kollégák kiválasztásával kezdődik - ez volt a legfőbb üzenete Dr. Mester Csaba előadásának a 3. Babér Panoráma Konferencián. A mai munkaerő-piaci helyzetben nagyon fontossá vált, hogy a jelöltek (még az elutasítottak is) pozitív véleményt alkossanak egy cégről.

Profinak kell tűnni a jelöltek előtt, és célszerű valóban profi módon végezni a kiválasztás teljes folyamatát. Mérhetővé kell tenni a hatékonyságot, és egyre fontosabb innovatív megoldásokat alkalmazni.

Dr. Mester Csaba az Evolution Consulting Kft. ügyvezetője, ami egy olyan szoftverfejlesztő és tanácsadó cég, ahol a HR van a középpontban. Fejvadászattal is foglalkoznak, így nagy rálátásuk van arra miért fontos a jelöltélmény.

Egy felmérés szerint pozitív vélemény esetén a jelöltek 62 százaléka biztat másokat is arra, hogy jelentkezzenek egy adott céghez, 50 százalékuk tapasztalatait megosztja a közösségi médiában is, pl. a Facebook-on vagy a LinkedInen.

Mi az a jelöltélmény?


A mai felgyorsult világban mindenki (legfőképp a Z generáció) élményeket akar szerezni. A jelöltélménynek számos összetevője van, egy viszonylag új fogalom, az ügyfélélményből származik. Az értékesítési folyamatokat már régóta élménnyé kell tenni, az ügyfelet és a vásárlót boldoggá kell tenni. Ebből a jelenségből alakult ki a jelöltélmény.

Miért érdemes jelöltélményt adni?



Nem az a legfontosabb, hogy a felvett jelöltek milyen élménnyel távoznak, sokkal fontosabbak az elutasított jelöltek. Ez hatással lehet a cégre: mennyire ajánl egy céget az elutasított jelölt (a pozitív élménnyel távozók kétszer olyan szívesen), milyen vélemény alakul ki egy cégről a közösségi médiában. A LinkedInen a legnépszerűbb posztok a „horror sztorik”, azok a történetek, hogy hány hónap után kap, vagy egyáltalán nem is kap visszajelzést egy jelölt. Olyan is előfordult, hogy valakit felvettek egy pozícióba, majd hónapok múlva kapott egy elutasító választ, mely szerint nem felelt meg a követelményeknek. Ezek a történetek nem vetnek jó fényt egy cégre, a negatív reklám nem szerencsés. Főleg akkor, ha piaci jelenlét is van, mint pl. egy gyorsétteremnél, vagy egy ruhaboltnál, mert egy idő után a vásárlói tendenciákban is érződni fog a hatása. A strukturált, jól felépített jelöltélmény alappillére az employer brandingnek is. Nagyon fontos, hogy a toborzási és a kiválasztási folyamat tudatosan legyen felépítve.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Sajnálattal értesítjük - avagy miért fontos a jelöltélmény
2. oldal - A kiválasztási folyamat három szakaszában jelen kell lennie az élménynek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés

Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk

Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány

„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk