kapubanner for mobile
Szerző: Beck Andrea
Megjelent: 6 éve

Sajnálattal értesítjük - avagy miért fontos a jelöltélmény

A professzionális cég a profi kollégák kiválasztásával kezdődik - ez volt a legfőbb üzenete Dr. Mester Csaba előadásának a 3. Babér Panoráma Konferencián. A mai munkaerő-piaci helyzetben nagyon fontossá vált, hogy a jelöltek (még az elutasítottak is) pozitív véleményt alkossanak egy cégről.

images

Profinak kell tűnni a jelöltek előtt, és célszerű valóban profi módon végezni a kiválasztás teljes folyamatát. Mérhetővé kell tenni a hatékonyságot, és egyre fontosabb innovatív megoldásokat alkalmazni.

Dr. Mester Csaba az Evolution Consulting Kft. ügyvezetője, ami egy olyan szoftverfejlesztő és tanácsadó cég, ahol a HR van a középpontban. Fejvadászattal is foglalkoznak, így nagy rálátásuk van arra miért fontos a jelöltélmény.

Egy felmérés szerint pozitív vélemény esetén a jelöltek 62 százaléka biztat másokat is arra, hogy jelentkezzenek egy adott céghez, 50 százalékuk tapasztalatait megosztja a közösségi médiában is, pl. a Facebook-on vagy a LinkedInen.

Mi az a jelöltélmény?


A mai felgyorsult világban mindenki (legfőképp a Z generáció) élményeket akar szerezni. A jelöltélménynek számos összetevője van, egy viszonylag új fogalom, az ügyfélélményből származik. Az értékesítési folyamatokat már régóta élménnyé kell tenni, az ügyfelet és a vásárlót boldoggá kell tenni. Ebből a jelenségből alakult ki a jelöltélmény.

Miért érdemes jelöltélményt adni?



Nem az a legfontosabb, hogy a felvett jelöltek milyen élménnyel távoznak, sokkal fontosabbak az elutasított jelöltek. Ez hatással lehet a cégre: mennyire ajánl egy céget az elutasított jelölt (a pozitív élménnyel távozók kétszer olyan szívesen), milyen vélemény alakul ki egy cégről a közösségi médiában. A LinkedInen a legnépszerűbb posztok a „horror sztorik”, azok a történetek, hogy hány hónap után kap, vagy egyáltalán nem is kap visszajelzést egy jelölt. Olyan is előfordult, hogy valakit felvettek egy pozícióba, majd hónapok múlva kapott egy elutasító választ, mely szerint nem felelt meg a követelményeknek. Ezek a történetek nem vetnek jó fényt egy cégre, a negatív reklám nem szerencsés. Főleg akkor, ha piaci jelenlét is van, mint pl. egy gyorsétteremnél, vagy egy ruhaboltnál, mert egy idő után a vásárlói tendenciákban is érződni fog a hatása. A strukturált, jól felépített jelöltélmény alappillére az employer brandingnek is. Nagyon fontos, hogy a toborzási és a kiválasztási folyamat tudatosan legyen felépítve.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Sajnálattal értesítjük - avagy miért fontos a jelöltélmény
2. oldal - A kiválasztási folyamat három szakaszában jelen kell lennie az élménynek
  • 2023.12.07IV. euChance KLUB Negyedik alkalommal és idén utoljára gyűlik össze az euChance Klub! Az izgalmas témák mellett értékeljük majd a Klub első évét is: sikerek és megoldásra váró feladatok számba vétele és a következő év tervezése.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2023.12.31Készüljön fel a külföldön való jelenlétre a Global Mobility modullal! A külföldi üzleti jelenlét komoly versenyelőnyt kínál, ám egyúttal számos jogi kérdést is felvet. Ha a szervezet nincs tisztában a hatályos jogi háttérrel (pl. nemzetközi közjog, közösségi jog, társasági jog, munkajog, adójog, társadalombiztosítási jog, idegenrendészeti jog), akkor számos probléma, kockázati tényező merülhet fel. Az alap szintű modul tartalmazza a szükséges jogi szabályokat, folyamatábrákat (pl. Közvetlen befektetési lehetőségek, Tartózkodási, letelepedési és munkavállalási közjogi szabályok, Munkajogi szabályok, Adózási szabályok). A plusz szint egy online kurzussal egészül ki.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Októberben csökkent az álláshirdetések száma: még így is közel 36 ezer ajánlat

Szeptemberről októberre az Állásportál.hu által a magyar weben szemlézett álláshirdetések száma 2087-tel csökkent. A legnagyobb visszaesés a... Teljes cikk

Tízezer alá esett a Tesco létszáma, 140 fővel dolgoznak kevesebben a Morgan Stanley-nél

Júliusról augusztusra 264 fővel, 9802 főre csökkent a Tesco létszáma, a Magyar Postánál 304 fővel dolgoznak kevesebben, a Morgan Stanley-nél pedig... Teljes cikk

A covid alatt sem épített le, hanem értékesítőket vett fel, új piacokat keresett: Feleki Attila, HR-Rent Kft.

A Dél-Dunántúlon és Győrben aktív, a fémipari toborzásban különösen erős, német nyelvterületre is közvetít magyarokat a pécsi központú... Teljes cikk