Megjelent: 9 éve

Így látják főnökeik teljesítményét a magyarok

A magyarországi munkáltatók meglehetősen vegyes bizonyítványt kaptak alkalmazottaiktól a Kelly Services legújabb felmérésének eredményei szerint: a megkérdezetteknek csak kevesebb, mint egyharmada érzi úgy, hogy megfelelő felkészítésben részesült a főnökétől ahhoz, hogy sikereket érjen el a jövőben.

A magyar munkavállalók erős kettesre értékelik főnökeik teljesítményét - legalábbis egy vizsgán ennyit érne a lehetséges 10-ből megszerzett 5,9 pont. Mindössze a válaszadók 29 százaléka számolt be arról, hogy megfelelő felkészítést kapott munkahelyi főnökétől ahhoz, hogy sikeres legyen a jövőben. 55 százalék ezzel szemben úgy véli, nem kapta meg ehhez a kellő felkészítést, 16 százalék pedig bizonytalan.

A felmérés résztvevőinek majdnem fele (45 százalék) ajánlaná jelenlegi munkáltatóját barátjának vagy ismerősének. A dolgozók által munkaadóikról alkotott kép, az általuk megfogalmazott vélemény igen hiteles információforrásnak számít, és egyértelmű jelzést ad arra nézve, hogy miként menedzselik az embereket egy adott szervezetben, illetve hogy melyek a legjobb munkahelyek. Ezek a vélemények jelentősen befolyásolják azt, hogy egy-egy vállalkozás mennyire lehet vonzó a tehetséges munkavállalók szemében, és mennyire képes őket megtartani - kommentálta a felmérés eredményeit Jónás Anikó, a Kelly Services ügyvezető igazgatója.

A megállapítások a Kelly Global Workforce Index felmérés részei, ami mintegy 97.000 ember véleményét gyűjtötte össze 30 országból, köztük több mint 7.300 magyar munkavállalóét.


A felmérés magyarországi eredményeiből az alábbiak állapíthatók meg:



- Az ún. Y" generáció (a 18-29 éves korosztály) és az ún. "X" generáció (a 30-47 éves korosztály) képviselői egyetértenek abban, hogy az "X" generáció tagjai közül kerülnek ki a legjobb vezetők, az ún. "baby boomer" generáció (a 48-65 éves korosztály) tagjai ugyanakkor kifejezetten meg vannak győződve róla, hogy az ő generációjukhoz tartozó menedzserek nyújtják a legjobb teljesítményt.

- A válaszadók 27 százaléka szerint a jó főnök legfontosabb ismérve a vezetési stílus; ezt követi a jövőkép és a világos iránymutatás (21 százalék) majd a személyiség (19 százalék).
A válaszadók csaknem fele (45 százalék) véli úgy, hogy a munkahelyén jellemző vezetési stílus leginkább a munkatársak bátorítására vagy bevonására épül. 38 százalék ezzel szemben úgy gondolja, hogy az ő munkahelyén ellentmondást nem tűrő vagy kifejezetten elnyomó vezetési stílus uralkodik.

- A résztvevők valamivel több mint egyharmada (34 százalék) állítja, hogy munkahelyi erőfeszítéseit elismerik és díjazzák.

- A válaszadók között, akik úgy érzik, munkájukért elismerésben részesülnek, majdnem kétharmad (65 százalék) azok aránya, akiknél ez azt jelenti, hogy "felfigyel rájuk a menedzsment", míg 21 százalék prémiumban vagy más, hasonló ösztönzésben részesül, 11 százalék pedig valamilyen erre a célra létrehozott program keretében kapja meg a megérdemelt elismerést. A munkáltató tevékenységét a vállalat működésében érintett felek egész sora kíséri folyamatosan figyelemmel, a munkavállalók pedig egyre inkább megfogalmazzák a véleményüket arról, hogy mennyire találják hatékonynak az adott céget (és annak vezetőit), illetve hogy mennyire tartják azt vonzó, kívánatos munkahelynek - tette hozzá Jónás Anikó.
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
  • 2021.01.30Videokonferenciás 2 napos Scrum Master képzés A két napos intenzív, gyakorlat-orientált tréning szerepjátékokon és szimulációkon keresztül segít a résztvevőknek megérteni, hogyan alkalmazhatóak a legkülönbözőbb projektekben a Scrum alapelvei. Kitérünk arra is, hogy mikor érdemes használni a Scrumot, és mikor nem. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Akár Barbadosról is dolgozhat távmunkában

Turistáknak ajánl 12 hónapra munkavállalói vízumot Barbados. Így akár a trópusi szigetről is lehet távmunkában dolgozni, és ott átvészelni a... Teljes cikk

Bicikliflottával könnyítik a dolgozók visszatérését

Ajándék kerékpárokkal ösztönzi a budapesti iroda dolgozóit a biztonságos és környezettudatos közlekedésre Balogh Levente, a Szentkirályi... Teljes cikk

Több mint 13 millió forintos kártérítést kapott egy férfi, mert unalmas volt a munkája

A francia férfi depressziós lett, miután lefokozták menedzseri pozíciójából. Teljes cikk