Megjelent: 7 éve

Bűvészmutatvány, vagy tudatosan felépített vezetés?

A jelenlegi gazdasági helyzet egyértelműen változtatott mind a vezetők, mind a munkatársak hozzáállásán. Amíg vezetők felelőssége még nagyobb abban, hogy működőképesen és fizetőképes állapotban tartsák a cégeiket, addig a munkavállalók még inkább megbecsülik a tényt, hogy van munkájuk, ezáltal együttműködőbbek és talán „könnyebb is őket vezetni.

Ezzel az utolsó tagmondattal, sok vezető (jogosan) nem ért egyet. Bár minden vezető tudja, hogy egy nagyon kényelmetlen székben ül, ami csak messziről tűnik laza, könnyű helyzetnek. A közös céljuk az, hogy sikeresen elirányítsák a csapatukat a kitűzött cél eléréséig. Vannak vezetők, akiknek sikerül, de vannak vezetők, akik erejüket megfeszítve dolgoznak maguk posztján és néhány munkatársuk helyett, 3-5 év alatt 10-15 évet öregedve. Nem gondolom, hogy ezt bárki is szívesen felvállalja önként.

Jogos a kérdés, a vezetés valami ügyes bűvészmutatvány, amit csak néhány szakavatott, bennfentes tudhat, vagy egy tudatosan felépített, konkrét eszközöket alkalmazó, tudatos tevékenység. Biztos, hogy a vezetők 99 százaléka ez utóbbira szavaz. A kérdés megválaszolása így sokkal inkább attól lesz érdekes, hogy milyen egyszerűen és milyen gyakorlatiasan tudjuk meghatározni, hogy mit és hogyan csinál egy sikeres menedzsment. Lássuk:

  • először is minden sikeres vezető csapatára jellemző, hogy nagyon precízen össze vannak hangolva a funkciók a csapatban, kinek mi a szerepe és hogyan kapcsolódik a tevékenysége a csapat egészéhez.

  • másodszor is, a tevékenységek maguk is le vannak szabályozva, a munkavállalók be vannak tanítva arra, hogy az adott munkakörben mit és hogyan kell csinálniuk.

  • harmadszor is, minden sikeres vezetőnek van egy világos, a csapat által ismert és elfogadott programja (stratégiája), hogy hogyan lehet elérni a kitűzött célt.

  • negyedszer pedig, minden sikeres vezetőre jellemző a határozottság, hogy megfelelő utasításokkal, határozottan irányítja a csapatát.

  • végül, de egyáltalán nem utolsó sorban, jellemző rájuk, hogy következetesen végre is hajtatják a kiadott utasításokat.

    Az, hogy melyik szervezeti formát alkalmazzuk, az, hogy milyen folyamat menedzsment mentén osztjuk szét a szerepeket, függ a vezető tanulmányaitól, a szervezet működési területétől - termelő gyár, szolgáltató, kereskedő, egyéb. Bár stratégiai tervet jól megcsinálni sokféleképp nem lehet, de maga a tervezési keret, séma különbözhet.

    A hangsúly azon van, hogy minden sikeres menedzsment jellemzője a szervezett csapat, szabályozott folyamatok, meghatározott munkakörök. Jellemzője, hogy ismert és elfogadott programok mentén működik, határozott utasításokkal és azok végrehajtatásával elérik, hogy a csapataik virágozzanak és stabilak legyenek! Az ilyen vezetőket követik az emberek és ragaszkodnak hozzájuk, mert ez biztonságot jelenet minden csapattag számára.

    Egy vezető két módon sajátíthatja el a hiányzó eszközeit, pótlandó készségeit: először is veszi a fáradságot és tanul, együttműködik egy konzultánssal. A második, hogy elmegy olyan konferenciákra, ahova sikeres létező vezetőket is meghívnak, hogy beszéljenek a személyes sikerük ""titkáról". 20 esetből 19-szer az derül ki, hogy nincs benne titok, csak csinálja a fenti 5 pontot minden nap.

    Nagy Béla
    Comline Budapest Kft.
    • 2020.06.16Gyakorlatban startol az új Tbj 2020. július 1-jétől már a mindennapos munka során alkalmazni kell a bérszámfejtés, járulékmegállapítás és az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásainak megállapítása során is. Elméletben már sokat tudunk róla, de mi a helyzet a gyakorlati oldalon? Részletek Jegyek
    • 2020.08.30Sämling Solution most induló online nyílt képzései! Összes képzésünk elérhető online, professzionális csapatunk profi megoldásokkal a megszokott színvonalon a következő képzéseket ajánlja figyelmébe: Virtuális csapatok menedzselése, Practical Task&Project menedzsment, Hogyan oktassunk online, Kreatív problémamegoldás, Megtartó erőim a változó időkben, Reziliencia,Virtuális interjútechnika Részletek Jegyek
    Follow hrportal_hu on Twitter
    További cikkek
    „A belső ügyfelek ugyanolyan fontosak, mint a külsők” - szervezetfejlesztés az Uniqánál

    Az elmúlt három évben az Uniqa magyarországi vállalata jelentős struktúraváltáson ment át, a szervezeti kultúraváltás pedig jelenleg is zajlik.... Teljes cikk

    Merre tovább a home office mézeshetei után?

    Álljunk meg 10 percre és gondoljuk végig, hol vannak most a csapatok és mit tehetnek a vezetők? Milyen veszély vár rájuk és hogyan adhatnak, kaphatnak... Teljes cikk

    Varázserőt ad a dolgozónak, ha hasznosnak érzi munkáját

    Ha látjuk értelmét a munkánknak, akkor hasznosnak érezzük magunkat és nagy valószínűséggel elhivatottan dolgozunk. Egy vezetőnek ezért az összes... Teljes cikk