kapubanner for mobile
Szegedi Juli
Megjelent: 12 éve
A szerzőről ▼

Fontos, hogy a kollégák szeressék a munkájukat - egy nap a Vodafone HR-vezetőjével

Hogyan zajlik a HR-vezető egy napja? - sorozatunk újabb részében Szende Csaba, a Vodafone budapesti HR szolgáltató központjának vezetőjének egy napjába tekinthetünk be. Mivel az elmúlt években a szolgáltató központban dolgozók létszáma megháromszorozódott, ezért Szende Csaba napjai igen mozgalmasan telnek. Bár nincs két egyforma munkanapja, a HR-vezető a visszatérő mozzanatokról ír beszámolójában.

Egy tipikus napomon 7 órakor kelek, és általában 8.30 körül érkezem meg munkahelyemre. Rendszerint ekkora már pár elkötelezett munkatársam bent van, és készek meghódítani a nagyvilágot. Nyílt irodában (open air office) ülünk, ami annyit jelent, hogy nincs külön irodám, az embereimmel együtt dolgozom, amit kifejezetten kedvelek.

Első teendőként bekapcsolom a gépem, hogy áttekintsem a napi feladataimat. Üzleti megbeszéléseim, találkozóim reggel 9.00-től este 18.00-ig tartanak. Jelenleg az Egyesült Államoktól az Ázsiai régióig nyújtunk átfogó HR szolgáltatásokat a partnereinknek, így némelyik időzónával reggel, másokkal pedig este van lehetőségünk egyeztetni. Telekommunikációs cégként videokonferenciára alkalmas software minden laptopon van, és az összes meeting teremben találunk erre alkalmas VC készüléket. Pár évvel ezelőtt még a konferenciahívások voltak túlnyomó többségben, de manapság már szinte mindegyik megbeszélésem videokonferencián keresztül történik, amit jobb megoldásnak találok, hiszen látjuk is egymást a többi, külföldön dolgozó kollégákkal, ami nagyban segíti a munkánkat és a kapcsolatok kiépítését is.

Délelőtt valamelyik ország/régió HR vezetőjével vagy különböző szakemberekkel, projektvezetőkkel tartok megbeszéléseket, hogy miként állunk az aktuális munkáinkkal. Mivel a hatékonyság kulcsfontosságú ezen a területen, így két megbeszélés között teljesítményriportokat és kimutatásokat nézek át. E lopott perceket arra is felhasználom, hogy a megbeszéléseken megállapodott akciókon dolgozzak. Sajnos nagy igazság, hogy több találkozó, több teendő.

A délelőttöm egy részét a munkák delegálása/ellenőrzése vagy a HR SSC stratégiai feladatainak priorizálása tölti ki. Arra azonban kifejezetten próbálok figyelni, hogy naponta ebédeljek, és a szeánszot egy jó kávéval zárjam le.



Kora délután az egyes transzformációs és vezetői üléseim következnek. Minden közvetlen beosztottammal ugyancsak találkozom heti 30 percre, és "skip level" találkozókat is tartok, vagyis a beosztottjaim - beosztottjaival is igyekszem 2-3 havonta találkozni egy rövid és informális megbeszélés erejéig, hogy miként érzik magukat, milyen a munka, és mit lehetne másképp vagy jobban csinálni. Sok időt töltünk el a munkahelyünkön, és ezért figyelek arra, hogy a kollégáim szeressék a munkájukat és jól érezzék magukat. Amit ugyancsak fontosnak tartok, hogy a szervezet felépítése "lapos" legyen, és az embereim kiteljesedjenek abban, amit csinálnak.

Délutáni óráimban a HR Szolgáltató Központ terület ügyei mellett a budapesti Szolgáltató Központ Igazgatóságának tagjaként a központ stratégiájával, és az ezzel kapcsolatos döntésekkel, találkozókkal, stratégiai projektek vezetésével vagyok elfoglalva.
Természetesen az ügymenet része a problémák és az eszkalációk kezelése is, ami átrendezheti "napi menetrendem". Ilyenkor az adott terület HR vezetőjével következik egy ad hoc megbeszélés és a megoldás, a következő lépések kidolgozása.

Általában a nap vége felé közeledve próbálom minimalizálni az e-mailjeim számát, - mert mintha az Outlookom önálló életet élne és minden pillanatban újabb levelek érkeznek, ha nem nézek oda- és zárásként áttekintem a hét/hónap további eseményeit. Határidős és leadandó munkáimat igyekszem szintén a nap végén befejezni vagy éppen előkészíteni. Körülbelül 18.30 környékén zárom a napom, ám némely esetben üzleti vacsorán veszek részt a külföldi kollégáimmal, és ekkor a nap befejezése egy kicsit későbbre húzódik.

Végül szólni kell az üzleti utakról. A Vodafone több mint 30 országban van jelen, és ezen országok egy részét már behoztuk a Szolgáltató Központunkba. Így ez egy tökéletesen nemzetközi környezet, amelyhez az utazás is hozzátartozik. Jómagam és a HR vezetőim is pár havonta néhány napot töltünk el valamelyik "Vodafone országban", hogy személyesen is építsük a kapcsolatot a helyi vezetőkkel és szakemberekkel. Tehát amennyiben utaznom kell, akkor ezzel a napom egy része "elúszik", de a reptéren a felszállás előtt akad még idő dolgozni egy kicsit, ugyanis a telefonomra érkeznek a céges leveleim. A repülő fedélzetén szívesen olvasgatok szakmai cikkeket/könyveket, és előszeretettel fejezem be itt a prezentációkat is. Ez kifejezetten kellemes időszak, hiszen nincsenek hívások és leveleim sem érkeznek.

Amikor időm engedi és hívnak, akkor szakmai eseményeken/konferenciákon adok elő különböző HR témakörökben, ami egy üde színfolt a hétköznapi munkám mellett, és kifejezetten élvezem ezeket az alkalmakat. Az egyik kedvenc témám a HR Szolgáltató Központok kiépítése.

Munkaidő után a párommal, családommal töltöm legszívesebben az időm, és amikor tehetem, a barátaimmal is találkozom. A sport szerves része az életemnek, és amennyiben nem merültek le teljesen az "akkumulátoraim", akkor egy héten 2-3-szor igyekszem edzeni (squash, edzőterem, falmászás stb.), ami remek lezárása egy mozgalmas napnak, és az irodai környezetben eltöltött hosszú időt megfelelően ellensúlyozza. A hétvégéimet pedig maximálisan igyekszem a kikapcsolódásnak szentelni, hogy a következő hétnek feltöltődve indulhassak neki.

Szende Csaba szakmai életútjáról itt olvashat

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért utálják mindenhol a HR-t – és miért nélkülözhetetlen mégis?

Két tűz között áll a HR: a dolgozók gyakran nem bíznak benne, a vezetők pedig kételkednek a szavaiban. Pilita Clark, a Financial Times újságírója... Teljes cikk

Távozik az RTL-től Endrei-Kiss Judit HR vezérigazgató-helyettes

Közös megegyezéssel, december elsejei hatállyal távozik az RTL Magyarországtól Endrei-Kiss Judit, a szervezetért felelős vezérigazgató-helyettes... Teljes cikk

Hullámlovasok és rallyversenyzők: HR-t vezetni időnként extrém sport

A HR vezető feladata lassítani a túl sok szervezeti változáson, meghallgatni, a miértről kérdezni, hosszú távon gondolkodni. De hány szerepet is... Teljes cikk