Mészáros Etelka
Megjelent: 8 éve

HR-stratégia a Thyssenkruppnál

A ThyssenKrupp Presta Hungary Kft. autók kormányrendszerének a fejlesztésével foglalkozik. Fejlesztőcsapata az elsők között van az egyik legújabb autóipari alkalmazás, az elektromechanikus kormányrendszerek fejlesztésében. A cégcsoport elektronikai és szoftverfejlesztési kompetencia központja Budapesten van, amelyre nagyon büszke a Budapesten dolgozó majdnem 300 munkavállaló.

Tagai Dóra HR-vezető elmondása szerint a tavalyi évben jelentős létszámbővítést hajtottak végre, így az idei év egyik fő feladata az új dolgozók beintegrálása a szervezetbe, a szervezet fejlesztése a megnövekedett létszámhoz. Ennek elérésére vezetői workshopokat szerveznek, felmérik a munkavállalók készségeit, képességeit, célzott tréningeket szerveznek a szokásos képzéseken kívül. Egyéni fejlesztési utakat határoznak meg, erősen hisznek a belső vezetői utánpótlásban.

A munkavállalók átlagéletkora 29 év, az utóbbi időben azonban számos idősebb szakember is csatlakozott a céghez. A dolgozók kiválasztásában fontos szerep jut a főiskolai/egyetemi kapcsolatoknak, fórumokat, nyílt napokat szerveznek, személyzeti tanácsadó cégekkel állnak kapcsolatban, de használják a a közösségi média eszközeit is, úgymint a LinkedInt és Facebookot. Sikeres és kedvelt módszer még a belső ajánlás is, amikor a kollégák ismerőseiket, barátaikat ajánlhatják be a céghez. Amennyiben az így 'hozott' jelölt megfelel valamelyik nyitott pozícióra, jutalomban részesülnek.

Nem ritka, hogy a pályakezdők egyetemi éveik alatt már diákként is dolgoznak a cégnél, és utána munkavállalóként folytatják.

A felvételi eljárás során szakmai teszteket alkalmaznak, és többkörös interjút tartanak. Elvárás minden pozíciónál az angol nyelvtudás. A német nyelv ismerete plusz előny, azonban a cégcsoporton belüli kommunikáció angolul történik. Az anyacég a kiválasztás módszereibe nem szól bele, a vezetőségnek minden esetben jóváhagyó szerepe van.

A képzett szakemberek iránti túlkereslet miatt fontos hangsúlyt fektetnek dolgozóik megtartására. Tagai Dóra véleménye szerint munkavállalóik számára fontos az elismertség és bizalom, a továbblépés lehetősége, valamint a folyamatos továbbképzés, szakmai tréning. Kiemelt szerepe van a folyamatos kommunikációnak a vállalat összes szintjén. Számos lehetőséget biztosítanak erre: egyéni, csoport - és osztályszintű megbeszélések, vagy akár céges információs találkozók, ahol a dolgozók összességét érintő változásokról, jövőröl, terveikről, projektek alakulásáról, termékeik piaci helyzetéről, jövőbeli lehetőségekről, illetve elért sikereikről esik szó.

Az adóváltozások ellenére a cafeteria rendszerük megmaradt, a juttatásokat nem csökkentették, sőt folyamatosan fejlesztik a igénybe vehető elemek körét, hogy a munkavállalók minél széselesebb igényeit tudják kielégíteni. Így került idén az elemek közé egy egészségkártya, melyet hozzátartozóik részére is igényelhetnek a munkavállalók.

Közös kirándulásokkal, céges rendezvényekkel (October fest, Sport Nap) a sport tevékenység támogatásával (kosárlabda, foci..) próbál a cég hozzájárulni ahhoz, hogy a munkatársak jól érezzék magukat. Talán ennek is köszönhető, hogy a fluktuáció nem jelentős.

Az eddig outsourcingban végzett bérszámfejtés is bekerült a HR-osztály tevékenységei közé, valamint a Győrben tavaly megalapított összeszeszerelő üzem teljes HR-tevékenységét is itt Budapesten látják el.
  • 2021.06.28Minőségellenőr képzés A minőségellenőrök felkészítése a minőségellenőrzési és fejlesztési tevékenységek eredményes elvégzésére. A minőségellenőrzéshez szükséges alapvető ismeretek és módszerek készségszintű elsajátítása, a résztvevők minőségirányítási kompetenciájának fejlesztése. Részletek Jegyek
  • 2021.08.28Agilis Transformáció Leader képzés online, videokonferenciás Hazánkban egyre több és több vállalat lép az agilis átalakulás útjára, így felértékelődik az agilis transzformációt vezető szakemberek jelentősége. Az Agile Transformation Leader egy olyan szervezetfejlesztő szakember, aki felkészíti és végig kíséri az agilis átalakulás útján a vállalatot. Ügyfél-fókuszt, Design Thinking szemléletet hoz be, vezetőket coachol, csapatokat mentorál, miközben pozitív, felhatalmazó légkört teremt a szervezeten belül. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Itt mindenki mélyvízbe kerül -interjú Szigetvári Ágnessel, a Kifli.hu HR vezetőjével

Három hét alatt nőttek annyit, amit eredetileg egy évre terveztek. Külföldi anyavállalat kísérleti startupjából hirtelen 100 fős cég lettek, több... Teljes cikk

A HR vezető egy napja: Heiszmann Henrietta, az eMAG és az Extreme Digital HR igazgatója

Heiszmann Henrietta több mint három éve dolgozik az Extreme Digitalnál, tavaly óta együttesen felel HR igazgatóként az eMAG Magyarország és az... Teljes cikk

A sokszínűség és az esélyegyenlőség hatékonyabbá teszi a cégeket

Üzleti és HR szempontból is sokkal sikeresebbek azok a vállalkozások, amelyek sokszínűek, odafigyelnek az esélyegyenlőségre és dolgozóikat... Teljes cikk