kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Mi lehet a nem budapesti SSC-k versenyelőnye? - aki válaszol Major Hédi, a Leadec HR igazgatója

HR Szubjektív rovatunkban Major Hédi, a Leadec Kft. HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Nagy Mihály, a Dana Hungary Kft. Country HR vezetője kérdésére: Milyen lehetőségei vannak a nem fővárosban üzemelő szolgáltató központoknak a kiélezett versenyhelyzetben? Mi lehet a nem budapesti SSC-k versenyelőnye?

Major Hédi, Leadec-

Milyen lehetőségei vannak a nem fővárosban üzemelő szolgáltató központoknak a kiélezett versenyhelyzetben? Mi lehet a nem budapesti SSC-k versenyelőnye?

A Leadec Kft-nél, amely Magyarországon 7 telephelyen közel 600 munkavállalóval és változatos szolgáltatási portfólióval van jelen, 2020. márciusában kezdtük el felépíteni vállalaton belüli szolgáltató központunkat, amely első körben a németországi telephelyek számára végez operatív feladatokat a beszerzés, a beszerzési adminisztráció, a bérszámfejtés-előkészítés és a könyvelés területén. A mostanra 60 főre növekedett SSC szervezetünk további terjeszkedés előtt áll, hamarosan további országok integrációja kezdődik meg. 

Azt gondolom, az egyik legjelentősebb különbség egy budapesti szolgáltató központhoz képest, az a méret és az abból adódó eltérések. A mi SSC-nk a maga 60 fős létszámával kifejezetten családias légkört tudhat magáénak, a kollégáink kisebb csapatokban dolgoznak, név szerint ismerik egymást, törődnek egymással, közvetlen kapcsolatot ápolnak a vezetőikkel. Azt gondolom, egy ilyen környezetben mélyebb kötődés tud kialakulni, amelyet csapatépítő programokkal is támogatunk.

Tekintettel arra, hogy külföldi testvércégeink számára nyújtunk szolgáltatásokat, a munkatársak számára kiemelt fontosságú, hogy magabiztos idegennyelv-tudással rendelkezzenek. Azt, hogy a kommunikáció zökkenőmentesen történjen, nyelvi képzésekkel támogatjuk. A fejlesztés tekintetében nem a nyelv az egyetlen, amire nagy hangsúlyt helyezünk. A munka hatékonyság szempontjából az IT jellegű fejlesztés elengedhetetlen, amely mellett több szakmai és soft-skill képzésre is rendszeresen sor kerül. A fejlesztés nélkülözhetetlen eleme a karriertervezés és utánpótlás-nevelés. Fontosnak tartjuk, hogy tudjunk előrelépési lehetőséget biztosítani azon munkatársaink számára, akik erre affinitást és megfelelő szakmai és személyes kompetenciát mutatnak. Az SSC-nk több, mint 2 éves fennállása alatt számos kollégánk bizonyította rátermettségét magasabb pozícióban, amely nagy büszkeséget jelent számunkra.

A másik jelentős különbség, amire építeni tudunk, az a munkafolyamatokban rejlik. A Leadec-nél a munkatársak a beszerzési, könyvelési, bérszámfejtési folyamatnak egy olyan részét végzik el, amely folyamatos szakmai kihívást nyújt, változatos feladatcsomagot takar, emellett lehetőség van arra is, hogy munkatársaink javaslatokat, hatékonyságnövelő intézkedéseket terjesszenek elő. Hiszem, hogy a szellemi kollégák körében nagy ereje van annak, ha valakinek számít a véleménye. A munkafolyamatok hatékonyságáról pontos képünk van, hiszen folyamatonként KPI rendszert üzemeltetünk, amelyből konkrét visszajelzést tudunk adni a szervezet felé és látjuk, hogy mely terület igényel további beavatkozást a jobb eredmények elérése érdekében. A munkafolyamatok hatékonysága tekintetében közvetlenül Németországból is kapunk visszajelzést, amely a vevői elégedettség szempontjából kiemelt fontosságú. 

Egy olyan vállalatnál, ahol szolgáltatást nyújtunk, az emberek a legfontosabbak. Az ő visszajelzéseik elengedhetetlenek a tekintetben, hogy munkáltatóként hogyan tudunk még jobbak lenni. Ezért rendszeresen kérünk visszajelzést a munkatársaktól a heti-havi megbeszéléseken, a reggeli kávézás közben és természetesen formálisan, munkatársi elégedettség felmérések lebonyolítása révén. Az eredmények, illetve az azok mentén a munkatársak bevonásával meghatározott intézkedések mentén együtt dolgozunk azon, hogy még magasabb színvonalon tudjunk kielégíteni vevőink elvárásait. A sikeresség, a nyitott szervezeti kultúra és az odafigyelés tehát nemcsak a megbízó aspektusából kulcs, hanem a munkavállalók bevonzása és megtartása szempontjából is.

A Leadec 4 kontinensen, 15 országban, közel 300 lokáción 60 éve nyújt szolgáltatást gyártó partnerei számára a karbantartás, műszaki takarítás, létesítményüzemeltetés, logisztika, valamint gyártástervezés, automatizálás és gyártási informatika területén. Az ügyfelek termelő tevékenységének zavartalan működéséről összesen több mint 20.000 munkatárs gondoskodik. 

Kérdésem Drahos Henrietthez, a Busch-Hungária HR vezetőjéhez szól:

Hogy lehet a mai változó világban egy szervezetikultúra-váltó programot megvalósítani egy termelő vállalatnál?

 

  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc

Rövidített munkaidő és home office, nem csak hálás konferenciatéma vagy hatásos márkaépítési üzenet kellene, hogy legyen, hanem valódi people... Teljes cikk

Hogyan zajlik egy globális szervezeti kultúra átalakítása cégegyesülést követően? - válaszol Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial globális HR vezetője

HR Szubjektív rovatunkban Lőrinczi Máté, a Danfoss Industrial divíziójának globális HR vezetője kérdez, miután válaszolt Bondici Flóra, a Chorus... Teljes cikk

Így zajlik a szervezeti evolúció a szemünk előtt

„Nem a legerősebb szervezet lesz a túlélő, nem is a legintelligensebb, hanem az, amelyik a leginkább fogékony a változásra” – mondta Charles... Teljes cikk