Sok vállalat nem tudja kezelni a tehetséghiányt
A hazai HR-szakemberek közel nyolcvan százaléka szerint, a tehetségek vonzása és megtartása a legégetőbb kihívás, amellyel vállalatuknak szembe kell néznie az elkövetkező időszakban. Az első számú vezetők kétharmada is osztja ezt a véleményt - derül ki a Hewitt Legjobb Munkahely Felméréséből, amely arra is rávilágított, hogy sok cégnél nem tudják, hogyan kezeljék a tehetséghiányt.
A legjobb munkahelyek különös figyelmet fordítanak a vállalat munkáltatói hírnevének mérésére és nyomon követésére, hiszen egyértelműen látják, hogy ez meghatározó a tehetségek vonzása terén. Tízből nyolcan például egységesen összeállított és kommunikált toborzási arculattal jelennek meg, s minden második szervezet folyamatos kommunikációs kampánnyal biztosítja a médiában a vállalat munkáltatói minőségének hangsúlyozását.
A tudatos cselekvés látszik is az eredményeken, a legjobb munkahelyeknél jóval nagyobb a spontán/önkéntes jelentkezők aránya; ők nem egy meghirdetett állásra jelentkeznek, hanem interneten vagy állásbörzén nyújtják be önéletrajzukat, abban a reményben, hogy lesz üresedés. Tízből kilenc még arra is ügyel, hogy a spontán jelentkezőket tájékoztassa, míg az átlagos vállalatok csupán kétharmadára jellemző ez a hozzáállás.
A tudatosan kommunikált munkáltatói arculat fontossága a dolgozói véleményekben is tükröződik. A legjobbak alkalmazottainak például közel négyötöde egyértelműen jobbnak tartja vállalatát más munkahelyeknél, míg az átlagos cégeknél csupán minden második dolgozó vélekedik hasonlóképpen.
Világgazdaság