Mészáros Etelka
Megjelent: 6 éve

Tréning trendek: a kreativitás jelenthet versenyelőnyt

images

images

– Milyennel látják visszatekintve a 2013-as évet?

Oczella Éva: – A 2013-as évben főképp a második félévben – már érezhető volt, hogy az ügyfeleink többsége kicsit optimistábban tekint a jövőbe. A költségek teljes visszafogásának és a kemény munkának talán már látszanak bizonyos eredményei, és a vállalatirányítók nyugodtabb szívvel áldoztak az ilyen jellegű programokra. Természetesen még mindig érvényesült a költséghatékonyság szem előtt tartása, sőt időnként a „fapados” kategória igénye, de véleményünk szerint már az is előrelépés, hogy a vezetők egy része felismerte, szükség van a munkatársak munkakörnyezeten kívüli kötetlenebb együttlétére, mert ez akár rövidtávon is növelheti a cég iránti lojalitást, a munkakedvet. Volt olyan nagyvállalati partnerünk, aki szándékosan a karácsonyi nagy hajtás előtti időszakra időzítette a csapatépítő programsorozatot, annak érdekében, hogy a kollégák így „összerázva”, és az élmények hatásától kicsit feltüzelve nagyobb munkabírással és lelkesedéssel kezdjenek neki az utolsó hónapoknak. Reményeink szerint 2014-ben ez a folyamat folytatódik, vagy még inkább erősödik.

– Mi jelenthet versenyelőnyt a tréningeknél?

– A saját területünkön úgy látjuk, elsősorban a kreativitás jelenthet versenyelőnyt. Egyrészt az újszerű, változatos modulok megalkotása, másrészt a hatékonyság növelése. Vagyis minél kisebb költségből a lehető legmaradandóbb élmény nyújtása, amely rövid időtartam alatt olyan intenzív hatást kelt, ami képes megteremteni vagy felfokozni a munkatársak között a kölcsönösség, az „egy csapat vagyunk” érzetét. Nyilvánvalóan nagyon egyedi tapasztalat egy high-tech műszaki eszköz kipróbálása, azonban a vállalatoknak manapság ritkán vannak erre fordítható erőforrásaik, és az ilyen jellegű programok egyébként is elsősorban csak nagyon kis létszám esetén megvalósíthatók. Emiatt gondoljuk úgy, hogy érdemes inkább az ötletre koncentrálnunk, mert hosszú távon ez jelenthet versenyelőnyt a sablonos programokkal szemben.

– Milyen újdonságok várhatók a tréningpiacon, mely tréningek a legnépszerűbbek?

Oczella Éva
– Az Anthemon Kft. elsősorban az élményalapú csapat-összekovácsoló programok területén tevékenykedik, amelyek szigorúan véve nem nevezhetők tréningnek. Kisebb létszám esetén előfordul, hogy programjainkat komplexen, tréneri értékeléssel együtt szervezzük, de jellemzően inkább az élményre helyeződik a hangsúly. Ennek oka többek között, hogy sok esetben egész nagy létszámokkal, 100-150 fővel is dolgozunk. A hozzánk beérkező megkeresések esetében gyakran kifejezetten arra van igény, hogy a program elsősorban a közös élmények szerzésére fókuszáljon és időigénye alapján beilleszthető legyen például egy szakmai hétvégébe. Mivel a résztvevők az elmúlt években már tucatnyi képzésen, tréningen vettek részt, ezért abban a rövid időtartamban, amelyet erre szánhatnak, valami mozgalmas, lendületes, esetenként újszerű élményre vágynak, amely kicsit kiszakítja őket a mindennapi munkából és a szakmai program által diktált keretekből.

Legnépszerűbbek a gasztronómiai és úgynevezett city challenge programjaink, amelyek egy-egy város vagy régió kulturális, történelmi és gasztronómiai jellemzőire, vagy akár a helyi pletykákra épülnek. Ezen kívül a tematikus élményprogramjaink, amelyek egy adott kerettörténetbe ágyazva, (krimi-nyomozás, színház, bankrablók, filmek, stb) különböző, a történetre utaló modulokból állnak össze. A modulok általában vegyesen kerülnek összeállításra, fizikai, ügyességi, szellemi és logikai feladatokból, így a csapatok minden tagja találhat közöttük olyat, amelyben ő lehet a csapat erőssége, és olyat is, ahol szívesen átengedi a teret valamelyik csapattársának. De van olyan programunk is, melynek során a résztvevők különböző népek táncait sajátítják el és egy fergeteges közös tánc keretében átélhetik azt az intenzív élményt, amelyet a zene és a közös mozgás, a nevetés és az egymásra figyelés kelt.

– Mire számítanak 2014-ben?

– Úgy gondoljuk, az egyébként is nyugalmasabb, csendesebb évkezdet kitolódik majd egy kicsit, mivel sok vállalat kivár majd a választások miatt. Ezt az időszakot igyekszünk kihasználni újabb programok, eszközök kialakítására.
  • 2019.11.14recruiTECH BLUE Fizikai munkaerő toborzás – van új a nap alatt? Szerintünk igen! recruiTECH BLUE | 2019. november 14-én a kékgalléros toborzásra koncentrálva, még lazy bird áron Részletek Jegyek
  • 2019.11.15Hogyan változnak a nyugdíjszabályok 2020-ban? Mikor jobb nyugdíjba vonulni a nyugdíj összege szempontjából. Még az idén, vagy inkább jövőre? Ki vonulhat nyugdíjba jövőre, mit jelent a munkáltató számára, ha a munkatárs nyugdíjra jogosulttá válik? Nyugdíj mellett hogyan dolgozhatunk? Mit jelent a munkáltató számára, ha nyugdíjas munkavállalót foglalkoztat? Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter