Tréning trendek: a kreativitás jelenthet versenyelőnyt
A költséghatékonyság szem előtt tartása még mindig érvényesül, de a vállalatvezetők felismerik, hogy szükség van a munkatársak munkakörnyezeten kívüli kötetlenebb együttlétére. Oczella Évát, az Anthemon Kft. ügyvezetőjét kérdeztük, mi várható a tréningpiacon?
– Milyennel látják visszatekintve a 2013-as évet?
Oczella Éva: – A 2013-as évben főképp a második félévben – már érezhető volt, hogy az ügyfeleink többsége kicsit optimistábban tekint a jövőbe. A költségek teljes visszafogásának és a kemény munkának talán már látszanak bizonyos eredményei, és a vállalatirányítók nyugodtabb szívvel áldoztak az ilyen jellegű programokra. Természetesen még mindig érvényesült a költséghatékonyság szem előtt tartása, sőt időnként a „fapados” kategória igénye, de véleményünk szerint már az is előrelépés, hogy a vezetők egy része felismerte, szükség van a munkatársak munkakörnyezeten kívüli kötetlenebb együttlétére, mert ez akár rövidtávon is növelheti a cég iránti lojalitást, a munkakedvet. Volt olyan nagyvállalati partnerünk, aki szándékosan a karácsonyi nagy hajtás előtti időszakra időzítette a csapatépítő programsorozatot, annak érdekében, hogy a kollégák így „összerázva”, és az élmények hatásától kicsit feltüzelve nagyobb munkabírással és lelkesedéssel kezdjenek neki az utolsó hónapoknak. Reményeink szerint 2014-ben ez a folyamat folytatódik, vagy még inkább erősödik.
– Mi jelenthet versenyelőnyt a tréningeknél?
– A saját területünkön úgy látjuk, elsősorban a kreativitás jelenthet versenyelőnyt. Egyrészt az újszerű, változatos modulok megalkotása, másrészt a hatékonyság növelése. Vagyis minél kisebb költségből a lehető legmaradandóbb élmény nyújtása, amely rövid időtartam alatt olyan intenzív hatást kelt, ami képes megteremteni vagy felfokozni a munkatársak között a kölcsönösség, az „egy csapat vagyunk” érzetét. Nyilvánvalóan nagyon egyedi tapasztalat egy high-tech műszaki eszköz kipróbálása, azonban a vállalatoknak manapság ritkán vannak erre fordítható erőforrásaik, és az ilyen jellegű programok egyébként is elsősorban csak nagyon kis létszám esetén megvalósíthatók. Emiatt gondoljuk úgy, hogy érdemes inkább az ötletre koncentrálnunk, mert hosszú távon ez jelenthet versenyelőnyt a sablonos programokkal szemben.
– Milyen újdonságok várhatók a tréningpiacon, mely tréningek a legnépszerűbbek?
– Az Anthemon Kft. elsősorban az élményalapú csapat-összekovácsoló programok területén tevékenykedik, amelyek szigorúan véve nem nevezhetők tréningnek. Kisebb létszám esetén előfordul, hogy programjainkat komplexen, tréneri értékeléssel együtt szervezzük, de jellemzően inkább az élményre helyeződik a hangsúly. Ennek oka többek között, hogy sok esetben egész nagy létszámokkal, 100-150 fővel is dolgozunk. A hozzánk beérkező megkeresések esetében gyakran kifejezetten arra van igény, hogy a program elsősorban a közös élmények szerzésére fókuszáljon és időigénye alapján beilleszthető legyen például egy szakmai hétvégébe. Mivel a résztvevők az elmúlt években már tucatnyi képzésen, tréningen vettek részt, ezért abban a rövid időtartamban, amelyet erre szánhatnak, valami mozgalmas, lendületes, esetenként újszerű élményre vágynak, amely kicsit kiszakítja őket a mindennapi munkából és a szakmai program által diktált keretekből.
Legnépszerűbbek a gasztronómiai és úgynevezett city challenge programjaink, amelyek egy-egy város vagy régió kulturális, történelmi és gasztronómiai jellemzőire, vagy akár a helyi pletykákra épülnek. Ezen kívül a tematikus élményprogramjaink, amelyek egy adott kerettörténetbe ágyazva, (krimi-nyomozás, színház, bankrablók, filmek, stb) különböző, a történetre utaló modulokból állnak össze. A modulok általában vegyesen kerülnek összeállításra, fizikai, ügyességi, szellemi és logikai feladatokból, így a csapatok minden tagja találhat közöttük olyat, amelyben ő lehet a csapat erőssége, és olyat is, ahol szívesen átengedi a teret valamelyik csapattársának. De van olyan programunk is, melynek során a résztvevők különböző népek táncait sajátítják el és egy fergeteges közös tánc keretében átélhetik azt az intenzív élményt, amelyet a zene és a közös mozgás, a nevetés és az egymásra figyelés kelt.
– Mire számítanak 2014-ben?
– Úgy gondoljuk, az egyébként is nyugalmasabb, csendesebb évkezdet kitolódik majd egy kicsit, mivel sok vállalat kivár majd a választások miatt. Ezt az időszakot igyekszünk kihasználni újabb programok, eszközök kialakítására.
Oczella Éva: – A 2013-as évben főképp a második félévben – már érezhető volt, hogy az ügyfeleink többsége kicsit optimistábban tekint a jövőbe. A költségek teljes visszafogásának és a kemény munkának talán már látszanak bizonyos eredményei, és a vállalatirányítók nyugodtabb szívvel áldoztak az ilyen jellegű programokra. Természetesen még mindig érvényesült a költséghatékonyság szem előtt tartása, sőt időnként a „fapados” kategória igénye, de véleményünk szerint már az is előrelépés, hogy a vezetők egy része felismerte, szükség van a munkatársak munkakörnyezeten kívüli kötetlenebb együttlétére, mert ez akár rövidtávon is növelheti a cég iránti lojalitást, a munkakedvet. Volt olyan nagyvállalati partnerünk, aki szándékosan a karácsonyi nagy hajtás előtti időszakra időzítette a csapatépítő programsorozatot, annak érdekében, hogy a kollégák így „összerázva”, és az élmények hatásától kicsit feltüzelve nagyobb munkabírással és lelkesedéssel kezdjenek neki az utolsó hónapoknak. Reményeink szerint 2014-ben ez a folyamat folytatódik, vagy még inkább erősödik.
– Mi jelenthet versenyelőnyt a tréningeknél?
– A saját területünkön úgy látjuk, elsősorban a kreativitás jelenthet versenyelőnyt. Egyrészt az újszerű, változatos modulok megalkotása, másrészt a hatékonyság növelése. Vagyis minél kisebb költségből a lehető legmaradandóbb élmény nyújtása, amely rövid időtartam alatt olyan intenzív hatást kelt, ami képes megteremteni vagy felfokozni a munkatársak között a kölcsönösség, az „egy csapat vagyunk” érzetét. Nyilvánvalóan nagyon egyedi tapasztalat egy high-tech műszaki eszköz kipróbálása, azonban a vállalatoknak manapság ritkán vannak erre fordítható erőforrásaik, és az ilyen jellegű programok egyébként is elsősorban csak nagyon kis létszám esetén megvalósíthatók. Emiatt gondoljuk úgy, hogy érdemes inkább az ötletre koncentrálnunk, mert hosszú távon ez jelenthet versenyelőnyt a sablonos programokkal szemben.
– Milyen újdonságok várhatók a tréningpiacon, mely tréningek a legnépszerűbbek?
Legnépszerűbbek a gasztronómiai és úgynevezett city challenge programjaink, amelyek egy-egy város vagy régió kulturális, történelmi és gasztronómiai jellemzőire, vagy akár a helyi pletykákra épülnek. Ezen kívül a tematikus élményprogramjaink, amelyek egy adott kerettörténetbe ágyazva, (krimi-nyomozás, színház, bankrablók, filmek, stb) különböző, a történetre utaló modulokból állnak össze. A modulok általában vegyesen kerülnek összeállításra, fizikai, ügyességi, szellemi és logikai feladatokból, így a csapatok minden tagja találhat közöttük olyat, amelyben ő lehet a csapat erőssége, és olyat is, ahol szívesen átengedi a teret valamelyik csapattársának. De van olyan programunk is, melynek során a résztvevők különböző népek táncait sajátítják el és egy fergeteges közös tánc keretében átélhetik azt az intenzív élményt, amelyet a zene és a közös mozgás, a nevetés és az egymásra figyelés kelt.
– Mire számítanak 2014-ben?
– Úgy gondoljuk, az egyébként is nyugalmasabb, csendesebb évkezdet kitolódik majd egy kicsit, mivel sok vállalat kivár majd a választások miatt. Ezt az időszakot igyekszünk kihasználni újabb programok, eszközök kialakítására.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
További cikkek
Akár 150 millió forint ingyenpénz: nincs most ennél kedvezőbb képzési pályázat
Negyedik szakaszába lépett a GINOP plusz munkahelyi képzéseket támogató program, amelyben 15 milliárd forintra pályázhatnak a vállalkozások. A... Teljes cikk
Átadták a Szakképzési díjat: itt vannak a győztesek
Kódolás népszerűsítése több generáció körében, étterem és cukrászda működtetése a szakképzésben, társadalmilag hasznos innovációk... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Csapatépítés másképp – a társasjáték mint munkahelyi eszköz 2 hónapja
- Felmérés: ilyen pozitív hatásai vannak a céges csapatépítőknek 2 hónapja
- Több mint 1300 cég végezte el Nemzeti Innovációs Ügynökség innovációs tréningjét 3 hónapja
- Kisebbségi kamuzás és egy nap alatt lezavart tréning - vádat emelt az ügyészség 3 hónapja
- "A tréning ma már nem úri hóbort" - Merre tart a magyar tréningpiac 2025-ben? 3 hónapja
- "HR vezetők, figyelem! Így fejlesztheti csapatát célzott, gyakorlatias képzésekkel - díjmentes konzultációval" 3 hónapja
- "Szép munka! Túlteljesítettük a célt! Itt van egy szelet pizza" 4 hónapja
- Itt vannak az Év trénere díj nyertesei 6 hónapja
- Itt a lista, ezek a legnagyobb tréningcégek Magyarországon 6 hónapja
- Felkészülés a jövő kihívásaira: Komplex vállalati képzések a Viapantól 6 hónapja
- Túlárazott karácsonyi vacsora helyett 7 hónapja