6. Jóllét
A munkavállalók 60%-a úgy érzi, hogy a munkája negatívan hat a magánéletére. Komoly problémát jelent, hogy a dolgozók jó része túlterhelt, stresszes, és egyáltalán nem működik az életükben a munka-magánélet egyensúlya. 42% nem alussza ki magát, 48% stresszesnek érzi a munkáját. Azt is megkérdezték a felmérésben, hogy hazaviszik-e a munkát az érintettek. 33% rendszeresen, 37% időnként, 30% pedig nem. A munkavállalók túlterhelése csak ideig-óráig lehet megoldás, hosszú távon biztosan visszaüt a teljesítményre, más egyéb tényezőkről nem is beszélve.
7. Lenne a cég nagykövete?
Eléggé elszomorító bizonyítványt állít ki a munkáltatókról, hogy a megkérdezettek 59%-a nem ajánlaná az ismerőseinek a cégét munkahelyként.
8. Vezetőkhöz való viszony
Ahogy mondani szokás a dolgozók leginkább a főnöküket hagyják ott, amikor úgy döntenek, hogy elmennek egy cégtől. A vállalat iránti elkötelezettséget is jelentősen növeli, ha jó az alkalmazott és a vezető közti kapcsolat. A dolgozók 42% nem érzi magához közelállónak a vezetőjét, 35% pedig több kommunikációt igényelne, mint amennyi jut neki. Ez pedig különösen az átláthatóság miatt fontos az alkalmazottaknak.
9. Kapcsolat a kollégákkal
A jó, akár baráti kapcsolat a munkahelyen a kollégák között, az elégedettségnek és elkötelezettségnek az egyik kulcsa. A munkavállalók 37%-a érzi úgy, hogy nincs elegendő interakciója a kollégáival. A rossz kapcsolat pedig kifejezetten mérgezően hathat a munkahelyi közösségre: a kutatásból pedig kiderül, hogy közel minden második munkavállaló tapasztalta már, hogy a kollégák rosszindulatúak voltak egymással, ami jelentős arány. Ezért fontos időt és lehetőséget adni a pozitív interakciókra a szervezetben dolgozó munkatársaknak. Ugyanis a kollégák 82%-a például nagyra értékeli, ha együtt tud működni a többiekkel. Ezt több közös projekttel, teamek kialakításával elő lehet segíteni.
10. Vállalati célkitűzés
Nem túl szerencsés, ha a dolgozó és a cég értékei nincsenek összhangban egymással, márpedig a felmérés eredményei szerint ez a munkavállalók 38%-a esetében így van. Ilyen esetben elköteleződni is nehéz. A cégeknek saját érdekükben fontos, hogy folyamatosan kommunikáljanak a dolgozókkal, hogy tudják, mit miért csinálnak. Rendszeresen emlékeztetni őket, hogy milyen nagyobb egésznek a részei. A dolgozók harmada úgy érzi, nem emlékeztetik erre elég gyakran, és ötödük nem is igazán van tisztában a cég küldetésével.
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - 10 dolog, ha elkötelezett dolgozót szeretne
2. oldal - 6. Jóllét