kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 7 éve

6. Jóllét




A munkavállalók 60%-a úgy érzi, hogy a munkája negatívan hat a magánéletére. Komoly problémát jelent, hogy a dolgozók jó része túlterhelt, stresszes, és egyáltalán nem működik az életükben a munka-magánélet egyensúlya. 42% nem alussza ki magát, 48% stresszesnek érzi a munkáját. Azt is megkérdezték a felmérésben, hogy hazaviszik-e a munkát az érintettek. 33% rendszeresen, 37% időnként, 30% pedig nem. A munkavállalók túlterhelése csak ideig-óráig lehet megoldás, hosszú távon biztosan visszaüt a teljesítményre, más egyéb tényezőkről nem is beszélve.


7. Lenne a cég nagykövete?



Eléggé elszomorító bizonyítványt állít ki a munkáltatókról, hogy a megkérdezettek 59%-a nem ajánlaná az ismerőseinek a cégét munkahelyként.


8. Vezetőkhöz való viszony



Ahogy mondani szokás a dolgozók leginkább a főnöküket hagyják ott, amikor úgy döntenek, hogy elmennek egy cégtől. A vállalat iránti elkötelezettséget is jelentősen növeli, ha jó az alkalmazott és a vezető közti kapcsolat. A dolgozók 42% nem érzi magához közelállónak a vezetőjét, 35% pedig több kommunikációt igényelne, mint amennyi jut neki. Ez pedig különösen az átláthatóság miatt fontos az alkalmazottaknak.


9. Kapcsolat a kollégákkal



A jó, akár baráti kapcsolat a munkahelyen a kollégák között, az elégedettségnek és elkötelezettségnek az egyik kulcsa. A munkavállalók 37%-a érzi úgy, hogy nincs elegendő interakciója a kollégáival. A rossz kapcsolat pedig kifejezetten mérgezően hathat a munkahelyi közösségre: a kutatásból pedig kiderül, hogy közel minden második munkavállaló tapasztalta már, hogy a kollégák rosszindulatúak voltak egymással, ami jelentős arány. Ezért fontos időt és lehetőséget adni a pozitív interakciókra a szervezetben dolgozó munkatársaknak. Ugyanis a kollégák 82%-a például nagyra értékeli, ha együtt tud működni a többiekkel. Ezt több közös projekttel, teamek kialakításával elő lehet segíteni.


10. Vállalati célkitűzés



Nem túl szerencsés, ha a dolgozó és a cég értékei nincsenek összhangban egymással, márpedig a felmérés eredményei szerint ez a munkavállalók 38%-a esetében így van. Ilyen esetben elköteleződni is nehéz. A cégeknek saját érdekükben fontos, hogy folyamatosan kommunikáljanak a dolgozókkal, hogy tudják, mit miért csinálnak. Rendszeresen emlékeztetni őket, hogy milyen nagyobb egésznek a részei. A dolgozók harmada úgy érzi, nem emlékeztetik erre elég gyakran, és ötödük nem is igazán van tisztában a cég küldetésével.


Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - 10 dolog, ha elkötelezett dolgozót szeretne
2. oldal - 6. Jóllét
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Nagyot nőtt a takarítócég, már több mint 11 ezren dolgoznak náluk: létszámtrendek

Tavaly decemberről idén januárra az épületek takarításával és facility managementjével foglalkozó B + N Referencia Zrt-nél nőtt legnagyobbat az... Teljes cikk

Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel?

Ne csak a hirdetési költségeket számoljuk egy munkavállaló felvételénél, hanem a toborzó munkaóráinak költségét és a próbaidő alatti... Teljes cikk

Új fogalom a HR-ben: a határfelületi vezetők

Van egy olyan vezetői réteg az iparban, akikről, ha nem vesszük tudomásul, hogy egészen más bánásmódot igényelnek, mint a többi vezető, akkor... Teljes cikk