Kevesebb állás, több álláskereső volt 2012-ben
Kilenc százalékkal kevesebb álláshirdetést adtak fel a cégek a Workania.hu-n 2012-ben, mint egy évvel korábban, a munkát kereső látogatók száma viszont 17 százalékkal nőtt - derül ki a portál kimutatásából.
A Workania.hu internetes állásportál közleménye arról számol be, hogy eredményei szerint tavaly 9 százalékkal kevesebb álláshirdetés jelent meg az oldalon, mint egy évvel korábban, miközben az álláskeresők száma éves szinten 17 százalékkal növekedett.
A kutatásból az is kiderült, hogy a cégek leginkább nyár előtt toboroznak: a legtöbb álláshirdetést - az egész éves termés 11-11 százalékát - májusban és júniusban adták fel, a legkevesebbet pedig decemberben (6 százalék).
Az újonnan jelentkező álláskeresők közül ezzel szemben legtöbben, 11,5 százalék januárban, 10,5 százalék pedig szeptemberben, illetve októberben töltötte fel önéletrajzát az oldal adatbázisába. A legkisebb mozgás az álláskeresőknél is decemberben volt: csupán 5 százalékuk próbált ekkortájt munkát találni.
Tavaly az álláshirdetések közel harmada budapesti munkalehetőséget kínált, 12 százalékukat pedig Győr-Moson-Sopron megyében hirdették meg. A harmadik legtöbb állást kínáló régió Pest megye - az éves termés 11 százalékával -, majd Fejér megye 4, illetve Csongrád 3 százalékkal.
Komárom-Esztergom megye 2011-hez képest erősen visszaesett, hiszen az összes állás csupán 2 százalékát hirdették meg ebben a régióban. Vas megye részesedése 2,5-ről 1,5 százalékra csökkent. A legkevesebb álláshirdetés Békés, Nógrád illetve Tolna megyében volt.
A Workania önéletrajz-adatbázisa alapján az álláskeresők is a kínálathoz igazodnak: a legtöbbjük - 26 százalékuk - a fővárosban próbál elhelyezkedni, 10 százalékuk Pest megyében, 6 százalék Győr-Moson-Sopron megyében, 4 százalék pedig Fejér megyében. Több, mint az álláskeresők 3 százaléka Csongrád, Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, valamint Komárom-Esztergom megyében szeretne dolgozni. Csakúgy mint tavaly, idén is a legkevesebben - 0,8 százalék - Nógrád megyében próbálnak elhelyezkedni.
Ami a kategóriák szerinti eloszlást illeti: az interneten található álláshirdetések 15 százaléka az értékesítés-kereskedelem, 12 százaléka az információs technológiák, 8 százaléka a közgazdaság, pénzügyek, könyvelés, 7-7 százaléka pedig az adminisztráció, valamint a gépipar területére szólt 2012-ben.
Az álláskeresők legnagyobb része szintén hasonló területen dolgozna: az értékesítés-kereskedelem az önéletrajzok 12 százalékában, az adminisztráció 11 százalékában, a segédmunka pedig 10 százalékánál szerepel. A gyártás-termelés területén az álláskeresők 8 százaléka dolgozna, majd a szállítmányozás-logisztika valamint az idegenforgalom és vendéglátóipar következik 7-7 százalékkal.
A kutatásból az is kiderült, hogy a cégek leginkább nyár előtt toboroznak: a legtöbb álláshirdetést - az egész éves termés 11-11 százalékát - májusban és júniusban adták fel, a legkevesebbet pedig decemberben (6 százalék).
Az újonnan jelentkező álláskeresők közül ezzel szemben legtöbben, 11,5 százalék januárban, 10,5 százalék pedig szeptemberben, illetve októberben töltötte fel önéletrajzát az oldal adatbázisába. A legkisebb mozgás az álláskeresőknél is decemberben volt: csupán 5 százalékuk próbált ekkortájt munkát találni.
Tavaly az álláshirdetések közel harmada budapesti munkalehetőséget kínált, 12 százalékukat pedig Győr-Moson-Sopron megyében hirdették meg. A harmadik legtöbb állást kínáló régió Pest megye - az éves termés 11 százalékával -, majd Fejér megye 4, illetve Csongrád 3 százalékkal.
Komárom-Esztergom megye 2011-hez képest erősen visszaesett, hiszen az összes állás csupán 2 százalékát hirdették meg ebben a régióban. Vas megye részesedése 2,5-ről 1,5 százalékra csökkent. A legkevesebb álláshirdetés Békés, Nógrád illetve Tolna megyében volt.
A Workania önéletrajz-adatbázisa alapján az álláskeresők is a kínálathoz igazodnak: a legtöbbjük - 26 százalékuk - a fővárosban próbál elhelyezkedni, 10 százalékuk Pest megyében, 6 százalék Győr-Moson-Sopron megyében, 4 százalék pedig Fejér megyében. Több, mint az álláskeresők 3 százaléka Csongrád, Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, valamint Komárom-Esztergom megyében szeretne dolgozni. Csakúgy mint tavaly, idén is a legkevesebben - 0,8 százalék - Nógrád megyében próbálnak elhelyezkedni.
Ami a kategóriák szerinti eloszlást illeti: az interneten található álláshirdetések 15 százaléka az értékesítés-kereskedelem, 12 százaléka az információs technológiák, 8 százaléka a közgazdaság, pénzügyek, könyvelés, 7-7 százaléka pedig az adminisztráció, valamint a gépipar területére szólt 2012-ben.
Az álláskeresők legnagyobb része szintén hasonló területen dolgozna: az értékesítés-kereskedelem az önéletrajzok 12 százalékában, az adminisztráció 11 százalékában, a segédmunka pedig 10 százalékánál szerepel. A gyártás-termelés területén az álláskeresők 8 százaléka dolgozna, majd a szállítmányozás-logisztika valamint az idegenforgalom és vendéglátóipar következik 7-7 százalékkal.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés
Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk
Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány
„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Felmérés: egyre több álláshirdetés említi az AI-t, de kontextus nélkül 2 hete
- Felpörgeti a toborzást a CATL Debrecenben – duplájára nőhet a dolgozói létszám 3 hete
- Dolgoznának, de nem tudnak – 26 millió ember rekedt a munkaerőpiac szélén Európában 4 hete
- Csökkent a Tesco, bővült a Lego: így alakultak a létszámok a nagyoknál 4 hete
- Fluktuációs kihívásokkal küzd a kékgalléros munkaerőpiac 4 hete
- 29 ezerrel kevesebben dolgoznak, mint egy évvel korábban - Megérkeztek a KSH friss adatai 1 hónapja
- Toborzási roham a BMW-gyárban – ekkora bért kínálnak a kezdőknek 1 hónapja
- Így szólítsd meg a Z generációs kékgalléros munkaerőt 1 hónapja
- Számos nemzetközi pozíciót költöztet Budapestre az UNICEF 2 hónapja
- BMW, Lego, Suzuki: toborzás és képzés az automatizálás árnyékában 2 hónapja
- Több mint 100 kiállítóval várják az érdeklődőket a Műegyetemi Állásbörzére 2 hónapja



Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?