kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 8 éve

Miért éri meg nem diszkriminálni

A legsokszínűbb vállalatok nyereségesebbek kevésbé nyitott versenytársaiknál. A McKinsey 366 cég vezetőségének nemi és etnikai sokszínűségét vizsgálta meg 2010 és 2013-as adatok alapján, amelyből kiderült, hogy a sokszínűbb cégek nyereség és árbevétel szempontjából is jobban teljesítettek, derült ki a Nyitottak vagyunk kezdeményezés által szervezett OPEN konferencián.

A kutatásokból az derült ki, hogy a nemzeti iparági átlagokhoz képest (az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Kanadában és Latin-Amerikában zajlottak a vizsgálatok) a nemek szempontjából leginkább kiegyensúlyozott vállalatok 15%-al jobban teljesítettek, míg az etnikailag legsokszínűbb vállalatok 35%-al hoztak nagyobb bevételt, mint legkevésbé nyitott társaik, mondta el Oliver Munn, a McKinsey partnere.

Ezek a cégek kreatívabbak, jobb döntéseket hoznak, szélesebb ügyfélkört tudnak megszólítani, és a dolgozók is elégedettebbek. A konferencia résztvevői számos alkalommal hangsúlyozták, hogy a vállalatok nem engedhetik meg maguknak, hogy ne tükrözzék azt az összetételt, amilyen a környezet, a populáció, ahol működnek, hiszen akkor tudják hitelesen megszólítani a vásárlóikat, az ügyfeleiket.

Míg a magyar munkavállalók több mint fele találkozott már valamilyen diszkriminációval a munkahelyén, addig a mai diákok többsége (83%) szívesebben dolgozna olyan munkahelyen, ahol a munkatársakat kizárólag tetteik és teljesítményük alapján ítélik meg, nem pedig az életkoruk, nemük, szexuális orientációjuk vagy etnikai hovatartozásuk alapján.

A konferenciába videotelefonon keresztül bekapcsolódó Laszlo Bock, a Google senior tanácsadója, korábbi HR vezetője szerint ehhez kezelni kell a tudat alatti előítéleteket, amelyeket mindenki óhatatlanul hordoz, ki kell alakítani egy új nyelvezetet a téma körül - ahol a kirekesztő, diszkriminatív megszólalások nem kapnak helyet -, amely aztán a viselkedésre is hatással van. Mint Laszlo Bock megjegyezte, mindenkit nem lehet meggyőzni, de ha az emberek többségét sikerül az is komoly eredmény.

Az OPEN Conference-ről hamarosan részletes beszámolót olvashatnak a HR Portalon. Többek között a Prezi, a Microsoft, a Google és az Espell toborzás-kiválasztásának jó gyakorlatairól, a roma közösségben rejlő munkaerő-tartalékról, a valóban befogadó munkahely lehetőségeiről számolunk majd be.

  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Biciklizés, forgalomfigyelés, AC: így választotta ki gyakornokait a BKK

Esettanulmány rovatunkban Lázár Lilla, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) toborzási vezetője mutatja be éves „outdoor” gyakornokkiválasztási... Teljes cikk

A britek a megpályázott állások több mint felére nem kapnak visszajelzést

A megkérdezett munkavállalók nagy része még a visszautasításnak is jobban örülne, mint annak, ha nem kap választ a jelentkezésére. Teljes cikk

Háromezerrel több az állásajánlat: 36 ezer pozíció vár betöltésre

Márciusról áprilisra 33 089-ről 36 166-ra nőtt a magyar weben meghirdetett álláshirdetések száma. Ez 3077-tel több az előző hónapnál, egy évvel... Teljes cikk