458 cikk a(z) kommunikáció címkével - 10. oldal
Céges Facebook oldal? Igen vagy nem?
8 éve Több mint 10 éves fejvadász tapasztalattal a hátunk mögött nem egyszer találkoztunk olyan HR-es kollégákkal, akik bár kacérkodnak a céges Facebook oldal létrehozásával, a vezetőség részéről ellenállásba ütköznek. De sokan vannak, akik nem biztosak abban, hogy a cégük arculatába és tevékenységébe egyáltalán belefér-e, hogy Facebook oldaluk legyen. Mi lehet az előnye, és van-e hátránya az ilyen online megjelenésnek? Szükséges-e egyáltalán? Erre keressük a választ. Teljes cikk...
Milyen lesz - ha lesz - az irodád 2026-ban?
8 éve Hogyan alakítja át a digitális környezet egyéni viselkedésünket, hozzáállásunkat? Ha a zsebemben az iroda, lelkiismeret-furdalás nélkül tudok a munkahelyről távozni, vagy éppen távolmaradni - nem helyhez, és ezen keresztül időhöz kötött a feladat elvégzése. Teljes cikk...
Rokonok a munkahelyen - mi van, ha egyiküket el kell bocsátani?
8 éve „A pletykák elterjedése, az esetleges rossz hangulat kialakulása jelentősen hozzájárulhat a fluktuáció növekedéséhez. Csak következetes, határozott, de empatikus kommunikációval lehet tompítani a várható feszültségeket.” Csikós-Nagy Katalin fluktuációkezelő szakértő Erényi Gergelyt kérte, meséljen pozitív kimenetelű, de nehezebb HR esetekről, nagyvállalati HR vezetői tapasztalataiból. Teljes cikk...
A kapcsolatépítés munka, még ha közben jól is szórakozunk
8 éve A sikerhez tudáson, tehetségen és szerencsén kívül kapcsolatok is kellenek. Hazánkban most kezd elterjedni a kapcsolatépítő partikon való üzleti, szakmai ismerkedés szokása. Még el kell sajátítanunk ezt a fajta kultúrát, ahol a kapcsolatépítés oldott légkörben, parti-hangulatban, kellemes szórakozás, kötetlen beszélgetés közben történik, és ahol a saját személyiségünket és tudásunkat kell eladnunk, egészséges énmárkát, pozitív énképet kell közvetítenünk. Teljes cikk...
A kismamák rejtett tartalékot jelentenek munkaerőhiány esetén
8 éve „Amikor a gyermekem 2 éves lett, szerettem volna visszatérni a munkahelyemre. Felvettem a kapcsolatot a munkáltatómmal, többször is próbálkoztam e-mailben, telefonon is, de sokadszori üzenetemre sem kaptam választ a HR-től. Végül személyesen kerestem fel munkáltatómat, ahol közölték, hogy a korábbi munkakörömbe nem tudok visszatérni. Felajánlottak egy másik pozíciót, ami viszont telephelyváltással járt, de ezt sajnos nem tudtam volna kivitelezni. Így elbocsátottak.” Teljes cikk...
HR és kommunikáció együttműködése: avagy (meg)értjük egymást? (...és mások értenek minket?)
8 éve Employer Branding sorozatunk következő témája egy nagyon fontos együttműködésről szól. Arról már ejtettünk szót, hogy a munkáltatói márkaépítés szakmai vezetése hazai és nemzetközi tekintetben is jellemzően a HR területnél van. A tartalom miatt ez nyilván nem véletlen, hiszen a HR kezében futnak össze a szálak a megoldandó HR kihívásokkal. (pl. nem találunk sales-eseket, fizikaiakat vagy akár nem tudjuk megtartani az Y-generációt, generációs ellentétek stb.) Így náluk jelentkezik először, hogy milyen elemek és folyamatok bevezetésére, fejlesztésére, optimalizálására volna szükség a sikeres munkáltatói márkaépítéshez. Teljes cikk...
Facebook: szeretik a cégek, de nem ismerik
8 éve A vállalatok szeretik a Facebookot, a legkedveltebb közösségi médiafelület a kommunikációban, jóllehet sokan nem értik teljesen a működését - derül ki egy friss kutatásból, melyet a Napi idéz. Teljes cikk...
Hogyan oldja meg ezt a 3 tipikus munkahelyi konfliktust?
8 éve A kisebb-nagyobb munkahelyi konfliktusok sajnos akár mindennaposak is lehetnek, hiszen gondoljunk csak bele, a legtöbb időnket az életünk nagy részében épp a kollégáinkkal töltjük. Teljes cikk...
A franciákat nem stresszelhetik e-mailekkel a munkaidőn túl
8 éve Franciaországban az 50-nél több embert foglalkoztató cégek munkaidőn kívül nem küldhetnek e-mailekkel dolgozóiknak.Túl sok stresszt okoz, ha valaki bármikor elérhető a főnökei számára - tudatja a 444.hu. Teljes cikk...
Boldogsághormonok segítik az eredményesebb kommunikációt
8 éve Miért akkor örülünk legjobban, amikor meglátjuk a pincért a rendelésünkkel? Miért kapunk ösztönösen a fejünkhöz, ha valaki hibázik? Ösztönös viselkedésink hátterében a hormonok állnak. Hogy hatékonyabban tudjunk kommunikálni, nem árt tudni, hogyan működnek. Teljes cikk...
Egy hét tanulás után angolul álmodni? Egyáltalán nem lehetetlen
8 éve Hiba vagy siker? Egy biztosítótársaság igazgatója egyik este emailt írt a kollégáinak. Reggel megnézte, hogy este fáradtan mit küldött el, és kiderült, hogy a szavak fele angolul volt a levélben. Ha egy nyelvtanfolyam résztvevőjét néhány nap alatt sikerül úgy bemeríteni az angol nyelvbe, hogy észrevétlenül angolul kezd gondolkodni vagy akár álmodni, az komoly siker az oktatónak, a módszernek. A nyelvi bemerítés módszerének hazai meghonosítójával, az Angloville nemzetközi cégcsoport magyarországi vezetőjével, Horváth Alexszel beszélgettünk. Teljes cikk...
Sikeres cafeteria egy jövőorientált vállalkozásban
8 éve Jánoshalmán járunk. Azon a településen, ahol 30 év után újra elindult a magyar traktorgyártás, és ahol emellett a helyi Agroprodukt Kft. 2015-ben kis- és közepes vállalkozás kategóriában elnyerte Az év Cafeteria rendszere díjat. Ők nem csak azzal lepik meg a munkavállalókat, látogatókat, hogy a juttatásokban példaértékűt alkotnak. A termelési területeken is olyan meglepetésekkel találkozunk, amiről laikusként nem is sejtjük, hogy létezik. Teljes cikk...
Egy helyben topogtam vagy előrehaladtam?
8 éve Egy hónap telt el Szász Marci utolsó coaching ülése óta – Marci szerint érezhető, hogy ez a fajta rendszertelenség nem tesz jót az egyes üléseken kitűzött célok megvalósításának – holott saját bevallása szerint a ritkább, rendszertelenebb találkozásokat ő maga kezdeményezte. A rendszeresebb coaching alkalmak jobb lehetőséget adnak arra, hogy a kitűzött feladatokat sikerüljön megvalósítani. Teljes cikk...
Négy, az Y-generációra jellemző viselkedési minta a munkahelyen
8 éve Az Y-generáció alapvető jellemzőiről, valamint más generációkkal való hasonlóságairól és különbségéről számos cikk és tanulmány jelent meg az utóbbi években. Ismétlésképpen idézzük fel, hogyan is viselkednek az Y-generáció, azaz a millenniumi generáció tagjai. Teljes cikk...
"Kudarcönéletrajz" lesz az új trend?
8 éve Johannes Haushofer a Princeton pszichológusprofesszora, nemzetközileg is ismert kutató kudarcait tartalmazó önéletrajzát tárta a nyilvánosság elé - tudatja a 444.hu. Teljes cikk...
Állást akarsz? A márka te magad légy!
8 éve A megfelelően felépített énmárka sokat elárul a jelentkezőről. A QuintCareers.com szakértője, Dr. Randall S. Hansen szerint a világháló alábbi helyein kell szerepelnie annak, aki jó eséllyel szeretne új munkahelyet. Teljes cikk...
Ezt most te mondod vagy a Csimpánzod?
8 éve Miért viselkedünk időnként teljesen más emberként? Miért nincs hatalmunk a saját tetteink, érzéseink felett? Mert a Csimpánzunk átveszi az irányítást. Ilyen egyszerű. Ha megtanuljuk kezelni, meggyőzni a bennünk élő Csimpánzt, akkor nem lesz az az érzésünk, hogy időnként valaki helyettünk irányít. Teljes cikk...
Miért érdemes kiengedni a gőzt a munkahelyen is?
8 éve A düh romboló érzés, pedig előfordulhat, hogy a munkahelyen is feldühítenek a kollégák, az ügyfelek vagy a vezetői elvárások. Ha ez sokszor előfordul lehet, hogy érdemes továbblépni, ám addig sem árt megfelelően megtanulni kezelni, írja a Profession.hu. Teljes cikk...
5 tévhit a munkáltatói márkáról
8 éve Öröm számomra, hogy egyre többet beszélünk a munkahelyi márkaépítésről (vagy munkáltatói márkáról, Employer- és HR-brandingről). De minél többet beszélnek róla azok, akik még nem csinálják, annál több a félreértés. Szeretnék néhányat tisztázni. Teljes cikk...
/cimkek/kommunikacio.html