kapubanner for mobile
Megjelent: 12 éve

Így mutatkozz be 1 percben a munkaadónak

Szakmai konferencia szünetében, állásbörzén vagy bármilyen társas eseményen megtörténhet, hogy szembetalálkozol egy üzleti döntéshozóval. 1 percnél több időd nincs arra, hogy felhívd magadra a figyelmet. Felejtsd el a bemagolt közhelyeket, a dagályos öntömjénezést. Koncentrálj arra, ami az erősséged, és amivel segítheted a potenciális partner munkáját.

Mindössze 1 perc alatt frappánsan bemutatkozni és megnyerni a másik felet egyáltalán nem könnyű feladat. Főként úgy, hogy az általunk közölni kívánt információk alatt a fogadó fél is pontosan azt értse, amit mondani szeretnénk neki, mindezt úgy, hogy az összbenyomás akár kevesebb, mint 30 másodperc alatt kialakul. Ez önismeret nélkül aligha sikerülhet - viszont rengeteget segíthet, ha alaposabban végiggondolva egyéni élethelyzetünket, személyiségjegyeinket, tulajdonságainkat, érdeklődési körünket, szakmai céljainkat, írunk magunknak és magunkról egy rövid, találó jelmondatot.

"Legyen saját ars poeticánk, életfilozófiánk! Ezzel megvillanthatunk olyasmit is személyiségünkből, világlátásunkból a másik fél előtt, amelyekre csupán a megjelenésünkből vagy önéletrajzunkból még nem lehetne következtetni. Aki például örömmel fogadja és inkább inspiráló kihívásként éli meg a folyamatos változásokat és újításokat, az nyugodtan megfogalmazhatja magáról, hogy "a minden újdonságra nyitott ember." Aki szeret más kultúrkörökben alaposan elmélyedni, mondjon például olyasmit, hogy "igazi világutazó vagyok" - ad tippet Sinkó Erika akkreditált coach. A gyermekkor óta fennálló, erős szakmai motiváció megemlítése is ütőkártya lehet a bemutatkozásoknál.


Akkor hogyan is kezdj hozzá?




1.

Köszönés, mosoly, bemutatkozás, határozott kézfogás (utóbbi állásbörzén nem szokás)

Mondd el saját szavaiddal mivel foglalkozol, hol dolgozol vagy mely iskola mely szakán tanulsz. Ha nem ismert jelenlegi munkaadód / iskolád neve, akkor egy fél mondattal ezt is be lehet mutatni. Vázold fel, kiknek (például néhány ismertebb ügyfél) munkáját segítetted eddig, milyen kézzelfogható haszna van a tevékenységnek. Ha van kapcsolódási pont közted és a partner között, azt is feltétlenül említsd meg. Fontos, hogy legyen értelmes kérdésed a partnerhez, állásbörzén direktben jelezheted álláskeresési szándékodat. Minden további az adott helyzettől függ.

Állásbörzén a bemutatkozó monológ elemei: neved, hol végeztél/milyen szakon tanulsz, milyen típusú állások érdekelnek, milyen releváns munkatapasztalatod van, három olyan képesség, tulajdonság, aminek hasznát veheti egy szervezet.


2. Ne betanult szöveget mondj fel



Azonnal átjön, ha a személyiség és az elmondott tartalom nincs harmóniában egymással. Ügyelni kell, hogy egy, korábban alaposan átgondolt bemutatkozó szöveg se hasson mesterkéltnek, sótlannak vagy épp betanultnak. Törekedj az önazonosságra, ne mások szókészletét, fordulatait és ars poeticáját próbáld másolni, még akkor sem, ha szimpatikusnak tűnik.


3. Legyen folyamatos a szemkontaktus



Talán egyértelműnek tűnik, mégis elő-előfordul, hogy a "karrierépítő" nem (mindig) néz a partner szemébe. Mindig legyen szemkontaktus és mosoly is.


4. Kerüld a bizonytalanságot sugalló szavakat



Feltétlenül kerüljük el szóhasználatunkban a bizonytalanságról, kétkedésről tanúskodó szavakat, kifejezéseket - például "viszonylag", "talán", stb.


5. Legyen nálad névjegykártya - méghozzá elegendő



A bemutatkozás megerősítésének fontos eleme a névjegykártya. Legyenek rajta szakmádból azok a kulcsszavak, amelyeket az 1 percben is említesz. Így később, ha a partner rendezgeti a kapott kártyákat, be tud azonosítani. Emellett inkább vigyél magaddal több névjegyet, mert kínos, ha éppen nem jut valakinek.


6. Folyamatosan csiszolj rajta, kérj visszajelzést



Bizonyos időközönként (havonta) gondold át, tervezd újra a bemutatkozó beszédet. Érdemes elmondani egy barátnak és véleményt kérni róla.


7. Portfóliódat is megmutathatod



Elsősorban karrierendezvényen vagy állásinterjún lehet hasznos, ha kézzelfogható "mintadarabot" is viszel magaddal. Egy tervezőmérnök, reklámgrafikus vagy designer jól teszi, ha van nála például egy portfólióalbum az eddigi munkáiból. (Ez akkor hatékony, ha az interjúztató számára digitálisan is ugyanúgy hozzáférhető.)
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés

Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk

Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány

„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk