Keretrendszer kell: különben szétfolyik

Kevesen használnak keretrendszert, ami egy helyen tartja mind az eszközöket és a résztvevőket, mind pedig csoportosítja, követhetővé és visszakereshetővé teszi a tananyagot. Ezek az úgynevezett Learning Management System-ek (LMS). A Karrier Intézet már több, mint három éve tért át a „blended learning”-re, ami leegyszerűsítve részbeni digitális távoktatást jelent. A tapasztalataink szerint a LMS használata már az első programnál (tréningnél, képzésnél) megtérül. Ez nem egyszerűen egy újabb eszköz; gyakran oktatási/tanulási kultúraváltást is reprezentál. Az LMS minden oktatási tevékenység központja - ebben, ezen keresztül történik minden tanulás, kommunikáció, együttműködés, elemzés és feladatbeadás.
Van ahol már működik
Több felsőoktatási intézményben is régóta használnak LMS-t keretrendszerként (Coospace, Moodle) több kevesebb sikerrel. Most, hogy hirtelen kellett átállni a távoktatásra, ezeknek az intézményeknek felbecsülhetetlen előnyük lett abból, hogy egy működő LMS rendszerük van, amit „csak” jobban kell kihasználniuk. De amíg, ahol ez nincs és e-mailen küldött pdf fájlokkal meg innen onnan összeszedett oktatónként változó ingyenes eszközökkel próbálkoznak, addig, ahol már van ilyen rendszer, ott csak az intenzívebb használat jelent kihívást.

Gerlei Béla
Karrier Intézet igazgatója
Nyitókép: Samuel Bourke on Unsplash
Cikkünk több oldalas! Lapozzon!
1. oldal - Távoktatás: keretrendszer kell
2. oldal - Keretrendszer kell: különben szétfolyik