Fizikai munkát vállalhatnak, akár delfinoktatóként is dolgozhatnak a kiégett hazai felsővezetők, ha már nem zökkenti ki őket a mindennapjaikból a legextrémebb outdoor tréning sem. A Menedzsment Fórum megtudta, a rendhagyó programokra már csak azért is szükség van, mivel a hagyományos, manipulatív kommunikációs formák egyre kevésbé bizonyulnak hatásosnak.
A hazai közepes és nagyvállalatok általában figyelnek dolgozóik szakmai továbbképzésére, és éves árbevételük 2-3 százalékát szánják erre a célra. A kisvállalatok viszont aggasztóan érdektelenek a képzések iránt, és az ehhez fűződő támogatási lehetőségeket sem használják ki, számol be a Világgazdaság.
A coaching, mint a vezetők fejlődését szolgáló módszer, hazánkban is egyre ismertebbé válik. Nem véletlenül: a jó coach az egyedül megoldhatatlannak tűnő helyzetekben is hatékony segítséget tud nyújtani a magányossá vált vezetőnek, írja a Napi Gazdaság.
Egy nemzetközi felmérés szerint komoly kihívást jelentenek a vezetők jelentős részének az olyan feladatok, mint az eredményes kommunikáció, a beosztottak motiválása, a feladatok delegálása. A Menedzsment Fórum által megkérdezett hazai szakértők szintén elsősorban a vezetési stílus, illetve a kommunikáció terén emeltek ki hiányosságokat.
Miről szól a hagyományos csapatépítő tréning? Rengeteg megközelítés létezik, de a lényeg közös: csináljunk valamit, aminek lehetőség szerint semmi köze a céghez, majd a trénerek segítségével vonjuk le a megfelelő következtetéseket. Kevesen gondolták volna, hogy pont a világ legnépszerűbb játékgyára lesz az a szervezet, amely megelégelve ezeknek a metodikáknak az "áttételességét" megfinanszírozza a csapatmunka-fejlesztés új dimenzióinak kialakítását.
Lényege röviden, hogy a munkakörök és pozíciók helyett a működéshez szükséges készségekre alapoznak, a munkavállalók kiválasztása, a... Teljes cikk
A hazai versenypályán többre lehetünk képesek, ha tudunk, ha tanulunk, ha az adatok mellé fantáziálunk, álmodozunk, varázsolunk - mondja Csermely... Teljes cikk
Bár az AI egyre több munkát képes elvégezni, nem minden iparág reagál egyformán a technológiai változásokra. A World Economic Forum adatai szerint a... Teljes cikk
Mindannyian halljuk a panaszt a munkaerőpiacon: a Z generációt nehéz megszólítani, a motivációjukat megtalálni, a lojalitásukat elnyerni. De mi van... Teljes cikk