Az élethosszig tartó tanulás követelményével párhuzamosan az oktatás egyre több és több erőforrást igényel. Annak érdekében, hogy ezt az egyre növekvő finanszírozási igényt ki tudjuk elégíteni, három fontos kérdésre választ adunk: (i) ki fizessen az oktatásért, (ii) ki finanszírozza az oktatást, (iii) milyen formában történjen a finanszírozás. Mindenekelőtt le kell szögezni: a költségviselő nem feltétlenül azonos a finanszírozóval. Elképzelhető, hogy akár a hitelpiac, akár az állami szféra finanszírozza az oktatás aktuális költségeit, miközben a végső költségviselő a hallgató, akinek ezt az összeget, hitelt valamilyen formában vissza kell fizetni.
A jó vezetői tréning nem agymosás, hanem a csapat tagjainak rejtett képességeit feltáró kihívások sorozata. Ebbe belefér mindenféle játék, akár a legózás is, de a tréning önmagában mindenképpen csak egy eleme lehet a vállalat hatékonyságát javító átfogó
Sok fiatal van, akik az éretségi után nem tanulnak tovább egyetemen, főiskolán, hanem különböző szaktanfolyamokra íratkoznak be. Ezek, a néhány hónapos, vagy egy-két éves képzések javítják ugyan az elhelyezkedés esélyét, de hosszabb távon nem nyújtanak komoly karrieresélyt - állítják a szakértők.
Lényege röviden, hogy a munkakörök és pozíciók helyett a működéshez szükséges készségekre alapoznak, a munkavállalók kiválasztása, a... Teljes cikk
A hazai versenypályán többre lehetünk képesek, ha tudunk, ha tanulunk, ha az adatok mellé fantáziálunk, álmodozunk, varázsolunk - mondja Csermely... Teljes cikk
Bár az AI egyre több munkát képes elvégezni, nem minden iparág reagál egyformán a technológiai változásokra. A World Economic Forum adatai szerint a... Teljes cikk
Mindannyian halljuk a panaszt a munkaerőpiacon: a Z generációt nehéz megszólítani, a motivációjukat megtalálni, a lojalitásukat elnyerni. De mi van... Teljes cikk