kapubanner for mobile

38 cikk a(z) időgazdálkodás címkével - 1. oldal

Okos időgazdálkodás: tippek és trükkök

7 éve Az időgazdálkodás hatékony kiaknázása tipikusan az a kérdés, ami rendszeresen foglalkoztatja a modern gondolkodású embereket. Valószínűleg mindannyiunkkal megesett már, hogy a nap 24 óráját kevésnek éreztük. Teljes cikk...


A szeretet ünnepe - az elég jó karácsony

7 éve Ismert kifejezés az üzleti életből is a „good enough” fogalma. Az elég jó szülő, az elég jó anya mára a szélesebb rétegekben is közismert kifejezéssé vált: vastag könyvek szólnak arról, miért nem érdemes a tökéletességre törekedni. Sőt, arról is, hogy miért lehet akár veszélyes is maximalista és perfekcionista módon állni hozzá életünknek minden szerepéhez és funkciójához. Teljes cikk...


Egy technika, hogy kordában tartsuk az időnket

8 éve Ha a földi halandó pusztán elolvasni megkísérelné az időgazdálkodásról (nem is beszélve az időről) szóló irodalmat, már nem maradna ideje élete során arra, hogy bármi mást is tegyen. Klisévé vált az a gondolat, hogy az idővel nem gazdálkodni kell, hanem megélni azt, ám a napi gyakorlat sokat fejleszthet rajtunk, pláne akkor, ha képesek vagyunk megfigyelni, mi történik velünk. Teljes cikk...


Ne akarjon négy dolognál többel foglalkozni egyszerre

8 éve Az agyunk egyszerre négy dologgal tud foglalkozni, ha ennél többel próbálkozunk, az rontja a teljesítményt, ráadásul növeli a stresszt. David Allen, a GTD („Get Things Done”) az új időhatékonyság módszerének kidolgozójával a megoldásról beszélgettünk Budapesten. Ha a kulcsemberek átalakítják gondolkodásukat, és használják a jó gyakorlatokat, akkor a módszer gyorsan elterjed a szervezetben. A módszer gyakorlása az egyénen keresztül a szervezet teljesítményére is kihat. Teljes cikk...


Hatékony időgazdálkodás az online tanulásban

8 éve Az idő menedzselése elengedhetetlen a hatékony tanulás érdekében. Néhány hasznos praktika az időgazdálkodással kapcsolatos problémákra - jelent meg a HR Blogon. Teljes cikk...


A legújabb, munkát segítő mobilappok

8 éve Az okostelefon használata egyre elterjedtebb, és egyre többen vesznek igénybe olyan mobilapplikációkat, melyek a munkát, az intéznivalókat, a tervek megvalósítását megkönnyítik. Van olyan alkalmazás, amely az ügyeink nyomon követését segíti, a másik a munkahelyi közösség kommunikációját támogatja, és olyat is találunk, amely a saját weboldalunk látogatottságát, statisztikáját mutatja meg. Természetesen azok a munkavállalók használják főként a mobilt, akik nincsenek helyhez kötve, akár a munkahelyen belül, az irodák között mozognak, vagy gondoljunk a kalauzokra, akik már mobiltelefonnal tudják ellenőrizni a digitális jegyeket. Teljes cikk...


Stressz-fészek a cammogó kettes metró

8 éve December eleje óta stresszel naponta háromszáz metrós és több tízezer utas az M2 vonalán csúcsidőben. Sok a feszültség, de ennek kezelésére nem kapnak külön támogatást a metró forgalmi dolgozói a Budapesti Közlekedési Vállalattól (BKV) a Metróközlekedési Dolgozók Szakszervezete szerint. Az utasok pedig csak akkor nem készülnek ki, mielőtt beérnének a munkahelyükre, ha van technikájuk a stressz kezelésére. Teljes cikk...


Az Ubernél nincs elég ember, idő és pénz

8 éve Az Ubernél nincs ember a projektekre, viszont a határidők iszonyú rövidek. A cég alapfilozófiája a szűkösségre épül: használd előnynek a hátrányt, hogy nincs elég ember, idő és pénz - írja cikkében az Uber amszterdami csapatában dolgozó magyar alkalmazottja. Teljes cikk...


Munka-család: Hogyan gazdálkodjunk hatékonyan az időnkkel?

9 éve A családos, dolgozó emberek életnek egyik legnagyobb kihívása az időgazdálkodás. A gyerek, óvoda, iskola, munkahely és háztartás háromszög csak az alap, ami mellé még társul számos egyéb nehezítő tényező. Néhány bevált praktikával enyhíthetünk a problémán. Teljes cikk...


"A becsöngetés neked szól, a kicsöngetés nekem"

9 éve A legtöbb iskolában az óraközi szünet tíz perc, ez alatt kell átérniük a gyerekeknek a másik terembe, WC-re menniük és esetleg beleharapniuk a tízóraijukba. Vajon mi értelme ennek a rohanásnak? Hogyan lehetséges az, hogy már a “betűk birodalmába és a számok országába” való belépéskor megkezdődik a hajsza? Folytatjuk Ligeti György, oktatásszociológus iskolakezdő sorozatát. Teljes cikk...


Nehezen uralkodnak érzelmeiken a magyar dolgozók

9 éve Életkortól függetlenül alacsony a magyar munkavállalók érzelmi kontrollja és határtartás-képessége. Ennek következményeként nehezen uralkodunk az érzelmeinken és túlvállaljuk magunkat, melynek gyakran kiégés és felmondás a következménye - írja a 24.hu egy kutatásra hivatkozva. Teljes cikk...


5 tipp a stresszmentes munkáért

9 éve A megfelelő koncentráció képessége akár már egy állásinterjún is meghozhatja a sikert. Egy átlagos munkanapon több gigabájtnyi információt kell befogadnunk, a hatékonyságunk pedig azon múlik, hogy képesek vagyunk-e a megfelelő részletekre odafigyelni. Ha képesek vagyunk a stresszhelyzetekben is fókuszálni és jó döntéseket hozni, akkor leszünk igazán értékesek a munkaerőpiacon. Répáczki Rita munkapszichológus tippjei mentén a Profession utánajárt, hogyan tanuljunk meg összpontosítani. Teljes cikk...


Íme a rendszerezett lustaság

9 éve Ki ne talált volna már újság szélére írt telefonszámot, mely mellett nem volt név? Kinek ne lenne a táskájába beszórva pár névjegy, csekk és rossz elemek? Ezek rendszerezésében is segít, ha a GTD-vel kezdünk dolgozni. Ez nem időmenedzsment – egyszerűen a fejem kiürítése, ettől csökken a stressz – így kezdte Hamar Domonkos, a Hamar Productivity Consulting vezetője. Az egész napos tréning során kiderült, hogy bár a GTD lényegét két percben meg lehet érteni, két nap alatt át lehet alakítani a rendszerünket, de két év kell ahhoz, hogy tényleg a magunkénak érezzük a módszert és tökéletesen működtessük. „Ebben hasonlít az autóvezetéshez: két perc alatt azt is el lehet magyarázni, két nap alatt meg lehet tanulni olyan szinten, hogy tudsz menni 100 métert, de két év mire megvan a kellő rutin” – mondta Domonkos, aki a nap során többször visszatért az autós hasonlathoz. Teljes cikk...


Mi legyen a fókuszban: prioritás vagy prioritások?

9 éve Volt egyszer egy Stretch-konferencia, ahol a fókusz egyrészt azon volt, hogy hogyan szélesítheti minden résztvevő a saját horizontját, olyan emberek látásmódja, tapasztalatai mentén, akik a világ különböző országaiból, különböző területeiről érkeztek. Ugyanakkor az előadások során többször is előkerült, hogy nagyon fontos, hogy a figyelem ne szóródjon szét, hanem legyen prioritás, esetleg prioritási lista, amit végre lehet hajtani egymás után fókuszálva a feladatokra, nem egyszerre. Az ugyanis rontja a hatékonyságot, illetve meggátolja, hogy például a változtatások, amelyeket végre szeretnénk hajtani valóban mélyrehatóak legyenek. Teljes cikk...


A hétfő reggel nálam vasárnap este kezdődik - egy nap a Citi HR-igazgatójával

9 éve Miközben átgondoltam, hogy miként is telik a napom, arra jöttem rá, hogy a 15 évnyi, felsővezetőként eltöltött időszakom alatt külön rítusokat és menetrendeket alakítottam ki. Úgy látszik, nem hiába a sok időgazdálkodási és hatékonysági tréning, no meg a gyereknevelési „tudomány”, ezek mind beépültek az életembe gyakorlati szinten. Teljes cikk...


Este az ajtóba készíti a holmikat, amiket másnap magával kell vinnie? - ez a cikk Önnek szól

9 éve A közelmúltban két előadást tartott Budapesten David Allen, a Getting Things Done módszerének kidolgozója. Az előadás apropóját újra kiadott, átszerkesztett könyvének hazai megjelenése adta, a szerzőt a Hamar Productivity Consulting, a GTD-módszer egyetlen nemzetközileg minősített magyarországi partnerének meghívására érkezett Magyarországra. Rengetegen voltak kíváncsiak arra, hogy miként csikarhatnak ki több feladatra időt a nap 24 órájából. Holott a szerző már az előadás elején elmondta: hiába lenne 25-30 óránk egy nap, akkor azt ugyanúgy megtöltenénk azzal a stresszel amiben élünk. Nem több időre van szükségünk, hanem a feladatainkhoz való megfelelő kapcsolódás kialakítására. Teljes cikk...


Túlóráznak, túlterheltek, és stresszesek a vezetők

10 éve A vezetők többsége nagyon sokat dolgozik és a bővülő cégek sok nehézséggel járnak együtt, például szakemberhiánnyal, ami stresszt és túlterheltséget okoz számukra - írja a Világgazdaság egy felmérésre hivatkozva. Teljes cikk...


Mindenkinek kell énidő

10 éve Mi az énidő? Az önmagunkra fordított idő, amikor bármit csinálhatunk, ami számunkra örömet jelent, feltölt vagy a személyes fejlődésünket szolgálja. Ilyenkor magadért teszel, nem a családodért, barátaidért és másokért. Illetve nagyon fontos, hogy ez idő alatt nem jelenik a munkavégzés se. Teljes cikk...


Az egyetemeken is terjesztik a játékosítás módszerét

10 éve A BME Management Szakkollégium egyetemistáknak szervezett Szakmarathon rendezvénye idén a Vissza a jövőbe címet kapta. Az április végén tartott eseményen beavatták az érdeklődőket, mire számíthatnak a jövőben a tudományok és az élet egyes területein és megismerkedhettek a játékosítás módszertanával is. Teljes cikk...


15 tipp cégvezetőknek a hatékony időgazdálkodáshoz

10 éve Egyre több a feladat, nem akar elfogyni a munka, milyen más tevékenységektől kell az időt elvonni? Amennyiben találkoztál már az alábbi helyzetekkel, akkor ez a cikk neked szól. Teljes cikk...


Időhiány, mint stresszforrás

10 éve Szoktad úgy érezni, hogy olyan sok feladatod van, hogy a 24 óra is kevés? Belegondoltál már, hogy hány szerepkörben kell teljesítened és hány embernek kell megfelelned? Teljes cikk...


Nagyobb eséllyel válnak munkanélkülivé a krónikus halogatók

10 éve Minden ötödik felnőtt krónikus halogató. Pedig aki elodázza a teendőit, nagyobb eséllyel keres kevesebbet, válik munkanélkülivé, vagy hanyagolja el nyugdíj-megtakarításait - olvasható a Népszabadságban. Teljes cikk...


Mennyibe kerül a meeting, ha felesleges?

11 éve Néhol egészen döbbenetes számok látnak napvilágot az értekezletek, megbeszélések, meetingek háza tájáról. Az Egyesült Államokban napi 11 millió meetinget tartanak, melyeknek a harmada értelmetlen, így 37 milliárd dollár veszteséget termelnek, pedig elvileg ezeknek az értekezletek éppen a hatékony kommunikációt kellene szolgálniuk. Utánajártunk, hol vannak azok a hibák, amelyektől egy meeting önmagáért való lesz, és a dolgok nem lépnek tőle előre. Teljes cikk...


Coaching az idővel - ismerd meg, alakítsd át, szelídítsd meg!

11 éve Napjaink vezetőinek nemcsak a rájuk nehezedő feladatokkal, és a szerepkör küzdelmeivel kell nap, mint nap szembe nézniük. Ezen felül sokszor komoly kihívást jelent számukra a rendelkezésre álló idő, illetve annak gazdaságos felhasználása is. Menedzselni a feladatokat, rangsorolni, delegálni, döntéseket hozni... mindezt maximális precízséggel, a lehető legrövidebb idő alatt. Hogyan lehetünk ebben eredményesek? Mi számít eredménynek? Mi nem? Közelítsük meg a problémát a coaching szemszögéből. Teljes cikk...


Milyen kifogások merülnek fel a coachinggal szemben?

11 éve Tapasztalata szerint milyen lehetséges kifogásokra, érvekre és ellenérvekre kell számítani a coaching ellen? Teljes cikk...


Outsourcing a háztartásban - kiszervezzük-e a mosogatást?

11 éve Jon Steinssonnak és Emi Nakamurának közel sincs annyi ideje, mint amennyire szükségük volna. Ők ugyanis egyrészt a Columbia Egyetem nemrég felfedezett, egyre magasabbra törő sztárjai, másrészt egy kisgyermek szülei. De megvan a titkos fegyverük, ami segíti őket a priorizálásban: az Econ 101 - mutat rá a The New York Times írása. Teljes cikk...


Mondj nemet az idődért!

12 éve A fiatal vezetőket határozottnak, magabiztosnak ismerjük, akik kiállnak az érdekeikért, mégis egyre többen kérnek tanácsot időgazdálkodási nehézségekkel miatt. Bite Barbara coach ezért kezdte kutatni, hogy van-e a vezető beosztású fiatalok esetében csak rájuk jellemző sajátosság az időbeosztás terén? Mi okoz nehézséget és mi lendíti át őket, hogyan lehetnek hatékonyabbak? Teljes cikk...


Egy tragikus eset tanulságai

12 éve Egy héttel ezelőtt londoni albérletében holtan találtak egy 21 éves német banki gyakornokot. Az eset bejárta a világsajtót, ugyanis az első – egyelőre még nem bizonyított – feltételezések szerint Moritz Erhardt "halálra dolgozta magát". Az utolsó két hétben nyolc alkalommal is 24 órázott, halála előtt pedig zsinórban három éjszakát az irodában töltött. A tragikus eset több kérdést is felvet. Hol van a határ a karrierépítésben? Mi a munkaadó felelőssége? A Job(B) Állás Blog bejegyzésében Karácsony Zoltán a pénzügyi világ tempójából ad ízelítőt. Teljes cikk...


Tartsuk kordában információ éhségünket a munkahelyen

13 éve Facebook, internetes hírportálok, okostelefon, hírek a nap 24 órájában. A folyamatos információkavalkád a munkahelyi időbeosztásba is beszivároghat. Íme néhány tipp a hatékony időgazdálkodáshoz Dr. Csehák Hajnalka pszichológustól. Teljes cikk...


Ilyenek vagytok ti - coachok vezetőkről

14 éve Gondolta volna, hogy egy gazdasági igazgató nem tud elbocsátani egy dolgozót, mert az az apjára emlékezteti? Hogy egy menedzser képtelen csapatot építeni? Vagy egy felsővezető nem tudja, miként változtasson kemény stílusán, hogy a dolgozók merjenek ötletekkel előhozakodni? Bizony, tehetséges, határozott emberek is lehetnek teljesen tanácstalanok életüket, munkájukat illetően. Ilyenkor jön jól egy tükör, amit a coachok tartanak eléjük. Teljes cikk...


Hol veszik el az idő a munkahelyen?

14 éve A modern kor túlterheli az embert, amelynek következtében felértékelődik az idő és ha az ember ura kíván lenni az életének, nem akar örökös rohanásban, stresszben létezni, akkor bizony készség szintjén el kell sajátítania az időkezelés "művészetét". Ez azonban nem megy egyik napról a másikra: valós eredményeket csak sok gyakorlással, odafigyeléssel, önkontrollal, és tudatossággal lehet elérni. Teljes cikk...


Hol veszik el az idő a munkahelyen?

14 éve A modern kor túlterheli az embert, amelynek következtében felértékelődik az idő és ha az ember ura kíván lenni az életének, nem akar örökös rohanásban, stresszben létezni, akkor bizony készség szintjén el kell sajátítania az időkezelés "művészetét". Ez azonban nem megy egyik napról a másikra: valós eredményeket csak sok gyakorlással, odafigyeléssel, önkontrollal, és tudatossággal lehet elérni. Teljes cikk...


Így gazdálkodj okosan az idővel!

15 éve A válság az idő szerepét is átértékeli: a fokozódó terhelés határozza meg cégek tervezési stratégiáját a munkaerőgazdálkodásban, így sokan érzik úgy, hogy rövid a nap az összes teendő ellátására. Egyre fontosabbá válik az időgazdálkodás, olvasható Népszabadság cikkében. Teljes cikk...


Megoldások a hatékonyabb időgazdálkodásra

15 éve Ha egy munkatársunk rendszeresen késő estig dolgozik, nem biztos, hogy azért teszi, mert a munkája a hobbija. A helyzetet érdemes ilyen esetekben is megvizsgálni időgazdálkodási szempontból. Lehet ugyanis, hogy nem boldogul a feladataival, vagy éppen a magánéletében vannak gondjai. Teljes cikk...


Énépítéssel a sikerért, a jó karrierért

17 éve Kezdeményezőképesség, értelmes és hasznos munkavégzés, helyes időgazdálkodás. Akinél mindez együtt van, az valószínűleg sikeres ember, Teljes cikk...


A teljesítmény jó időgazdálkodással javítható

18 éve Gyakori kávészünet, névjegykártya-rendezés, beeső vendégek és hosszúra nyúlt privát telefonhívások. Mind-mind elveszi az időt a hatékony munkától, szétforgácsolja a napot. A szünetek kellenek, ám a gyakori megszakítások a hatékonyság rovására mennek. A jobpilot.hu egy trénert kérdezett az okos időgazdálkodásról. Teljes cikk...


Népszerű az időgazdálkodás, valamint az asszertivitás és együttműködés tréning

19 éve Elsősorban a kétezer főnél több munkatársat foglalkoztató, valamint a 200-500 dolgozói létszámú vállalatok vásárolnak nyílt képzéseket - derült ki a Cegos Kft. belső, tíz évre visszatekintő statisztikáiból. Míg a menedzsmentképzések közül az időgazdálkodás, a menedzsment alapismeretek, és a sikeres vezető eszköztárát bemutató programok a legnépszerűbbek, addig a kommunikációs tréningek közül a tárgyalás- és a prezentációs technika vezet. Teljes cikk...