kapubanner for mobile

145 cikk a(z) munkáltatói márka címkével - 5. oldal

Aki kérdez: Tóth Csaba

8 éve HR Szubjektív rovatunkban Tóth Csaba, a LEGO Manufacturing Kft. HR igazgatója kérdez, miután válaszolt Somogyi András, a Bosch csoport országos humán erőforrás igazgatója kérdésére. Teljes cikk...


Nincs elég budgetem egy teljes Employer Branding stratégiával elindulni, mit tegyek?

8 éve Mit ajánlanak akkor, hogyha nincs elég budgetem egy teljes Employer Branding stratégiával elindulni? Teljes cikk...


HR és kommunikáció együttműködése: avagy (meg)értjük egymást? (...és mások értenek minket?)

8 éve Employer Branding sorozatunk következő témája egy nagyon fontos együttműködésről szól. Arról már ejtettünk szót, hogy a munkáltatói márkaépítés szakmai vezetése hazai és nemzetközi tekintetben is jellemzően a HR területnél van. A tartalom miatt ez nyilván nem véletlen, hiszen a HR kezében futnak össze a szálak a megoldandó HR kihívásokkal. (pl. nem találunk sales-eseket, fizikaiakat vagy akár nem tudjuk megtartani az Y-generációt, generációs ellentétek stb.) Így náluk jelentkezik először, hogy milyen elemek és folyamatok bevezetésére, fejlesztésére, optimalizálására volna szükség a sikeres munkáltatói márkaépítéshez. Teljes cikk...


Ezért is felmondhat a munkavállaló

8 éve A dolgozók manapság sokkal könnyebben össze tudják hasonlítani saját helyzetüket az azonos szakmában, pozícióban más vállalatoknál dolgozó szakemberekével. Ha nem tetszik a céges kultúra könnyebben veszik a kalapjukat, írja a Profession.hu. Teljes cikk...


Bajba kerülnek a hazai kkv-k, ha nem fejezik be a bullshitelést

8 éve A toborzási hibák már ma is hatalmas költséget rónak a vállalatokra. A vállalatvezetőknek és a HR szakembereknek mihamarabb fel kell ismerniük, hogy a hagyományos toborzási technikák már nem hatékonyak. Öt éven belül minden második munkavállaló az Y vagy a Z generáció tagja lesz, őket pedig egészen másképpen kell megszólítani, hiszen ennek a korosztálynak már mások az elvárásai leendő munkahelyükkel szemben. Mázi “Maja” Mária és Sóti Anett, a DreamJo.bs alapítóinak véleménye arról, hogyan válhat ma minden munkahely, álom munkahellyé. Teljes cikk...


Törékeny hírnév - avagy egy hibás elbocsátás tanulságai

8 éve Akár egy fő elbocsátása is rossz hangulatot, bizonytalanságot és instabilitást okoz a szervezetben. Főleg akkor, ha minden részlet és érzelem kikerül a közösségi online térbe. Egy cég sem engedheti meg magának, hogy egy elbocsátás miatt volt dolgozója rossz hírnevét keltse, főleg ha tehet is ez ellen. Ugyanis ezzel nemcsak a jövőbeli munkavállalóinak számát veszélyezteti, hanem a bent dolgozók, az ott maradt állomány motivációját, elköteleződését is. Mindez komoly gazdasági károkat, vagyis forintosítható veszteséget okozhat a szervezetnek. Ha mérlegre tesszük egy gondoskodó leépítés költségeivel, elég hamar kiderül, hogy melyikkel jár jobban mindenki. Teljes cikk...


Autóik értelmesebbek, mint némely kollégájuk

8 éve A Bosch technológiával felszerelt autók képesek magukat vezetni - lassan ideje volna néhány kollégát K.I.T.T.-re cserélni, mert az egyik eszement módon viselkedett a hétvégén. Beszéltünk Arnóval, aki a Facebookon tette közzé balesete körülményeit és már nem biztos abban, hogy visszavonja emberölési kísérlet miatt tett feljelentését, ha elbeszélgethet az ámokfutóval. A Bosch megvárja a hatósági vizsgálat eredményét. Teljes cikk...


A munkatárs lett a hiányzó nyersanyag

8 éve Egyre több cégvezető véleménye szerint a munkaerő hiány ma már a fejlődést akadályozza. Új beruházások mérlegelése során egyre gyakrabban merül fel a dilemma: vajon lesz-e elég ember a gyártósorokra, az üzembe, vagy a fejlesztési feladatok elvégzésére. „Mindez a korábban pusztán kiszolgáló funkciónak tekintett HR felértékelődéséhez vezet és stratégiai fontosságú területté avatja” – állítja Hadi László, a munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó BrandJob ügyvezető igazgatója. Teljes cikk...


Jönnek a mosolyogva csevegő Tesco alkalmazottak

8 éve Mosolyoffenzíva indul a kereskedelmi láncnál. A brit Tesco több negatív publicitást is megélt a közelmúltban. A vezetés most változtatni akar az arculaton. A vevőkkel cseveghetnek főzésről, családról és egyéb hétköznapi témákról az üzletlánc alkalmazottai a jövőben, írja a Napi.hu. Teljes cikk...


Ajánlanád a cégedet a barátodnak?

8 éve A fenti kérdést tettük fel olvasóinknak egy nemrég megjelent cikkünk végén. A válaszadók 40 százaléka úgy érzi jó helyen van, ezért jó szívvel ajánlaná barátainak, ismerőseinek is a munkahelyet, ha úgy adódik. Viszont a szavazók negyede inkább nem tenné ki ismerőseit a saját munkahelyének. Teljes cikk...


A vonzó szlogenek kikopnak

8 éve Első cikkünk arról szólt, hogy tisztázzuk mi is az employer branding valójában. Mit jelent, melyek a jellemző tartalmi elemei és miért kell, hogy stratégiai szerepe legyen a szervezeten belül. Összefoglaltuk a szakmai komplexitást, illetve azon fő kritériumokat, melyek betartása és megvalósítása szerintünk elengedhetetlen a sikeres munkáltatói márkaépítés során. Cikksorozatunkat most azzal folytatjuk, hogy bemutassuk, hogyan álljunk neki ennek a folyamatnak. Teljes cikk...


1-3 év egy munkáltatói márka kiépítése - Employer Branding kalauz az útvesztők világában

8 éve Employer Branding témában már sok cikk és komment született, hiszen a téma egyre népszerűbb HR és kommunikációs szakmai körökben egyaránt. Éppen ezért az MPRSZ Employer Branding Tagozata útjára indít egy olyan cikksorozatot, melyben arra vállalkoznak, hogy tudatosan felépítve, tapasztalataikra alapozva keretbe foglalják a témával kapcsolatos legfontosabb építőkockákat, tennivalókat és ezek sikeres alkalmazására vonatkozó tapasztalati megfigyeléseket. Teljes cikk...


A munkavállaló a munkáltatói márka leghatékonyabb kommunikátora

8 éve Nemrég megjelent cikkünkben a munkáltatói márka építéséről, ebben a HR és a marketing együttműködésének szerepéről, a toborzásban valamint a munkaerő megtartásában betöltött funkciójáról szóltunk, a PR Szövetség által kiosztott Employer Branding Award kapcsán. A nyertesek közül a két nagyvállalat, a GE és a Generali képviselőjével interjút is készített a HR Portal a náluk működő gyakorlatokról. A GE képviseletében Bjorn E. Bergabo, a GE Global Operations Európáért felelős ügyvezető igazgatója válaszolt. Teljes cikk...


Hol lehet jó hazai gyakorlatokat megismerni munkáltatói márkaépítésre?

8 éve Hol lehet jó hazai gyakorlatokat megismerni munkáltatói márkaépítésre? Teljes cikk...


Lehet toborzásra használni a munkáltatói márkaépítést?

8 éve Mi a munkáltatói márkaépítést a toborzás segítésére kívánjuk használni. Jól gondolkodunk? Teljes cikk...


Hogyan tűnhetünk ki munkáltatóként egy állásbörzén?

8 éve Tervezünk kimenni állásbörzésre. Mikre figyeljünk oda, mitől lehetünk vonzóbb munkáltatók másoknál? Ki lehet tűnni a többiek közül? Teljes cikk...


Kik ma a legvonzóbb munkáltatók Magyarországon?

8 éve A legnagyobb foglalkoztatók között az Audi Hungaria és a Mercedes továbbra is a két legvonzóbb munkáltató, derült ki a Randstad Award idei díjkiosztóján. A jól szereplő cégeknél jók a képzési lehetőségek, stabil a vállalat, ugyanakkor a fizetések és a hosszú távú, biztos állás megítélés elérése érdekében még van hova fejlődni. Teljes cikk...


5 tévhit a munkáltatói márkáról

8 éve Öröm számomra, hogy egyre többet beszélünk a munkahelyi márkaépítésről (vagy munkáltatói márkáról, Employer- és HR-brandingről). De minél többet beszélnek róla azok, akik még nem csinálják, annál több a félreértés. Szeretnék néhányat tisztázni. Teljes cikk...


WHC - A jelöltélmény fontossága a kiválasztási folyamatban

8 éve Lerágott csont, vagy mindig aktuális kérdés? A vállalati márkaépítés egyik kulcsa vagy túlértékelt momentuma a kiválasztásnak? A válasz egyértelmű mindenki számára, aki részese egy új munkatárs megtalálásának, legyen szó a szolgáltatói oldalon ülő recruiterről, belsős HR munkatársról vagy egy adott szakmai terület vezetőjéről: a pozitív jelöltélmény elérése egyike, ha nem a legfontosabb eleme a toborzási folyamatnak. Teljes cikk...


Nem elég a legjobbnak lenni, annak is kell látszani

8 éve Számos hazai cég végeztet kutatásokat munkaerő-piaci pozíciójának felderítésére. Több száz munkahely nevezheti magát a legjobbnak valamilyen mérce szerint, reprezentatív kutatásra hivatkozva. Vajon hányan használták ki közülük az eredmény “reklámértékén” felüli bizonyított előnyeiket a munkaadói márkájuk építésében? Teljes cikk...


/cimkek/munkaltatoi-marka.html