Megjelent: 6 hónapja

HR vezetők rendkívüli helyzetben - Vilma Pavlova, TV2 Csoport

A TV2-nél már szinte mindenki visszatért az irodába, de a home office lehetősége is megmarad. A változó világban nehéz minden eshetőségre felkészülni, de komoly tapasztalatot szereztek az elmúlt időszakban az átszervezésben. Vilma Pavlovával, a TV2 Csoport Humánfejlesztési és Működési igazgatójával beszélgettünk.

images

Hogyan élték meg az utóbbi három hónapot? Hol tart most a "visszatérés" a TV2 Csoportnál?

Kollégáink egészségének védelme a legfontosabb prioritásunk. Már a vírus magyarországi megjelenése után közvetlenül komoly biztonsági intézkedéseket vezettünk be: munkatársaink jelentős részének otthoni munkavégzést rendeltünk el, valamint szigorúbb higiéniai és takarítási szabályok bevezetésével biztosítottuk, hogy az irodában tartózkodók is biztonságban végezhessék a munkájukat. Egy kinevezett, belső koordinátor felelt a megelőzésért és egészségügyi biztonságért bevezetett szabályok és követelmények betartásáért.

A visszatérésre és a konszolidációra pontos tervet készített a menedzsment, amelyet az elmúlt hetekben pontról pontra végre is hajtottunk. Mostanra szinte kivétel nélkül mindenki visszatért az irodai munkavégzéshez. A kisgyermekes szülők helyzetét ugyanakkor rugalmasan kezeljük, hiszen nekik a gyermekeikről is gondoskodniuk kell.

Milyen óvintézkedéseket tettek a visszatéréssel összefüggésben?

A legfontosabb az volt számunkra, hogy egyetlen kollégát se sodorjunk veszélybe a folyamat során. Szigorú szabályokat vezettünk be a személyes találkozókra vonatkozóan, az étkezőt annak érdekében rendeztük át, hogy biztosítani tudjuk a maximális távolságot az emberek között. Minden bejárathoz könnyen használható fertőtlenítő állomásokat helyeztünk ki; a kesztyűk és a maszkok minden dolgozó számára folyamatosan rendelkezésre álltak.

A közösségi tereket gyakoribb, fertőtlenítő hatású tisztítószerekkel történő takarítással tettük biztonságossá és nagyon figyeltünk a folyamatos szellőztetésre is. Minden légkondicionáló alapos takarításon és szűrőcserén esett át, emellett pedig nagy hangsúlyt fektettünk a munkaállomások és eszközök rendszeres fertőtlenítésére is. A személyzetet minden fejleményről és intézkedésről folyamatosan tájékoztattuk.

Mi marad ön szerint tartósan meg ebből a három hónapból?

Az elmúlt három hónap ráébresztett minket arra, hogy tudatosabbak, felelősségteljesebbek legyünk és jobban vigyázunk egymásra, mint korábban. Az elmúlt időszak lehetőséget adott arra, hogy fejlesszük a különleges eseteket érintő terveinket. Különböző forgatókönyveket készítettünk annak érdekében, hogy biztosítsuk az egészségügyi és biztonsági feltételeket.

Valamint nagyobb figyelmet fordítunk a munkakörülmények és a fejlődési lehetőségek folyamatos javítására is. A karantén alatt jól működő home office lehetősége a későbbiekben is a kollégáink rendelkezésére áll majd.

Mi volt a legnagyobb tanulság vagy tanulás az Ön számára?

Szembesültem azzal, hogy egy olyan, folyamatosan változó világban élünk, amelyben nagyon nehéz minden eshetőségre felkészülni. A társadalmi távolságtartás - social distancing - számomra is egy teljesen új tapasztalat volt, és noha a különböző közösségi média és egyéb videós kommunikációs csatornák lehetővé tették a kapcsolattartást, úgy érzem, a személyes kapcsolatot és a közösségi élményt ezek csak korlátozottan tudták helyettesíteni. Ez a helyzet új szokásokat is szült nálam: korábban sosem voltam nagy futó, de az „országos karantén” időszakában valahogy késztetés éreztem erre, és azon vettem észre magam, hogy rendszeresen futok a Duna-parton. Valószínűleg ezzel próbáltam a szocializáció iránti igényt egy másik formában kompenzálni. Ahogy mindenkinek, a családi életet tekintve kihívásokkal teli volt ez a periódus, nehéz volt például a hatéves kisfiamnak elmagyarázni, hogy nem játszhat a barátaival és nem járhat iskolába. A Lego-építési képességeim ugyanakkor határozottan fejlődtek ezen időszak alatt.

Vannak-e méréseik a munkavállalók hangulatáról, igényeiről? Mi most a gyakori kérés, visszajelzés?

Vállalati struktúránk inkább horizontális, mint vertikális, ami megkönnyíti az egyes szintek közötti kommunikációt is. Bármelyik munkavállaló közvetlenül fordulhat a menedzsmenthez az ötleteivel, vagy a véleményével. Ami az elmúlt időszakot érinti, természetesen a biztonság iránti igény nagyon jelentősen megmutatkozott a munkavállalók oldaláról, nem is feltétlenül csak a vírus egészségi vonatkozása kapcsán, mintsem a munkahelyük és a jövedelmük stabilitását illetően. Emiatt is a TV2 kiemelten ügyelt a járványhelyzetben is a munkahelyek és a jövedelmek megtartására, és ezt a dolgozóink értékelték. Általánosságban pedig a szakmai fejlődés iránti igény az, amely gyakran jelentkezik a dolgozók részéről, ebben pedig támogatjuk a proaktivitást. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha a munkavállaló talál olyan képzést, amely megítélése szerint segíti a szakmai fejlődését és a munkaköre jobb ellátását - és ezt mi is így ítéljük meg -, akkor beállunk mögé, és támogatjuk. Például az online csapatunk a jövő héten vesz részt egy SEO-továbbképzésen ilyen keretek között.

Mi az, amire figyelnek majd, ha valamikor ne adj isten egy második hullám érkezik?

Az elmúlt időszaknak köszönhetően kiváló tapasztalatokat szereztünk az átszervezésben, ezért sokkal felkészültebben érhet minket az esetleg bekövetkező második hullám. Ahogy korábban említettem, egy belsős Covid-koordinátort neveztünk ki, aki folyamatosan nyomon követi a koronavírussal kapcsolatos hazai és nemzetközi fejleményeket, és erről rendszeresen tájékoztatja a munkavállalókat. Például az egyes országok éppen aktuális kockázati besorolásáról, ami segíti a dolgozóinkat a nyaralásuk megtervezésében.

A kommunikációs és együttműködési platformok kulcsfontosságú munkaeszközök a csapatok számára, most pedig sokkal felkészültebbek vagyunk ezek a téren is, mint korábban voltunk. A felszerelések biztosítása, az összekapcsoltság és a hálózati biztonság megteremtése szintén részét képezi a készenléti állapotnak, amelyet egy hasonló helyzet esetén azonnal be tudunk vezetni.

A COVID-on túl: mi most az ön és csapata számára a következő időszak nagy kihívása?

Az egyik legnagyobb kihívás előttünk, hogy munkáltatóként vonzóbbak legyünk a fiatalabb generációk számára. El kell ismernünk, hogy bizonyos értelemben nem tudtuk eléggé hangsúlyosan megjeleníteni a köztudatban a TV2 Csoport meghatározó szerepét és folyamatos fejlődését, és ezen továbbra is dolgoznunk kell. Fő célunk, hogy nem csupán egy vezető televíziós márkaként, hanem egy perspektivikus munkahelyként, karrierlehetőségként építsük. Ennek keretében megváltoztattuk a toborzási stratégiánkat, amelyben a leghangsúlyosabb szerepet a gyakornoki programunknak, az egyetemekkel való kapcsolatépítésnek, a TV2 Akadémia továbbfejlesztésének szánjuk, illetve tovább erősítjük a közösségi platformokon a jelenlétünket. Mindezen erőfeszítéseknek a célja, hogy ismertebbek és vonzóbbak legyünk az Y-generációs munkavállalók számára.

Szakmai bemutatkozás:
Tavaly szeptemberben csatlakoztam a TV2-hez az Humánfejlesztési és Működési igazgatóként. Hatáskörömhöz tartozik a műszaki működés, a szervezeti struktúra és az emberek fejlesztése, a TV2 Akadémia és más operatív projektek. Több mint 17 éve dolgozom a telekommunikációs szektorban és a médiaiparban, melyet nagyrészt a Mobiltelnél (osztrák telekommunikációs vállalat), a Balkan News Corporationnél és a CME-nél töltöttem el. Karrierem az operatív területen kezdődött, ahol több mint 5 évet töltöttem el. Termelési, szervezeti és HR területeken dolgoztam piacvezető multinacionális cégeknél (pl. McDonald's, Coca-Cola, British American Tobacco). Gazdaságtudományi-szociológiai mesterfokú végzettséggel rendelkezem, valamint Executive MBA diplomát szereztem a bulgáriai American University-n. Személyes hobbijaim közé tartozik a belsőépítészet, amelyből oklevelet is szereztem a Sheffield Egyetemen, továbbá szeretek utazni, vitorlázni és horgászni is.
A TV2 csapata körülbelül 350 főből áll.


Sorozatunk eddigi válaszadói (időrendi sorrendben):

Széll Hajnalka - Auchan Magyarország
Bessenyei Zsolt - Pick Szeged
Kreiter Éva - Dreher Sörgyárak
Szeleczky Noémi - Libri Bookline
Bauer Dávid - MOL Nyrt.
Steványik Tamás - ELMŰ-ÉMÁSZ
Friedl Zsuzsanna - Magyar Telekom
Mihók Krisztina - Erste Bank
Nagy Annamária - Unilever
Fluck Benedek - MVM Csoport
Martin Eszter - NN Biztosító
Bertók Ibolya- Market-csoport
Erdei Kata - Richter Gedeon
Bertalan Imre - OTP Bank
Cseh Miklós - Szerencsejáték Zrt.
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
  • 2021.02.04Stratégiai- és teljesítmény controlling A vezetők elmondása alapján a controlling gyakran utókalkuláció fókuszú, célja a pénzügyi számvitel kiszolgálása. Ez a kutatás is rávilágít arra, hogy kimutathatóan sikeresebbek azok a vállalatok, ahol a vezetők támaszkodhatnak a controller tevékenységére. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
11 tipp a sikeres céges vitákért (1.)

Egy jó vita konstruktív, és előreviszi a feleket. Egy jó céges vitakultúra segíti a munkatársak közötti sikeres együttműködést és a... Teljes cikk

Így működjünk jobban online

A kapcsolattartás, a tárgyalások jelentős része átkerült az elektronikus térbe, amire sem pszichológiailag, sem pedig technikailag nem vagyunk... Teljes cikk

A korrektség a vezető aduásza - így építs bizalmat covid idején

Minél képzettebb és korosabb valaki, annál inkább vár vezetői tájékoztatást a munkahely stabilitásáról. A kommunikáció önmagában nem elég, a... Teljes cikk