HR vezetők rendkívüli helyzetben - Vilma Pavlova, TV2 Csoport
A TV2-nél már szinte mindenki visszatért az irodába, de a home office lehetősége is megmarad. A változó világban nehéz minden eshetőségre felkészülni, de komoly tapasztalatot szereztek az elmúlt időszakban az átszervezésben. Vilma Pavlovával, a TV2 Csoport Humánfejlesztési és Működési igazgatójával beszélgettünk.
Kollégáink egészségének védelme a legfontosabb prioritásunk. Már a vírus magyarországi megjelenése után közvetlenül komoly biztonsági intézkedéseket vezettünk be: munkatársaink jelentős részének otthoni munkavégzést rendeltünk el, valamint szigorúbb higiéniai és takarítási szabályok bevezetésével biztosítottuk, hogy az irodában tartózkodók is biztonságban végezhessék a munkájukat. Egy kinevezett, belső koordinátor felelt a megelőzésért és egészségügyi biztonságért bevezetett szabályok és követelmények betartásáért.
A visszatérésre és a konszolidációra pontos tervet készített a menedzsment, amelyet az elmúlt hetekben pontról pontra végre is hajtottunk. Mostanra szinte kivétel nélkül mindenki visszatért az irodai munkavégzéshez. A kisgyermekes szülők helyzetét ugyanakkor rugalmasan kezeljük, hiszen nekik a gyermekeikről is gondoskodniuk kell.
Milyen óvintézkedéseket tettek a visszatéréssel összefüggésben?
A legfontosabb az volt számunkra, hogy egyetlen kollégát se sodorjunk veszélybe a folyamat során. Szigorú szabályokat vezettünk be a személyes találkozókra vonatkozóan, az étkezőt annak érdekében rendeztük át, hogy biztosítani tudjuk a maximális távolságot az emberek között. Minden bejárathoz könnyen használható fertőtlenítő állomásokat helyeztünk ki; a kesztyűk és a maszkok minden dolgozó számára folyamatosan rendelkezésre álltak.
A közösségi tereket gyakoribb, fertőtlenítő hatású tisztítószerekkel történő takarítással tettük biztonságossá és nagyon figyeltünk a folyamatos szellőztetésre is. Minden légkondicionáló alapos takarításon és szűrőcserén esett át, emellett pedig nagy hangsúlyt fektettünk a munkaállomások és eszközök rendszeres fertőtlenítésére is. A személyzetet minden fejleményről és intézkedésről folyamatosan tájékoztattuk.
Mi marad ön szerint tartósan meg ebből a három hónapból?
Az elmúlt három hónap ráébresztett minket arra, hogy tudatosabbak, felelősségteljesebbek legyünk és jobban vigyázunk egymásra, mint korábban. Az elmúlt időszak lehetőséget adott arra, hogy fejlesszük a különleges eseteket érintő terveinket. Különböző forgatókönyveket készítettünk annak érdekében, hogy biztosítsuk az egészségügyi és biztonsági feltételeket.
Valamint nagyobb figyelmet fordítunk a munkakörülmények és a fejlődési lehetőségek folyamatos javítására is. A karantén alatt jól működő home office lehetősége a későbbiekben is a kollégáink rendelkezésére áll majd.
Mi volt a legnagyobb tanulság vagy tanulás az Ön számára?
Szembesültem azzal, hogy egy olyan, folyamatosan változó világban élünk, amelyben nagyon nehéz minden eshetőségre felkészülni. A társadalmi távolságtartás - social distancing - számomra is egy teljesen új tapasztalat volt, és noha a különböző közösségi média és egyéb videós kommunikációs csatornák lehetővé tették a kapcsolattartást, úgy érzem, a személyes kapcsolatot és a közösségi élményt ezek csak korlátozottan tudták helyettesíteni. Ez a helyzet új szokásokat is szült nálam: korábban sosem voltam nagy futó, de az „országos karantén” időszakában valahogy késztetés éreztem erre, és azon vettem észre magam, hogy rendszeresen futok a Duna-parton. Valószínűleg ezzel próbáltam a szocializáció iránti igényt egy másik formában kompenzálni. Ahogy mindenkinek, a családi életet tekintve kihívásokkal teli volt ez a periódus, nehéz volt például a hatéves kisfiamnak elmagyarázni, hogy nem játszhat a barátaival és nem járhat iskolába. A Lego-építési képességeim ugyanakkor határozottan fejlődtek ezen időszak alatt.
Vannak-e méréseik a munkavállalók hangulatáról, igényeiről? Mi most a gyakori kérés, visszajelzés?
Vállalati struktúránk inkább horizontális, mint vertikális, ami megkönnyíti az egyes szintek közötti kommunikációt is. Bármelyik munkavállaló közvetlenül fordulhat a menedzsmenthez az ötleteivel, vagy a véleményével. Ami az elmúlt időszakot érinti, természetesen a biztonság iránti igény nagyon jelentősen megmutatkozott a munkavállalók oldaláról, nem is feltétlenül csak a vírus egészségi vonatkozása kapcsán, mintsem a munkahelyük és a jövedelmük stabilitását illetően. Emiatt is a TV2 kiemelten ügyelt a járványhelyzetben is a munkahelyek és a jövedelmek megtartására, és ezt a dolgozóink értékelték. Általánosságban pedig a szakmai fejlődés iránti igény az, amely gyakran jelentkezik a dolgozók részéről, ebben pedig támogatjuk a proaktivitást. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha a munkavállaló talál olyan képzést, amely megítélése szerint segíti a szakmai fejlődését és a munkaköre jobb ellátását - és ezt mi is így ítéljük meg -, akkor beállunk mögé, és támogatjuk. Például az online csapatunk a jövő héten vesz részt egy SEO-továbbképzésen ilyen keretek között.
Mi az, amire figyelnek majd, ha valamikor ne adj isten egy második hullám érkezik?
Az elmúlt időszaknak köszönhetően kiváló tapasztalatokat szereztünk az átszervezésben, ezért sokkal felkészültebben érhet minket az esetleg bekövetkező második hullám. Ahogy korábban említettem, egy belsős Covid-koordinátort neveztünk ki, aki folyamatosan nyomon követi a koronavírussal kapcsolatos hazai és nemzetközi fejleményeket, és erről rendszeresen tájékoztatja a munkavállalókat. Például az egyes országok éppen aktuális kockázati besorolásáról, ami segíti a dolgozóinkat a nyaralásuk megtervezésében.
A kommunikációs és együttműködési platformok kulcsfontosságú munkaeszközök a csapatok számára, most pedig sokkal felkészültebbek vagyunk ezek a téren is, mint korábban voltunk. A felszerelések biztosítása, az összekapcsoltság és a hálózati biztonság megteremtése szintén részét képezi a készenléti állapotnak, amelyet egy hasonló helyzet esetén azonnal be tudunk vezetni.
A COVID-on túl: mi most az ön és csapata számára a következő időszak nagy kihívása?
Az egyik legnagyobb kihívás előttünk, hogy munkáltatóként vonzóbbak legyünk a fiatalabb generációk számára. El kell ismernünk, hogy bizonyos értelemben nem tudtuk eléggé hangsúlyosan megjeleníteni a köztudatban a TV2 Csoport meghatározó szerepét és folyamatos fejlődését, és ezen továbbra is dolgoznunk kell. Fő célunk, hogy nem csupán egy vezető televíziós márkaként, hanem egy perspektivikus munkahelyként, karrierlehetőségként építsük. Ennek keretében megváltoztattuk a toborzási stratégiánkat, amelyben a leghangsúlyosabb szerepet a gyakornoki programunknak, az egyetemekkel való kapcsolatépítésnek, a TV2 Akadémia továbbfejlesztésének szánjuk, illetve tovább erősítjük a közösségi platformokon a jelenlétünket. Mindezen erőfeszítéseknek a célja, hogy ismertebbek és vonzóbbak legyünk az Y-generációs munkavállalók számára.
Tavaly szeptemberben csatlakoztam a TV2-hez az Humánfejlesztési és Működési igazgatóként. Hatáskörömhöz tartozik a műszaki működés, a szervezeti struktúra és az emberek fejlesztése, a TV2 Akadémia és más operatív projektek. Több mint 17 éve dolgozom a telekommunikációs szektorban és a médiaiparban, melyet nagyrészt a Mobiltelnél (osztrák telekommunikációs vállalat), a Balkan News Corporationnél és a CME-nél töltöttem el. Karrierem az operatív területen kezdődött, ahol több mint 5 évet töltöttem el. Termelési, szervezeti és HR területeken dolgoztam piacvezető multinacionális cégeknél (pl. McDonald's, Coca-Cola, British American Tobacco). Gazdaságtudományi-szociológiai mesterfokú végzettséggel rendelkezem, valamint Executive MBA diplomát szereztem a bulgáriai American University-n. Személyes hobbijaim közé tartozik a belsőépítészet, amelyből oklevelet is szereztem a Sheffield Egyetemen, továbbá szeretek utazni, vitorlázni és horgászni is.
A TV2 csapata körülbelül 350 főből áll.
Sorozatunk eddigi válaszadói (időrendi sorrendben):
Széll Hajnalka - Auchan Magyarország
Bessenyei Zsolt - Pick Szeged
Kreiter Éva - Dreher Sörgyárak
Szeleczky Noémi - Libri Bookline
Bauer Dávid - MOL Nyrt.
Steványik Tamás - ELMŰ-ÉMÁSZ
Friedl Zsuzsanna - Magyar Telekom
Mihók Krisztina - Erste Bank
Nagy Annamária - Unilever
Fluck Benedek - MVM Csoport
Martin Eszter - NN Biztosító
Bertók Ibolya- Market-csoport
Erdei Kata - Richter Gedeon
Bertalan Imre - OTP Bank
Cseh Miklós - Szerencsejáték Zrt.
- 2024.12.10Munkajog képzés HR-eseknek Munkajog képzés HR-eseknek érthetően. 2 napos intenzív, átfogó kurzus a Munka törvénykönyvéről. Gyakorló munkajogász oktatóink segítenek értelmezni az Mt. szabályait a saját praxisukból hozott példák segítségével, továbbá tanácsokkal látják el a résztvevőket munkajogi kérdéseikben. Oktatók: DR. FODOR T. GÁBOR és DR. NYERGES ÉVA Részletek Jegyek
- 2024.12.10Compliance szituációk kezelése Szeretné Compliance folyamatait megfelelően kezelni? Szervezete nagy hangsúlyt fektet az átláthatóságra? Képzésünkön áttekintjük mi a HR és a cégvezető hatásköre ezekben a szituációkban. Részletek Jegyek
- 2024.12.122024.12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808 Részletek Jegyek
- 2024.12.31Gazdasági teljesítmény mérése - E-learning és konzultáció Ajánljuk mindazoknak, akik gazdasági területen dolgoznak vagy ezzel ismerkednek, és érdeklődnek a számvitel által nyújtott lehetőségek iránt. Továbbá azon controllerek, vezetők számára, akik döntés előkészítésben vesznek részt, és szeretnék átlátni a beszámolók által kínált mutatószámok jelentőségét, szerepét. Részletek Jegyek
Jelenleg egyszerre általában négy, de akár öt generáció is dolgozhat együtt a munkahelyeken, ami a rendkívüli sebességű technológiai változások... Teljes cikk
Vajon hogyan lehet a közösségi média által befolyásolt világban pszichológiai biztonságot építeni egy szervezetnél? Melyik kommunikációs... Teljes cikk
Alumninak hívják a vállalati világban azt a munkatársi kört, közösséget, akik valaha a cég dolgozói voltak. Korábban a kifejezést alapvetően az... Teljes cikk
- Lehetetlen helyzetbe kerül a katasztrófavédelem mintegy 1200-1300 munkavállalója 3 hónapja
- "Munkát a munkahelyen lehet végezni" - átszervezik a MÁV-ot, lecserélik a vezetést 4 hónapja
- Vannak tanárok, akik csak most kapták meg a járvány miatt járó táppénz-kiegészítést 5 hónapja
- Miért ne vess el csípőből egyetlen közösségi platformot sem? 6 hónapja
- Még nem tapasztalhatók Magyarországon a generatív MI-technológiák alkalmazásának hatásai 7 hónapja
- Ennyien dolgoztak a kommunikációs iparágban tavaly 9 hónapja
- Az átszervezések fájdalmai 11 hónapja
- 120 újságírót és médiamunkást öltek meg tavaly 12 hónapja
- Válságban a védőnői rendszer 12 hónapja
- "Komoly kihívás egy rohanó vonat előtt cserélni a síneket" - így látták az évet a HR vezetők: Endrei-Kiss Judit, RTL 12 hónapja
- A COVID-19 jelentős veszteségeket okozhat a cégeknek, amelyek azonban elkerülhetőek vagy csökkenthetőek lehetnek 1 éve