Toborzás: a PR-hoz elengedhetetlen a közösségi média
A HR-esek lassan megszokják, hogy a keresők mellett a közösségi oldalak is napi munkaeszközzé válnak. Ahogy az internethasználat mértéke rohamosan nő, a közösségi oldalak elterjedése is még inkább fénykorát éli. Mivel a toborzás potenciális célközönsége naponta többször is körülnéz a közösségi oldalakon, így elérésük hatásos módja lehet az ezeken feladott álláshirdetés, mint poszt. De valóban működik ez? Tényleg ez a hatékony módszer?
Emiatt tapasztalható, hogy csak nagyszámú online álláshirdetés hoz értékelhető eredményt a toborzásokban. És akkor itt van a közösségi média is: mondhatnánk ugyanezt, hogy azoknak, akik a legelfoglaltabbak, nincs idejük a Facebookon lógni. Ez így is van. Az is igaz azonban, hogy gyakran csak kikapcsolódásképp használjuk a Facebookot (FB), nem komoly tartalmakat keresve. Végigfutjuk az utóbbi órák posztjait, nevetünk pár videón vagy viccen, és aztán folytatjuk a munkát. Állást biztosan nem keresünk. Legfeljebb akkor, ha segíteni akarunk pl. egy ismerősünknek, és megosztjuk az oldalunkon mással is, ha az illető bajban van, és már nagyon szeretne elhelyezkedni.
Tehát valamiféle segítségnyújtás működik itt, a barátaink segítése, de nem komoly biznisz. Összességében, ezek a felületek a nem túlságosan komoly dolgok megosztásának színterei. Ennél fogva üzleti ajánlatokat vagy állásajánlatokat sem itt fogunk nézegetni. De akkor mire jó mégis toborzási szempontból?
A közösségi oldal alapvetően PR funkciót lát el. Ez lényegében tér el a marketingtől, mert megelőzi azt. A marketing ez: érdeklődést és igényt generálni a portékára. A PR (magyarul: közönségkapcsolatok) funkciója pedig, hogy még azelőtt ismertté tegye a reklámozót, mielőtt reklámozna, és elérje, hogy a megítélése jó legyen a közönség körében. Akkor tehát a FB-kal PR-t építhetünk. Ennek pedig a konkrét tevékenységhez vagy szakmához nincs feltétlen sok köze. A FB oldalak például inkább a különlegességek, extrémitások, rendkívüli teljesítmények vagy érdekességek kategóriájába sorolt posztok megjelenítésére valók, mivel ezek érdekesek, és vonzzák a figyelmet, és ami ilyen, az gyűjti aztán a like-okat is. Ami pedig az elterjedéshez és szóbeszédhez szükséges.
A like-ok száma egy dolog, a másik dolog, hogy mennyien beszélnek az adott dologról. A kedves figyelmességek szintén elérik a célt. Tehát fentiek alapján egy gyártó cég (HR-eseként) posztolhat érdekes tényeket a gyártósról vagy a termékről; annak felhasználási területéről vagy valami extrém alkalmazásáról; esztétikus képeket vagy videókat, valami különlegesen innovatív megoldást vagy valami olyat, amiben az adott vállalat a közmegítéléstől jelentősen eltérően nyilvánult meg, nyilván pozitív irányban.
Mindezek az érdekességek kategóriái, pláne pl. egy mérnök számára, és máris esélyes, hogy like-kal jutalmazza a törekvésünket, vagy akár megosztja a bejegyzést, és így máris megy a hírünk. A közösségi oldal tehát a PR-építésben mára nemcsak fontos, de elengedhetetlen eszközzé vált. De hogyan építhetünk fel komolyabb toborzási kampányt a marketing segítségével? Cikksorozatunkkal felelni kívánunk erre a kihívásra is.
Tokár Péter ügyvezető igazgató
TESK Tanácsadó Kft.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Aki állást keres, annak a fizetés a legfontosabb szempont. A munkahelyen azonban a legtöbben a barátságos légkört, a közelséget és a stabilitást... Teljes cikk
Sok cég vagy HR-szakember túlkomplikálja az AI (mesterséges intelligencia) alkalmazását a munkaerő-felvételben. A Business Insider interjúja rámutat:... Teljes cikk
Melyek a legfontosabb szempontok munkahelyválasztás esetén? Az Ifjúságkutató Intézet friss kutatásában megvizsgálta a 15–39 évesek elvárásait.... Teljes cikk
- Az álláskeresők szerint képzési hiány van, nem pedig készséghiány 2 hete
- Felmérés: kevés cég tartja hatékonynak a készségek értékelését 2 hete
- Felmérés: Egyre kevesebb munkahelyen elvárás a diploma 3 hete
- Költséges kivárás: mit veszít a HR, ha nem lép nyáron? 3 hete
- Ez a munka nem automatizálható? Na jó, akkor vegyünk fel egy embert! 1 hónapja
- Ennyit számít a jelöltélmény a cég leendő dolgozóinak 1 hónapja
- AI a toborzásban: a siker titka, hogy nem kell túlbonyolítani 1 hónapja
- Nehezebben váltanak az álláskeresők, lassabban döntenek a cégek felvételről 2 hónapja
- Rajtuk múlhat a toborzás sikere: így képezd a hiring managert 2 hónapja
- Meeting szoftverek: hogyan válasszunk? 2 hónapja
- Elbizonytalanította a munkáltatókat a vendégmunkásokra vonatkozó törvénymódosítás 2 hónapja