kapubanner for mobile

457 cikk a(z) kommunikáció címkével - 16. oldal

Személyes hozzáadott érték a vezetésben - közvetlenül a topmenedzserektől

11 éve Különleges tapasztalat egymás után kilenc, különböző területről érkező topvezető személyes beszámolóját hallani arról, hogy miben látják saját vezetésbeli sikertényezőik kulcsát. Különböző aspektusokból, de kirajzolódnak a közös személyiségjegyek: kreativitás, karizmatikusság, nagyvonalúság, reziliencia, bátorság a változtatásra, képesség a megújulásra. A módszertanban pedig mindenhol felüti fejét a bizalmi légkör megteremtésének fontossága, a humán erőforrás központú szemléletmód. Az előadások az Interim Management Resourcing Kft. szakmai partnerségével, a Menedzserképző Központ által szervezett konferencián hangoztak el. Teljes cikk...


Aki kérdez: Molnár Zita

11 éve HR Szubjektív rovatunkban Molnár Zita, a Tetra Pak kommunikációs igazgatója kérdez, miután dr. Németh Helga, a Tetra Pak regionális HR Business Partnere kérdésére válaszol. Teljes cikk...


Így segít a coaching - személyes tapasztalat vezetőktől

11 éve Valóban nehéz vezetőként segítséget kérni? Ismerem-e a saját működésemet, gátjaimat? Ad-e tanácsot a coach és hol térül meg a coaching? Többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ Dara Péter coach, a DEVISE Hungary ügyvezető igazgatója a legutóbb megrendezett Döntéshozók Fórumán. A rendezvényen öt vendég előadó osztotta meg coachinggal kapcsolatos tapasztalatát. Teljes cikk...


Új PR menedzser a Chellonál

11 éve Sike Orsolya lett a Chello Central Europe új PR menedzsere. A szakember látja el a vállalat non-sport tematikus csatornáinak fogyasztói PR kommunikációs teendőit a magyar piacon. Teljes cikk...


Testbeszéd - mi rejlik a népszerű téma mögött?

11 éve Amikor a testbeszéd szóba kerül, sokan egy-egy könyvet, vagy filmet emlegetnek, illetve hoznak kapcsolatba ezzel a témával. A könyvek és a filmek is nagyon szemléletesek, hasznosak lehetnek (amennyiben a jó történet nem visz el bennünket). Matkovics István coach tapasztalatai szerint az egyes tréningek részvevőinek van olyan tudása már a testbeszédről, amelyet ezekben a könyvekben gyűjtöttek össze - erről fejti ki véleményét. Teljes cikk...


Ellenállás és annak kezelése a szervezetben

11 éve Ha változás zajlik egy szervezeten belül, akkor a folyamat hívatlan és gyakori résztvevője az ellenállás. Ezzel a természetes, de korántsem kellemes jelenséggel nem lehet mást tenni, mint láthatóvá tenni. Gere-Jakó Melinda és Frisch Anita az ellenállás fajtáinak felismerési módozatairól, a változási folyamatról, és a saját, illetve a mások viselkedésének kezeléséről tartott bemutatót az OD Partner üzleti reggeli rendezvény-sorozatának keretében. Teljes cikk...


Merjünk-e beszólni a főnöknek?

11 éve Konformizmus és nonkonformizmus, kurázsi és annak hiánya a munkahelyeken. Mennyire merünk visszapofázni a főnöknek, és a hazai főnökök mennyire tolerálják ezt? Hol vannak a vezetővel szemben felvállalt beosztotti ellenvélemény tolerálásának határai? Egyáltalán, lehet (és érdemes) vitatkozni azzal, aki ki is rúghat? Teljes cikk...


Sikeres toborzókampánnyal zárja a tavaszt az IT Services Hungary

11 éve Az IT Services Hungary az idei évre országosan több száz új munkavállaló felvételét tűzte ki célul, ennek elérése érdekében pedig intenzív, online és offline eszközökkel egyaránt támogatott, integrált kommunikációs kampányt indított. A kampány első szakasza a napokban zárult le - írja a cég sajtóközleménye. Teljes cikk...


Coaching szemléletű vezetés egy HR vezető szemével

11 éve A coaching szakma hazai megítélése a vállalatok részéről igen eltérő képet fest. Míg egyesek még mindig idegenkednek a módszertől, és megkérdőjelezik annak eredményességét, addig mások számára olyan új perspektívát jelent, amely közelebb viheti őket önmaguk és környezetük jobb megértéséhez, ezáltal a minőségibb munkahelyi kapcsolatokhoz. Az idegenkedők szkepticizmusa mögött többnyire két dolog húzódik meg, az egyik hogy nem szereztek még személyes tapasztalatokat a coaching folyamatról, a másik pedig, hogy olyan vállalati kultúrában dolgoznak, amelytől idegen a coaching szemléletű vezetés és szemlélet. Teljes cikk...


Jó stratégiával használják-e a cégek a közösségi médiát?

11 éve Facebook vagy LinkedIn? Mire jók a közösségi oldalak? Mennyire fontos, hogy egy cég jelen legyen rajtuk, és vajon profitál-e belőle? Egyre több a magát közösségimédia-szakértőnek valló ember. Kinek hihetünk? Többek között ezekre a kérdésekre kerestük a választ Pécsi Ferenc online kommunikációs szakértővel. Teljes cikk...


Munkakör megosztás: csak elméletben szép elképzelés?

11 éve Máshol már évtizedek óta „"bejáratott" foglalkoztatási forma, nálunk csak a tavaly nyáron hatályba lépett új munkatörvénykönyv adott jogi hátteret a munkakör megosztáson alapuló foglalkoztatásnak. Kiknek lehet alkalmas a job sharing, milyen előnyei, hátrányai, formái vannak, és miért nem népszerű? - erről kérdeztük a szakembereket. Teljes cikk...


Működésben a szervezeti drámaháromszög

11 éve A rejtett szervezeti működések egy része visszavezethető azokra a hajtóerőkre, amelyeket a szociálpszichológiai szakirodalom a tranzakcióanalízis elméletéből vezet le. Ha folyton belecsúszunk bosszantó szituációkba, automatizmusokba, akkor érdemes azon elgondolkozni, miért lépünk bele állandóan ugyanabba a folyóba, illetve miért történik az, hogy ilyen viselkedési mintákat váltunk ki valakiből. Echter Edina és Virág Orsolya szervezetfejlesztési tanácsadóként azt mutatták be a programjukon résztvevőknek, hogy vajon mit hív elő belőlünk a másik viselkedése, és mit váltunk ki másokból? Teljes cikk...


Aki kérdez: Németh Helga

11 éve HR Szubjektív rovatunkban dr. Németh Helga, a Tetra Pak regionális HR Business Partnere kérdez, miután Fejér Péter, az OD Partner ügyvezető partnere kérdésére válaszol. Teljes cikk...


Szükség van-e vállalati trénerekre?

11 éve Semmit sem ér az elméleti tudás, ha kritikus helyzetben, például egy konfliktus esetén nem alkalmazzák a módszertant. A vállalati belső trénernek a tudás átadása mellett ugyanolyan fontos feladata, hogy megmutassa az elmélet és a valódi szituációk összefüggéseit, ezáltal pedig rávezessen a tudás megfelelő alkalmazására. Teljes cikk...


Vezetőként is merni kell bocsánatot kérni

11 éve Sok vezető azt gondolja, hogy rombolná a tekintélyét, ha felvállalná tévedéseit és hibáit. Cservenyák Tamás coach, a Tudatos Vezetés HR Blog szerzője szerint viszont ennél eredményesebb módszerek felé is lehet fordulni. Teljes cikk...


Virtuális teamek: kulcskompetenciák kulcspozícióban

11 éve Virtuális teamek működését vizsgáló kutatás zajlik a BME Ergonómia és Pszichológia tanszéken. A vizsgálat célja, hogy megvizsgálják mi várható el azoktól a kollégáktól, akik a világ különböző pontjain dolgoznak, és még sohasem találkoztak. Képesek-e áthidalni a nyelvi és kulturális különbségeket és hatékony lesz-e az együttműködés alapját képező virtuális kommunikáció? Ezekre a kérdésekre Hári Pétertől, a BME Ergonómia és Pszichológia Tanszék munkatársától kaptunk választ. Teljes cikk...


Tanuljunk vállalati kultúrát a sejtektől

11 éve Testünk sejtjei egy rendkívül komplex és intelligensen működő rendszerben működnek együtt. Fontos analógiát nyújthatnak a jövő hatékony szervezeteinek felépítéséhez. Kéri Györgyöt, a Semmelweis Egyetem Széchenyi-díjas biokémikus professzorát hallgatva világossá lesz, hogy a test betegségeit legnagyobb részben a sejtközti kommunikáció zavarai okozzák. Teljes cikk...


Hamvába holt dolgozói ötletek: nem tudják a főnökök, mit hagynak ki

11 éve A vezetők ritkán ülnek le meghallgatni, hogy milyen új ötleteik vannak az alkalmazottaiknak, kevesen ismerik el, hogy vannak kollégák, akik jobban értenek szakterületükhöz. A munkavállalók nagy része pedig nem meri elmondani véleményét, inkább elmenekülnek, minthogy megméressék magukat. A lean módszertana segíthet abban, hogy folyamatos fejlesztéssel az alulról jövő ötletek célba érjenek, és a párbeszéd oda-vissza működjön. Teljes cikk...


A leggyakoribb vezetői kommunikációs hibák

11 éve Néha úgy tűnik, lerágott csont a vezetői kommunikációról beszélni, pedig pontosan nem is tudjuk, hány féle helyzetben kell odafigyelniük a vezetőknek arra, mit és hogyan fogalmazzanak meg. Ahány eset, annyi jó, vagy rossz megoldás létezik. Ráadásul, vannak olyan esetek, amikor a kommunikációs hiba hatása nagyobb, mint amekkorának először tűnik. Cikkünkben ezeket a kritikus helyzeteket és megoldásaikat vizsgáljuk. Teljes cikk...


A kompetenciafejlesztő felsőoktatás korszaka jöhet

11 éve A kreativitás tanítható és tanulható - vallja a Budapesti Kommunikációs Főiskola rektora. Az intézmény az európai példákat követve, a munkaadókkal együttműködve, gyakorlatias szemléletben igyekszik kibontakoztatni a hallgatókban rejlő lehetőségeket. Teljes cikk...


/cimkek/kommunikacio.html