Május 25-én lépett életbe az a német rendelkezés, amelynek értelmében bírsággal sújtják a gépjárművezetőt és az őt alkalmazó céget, ha a rendszeres heti vagy kétheti 45 órás, megszakítás nélküli pihenőidőt nem szállodában, hanem a kamion fülkéjében tölti. A rendelkezést korábban Belgiumban és Franciaországban is bevezették. Néhány hete Belgiumban egyetlen hétvége alatt 113 ezer euró bírságot szabtak ki azokra a sofőrökre, akik a járművükben töltötték az éjszakát. A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) a lépést a burkolt piacvédelmi intézkedések újabb elemének tekinti, számos fórumon tiltakoztak ellene. Az egyesület szerint magyar vállalkozások százait, munkahelyek ezreit szüntetheti meg a rendelet - írja a Magyar Nemzet.
Az Ügynökségi Népszámlálás nevű felmérés eredményeit beszélték át a szakma képviselői a SKVOT első hazai offline eseményén, amely a... Teljes cikk
Továbbra is a mérnöki pályát választók számíthatnak az egyik legnagyobb kezdő fizetésre Magyarországon, ráadásul az idő előrehaladtával egyre... Teljes cikk
A hazai létesítménygazdálkodási szektor továbbra is súlyos munkaerőhiánnyal küzd, különösen a betanított munkakörökben, miközben a... Teljes cikk
2025. kihívásokkal teli évnek ígérkezik az építőipar számára: a csökkenő szerződésállomány, a folyamatos munkaerőhiány és az építőanyagok... Teljes cikk
A munkaerőpiac folyamatosan változóban van, egyes munkakörök eltűnnek miközben újak jelennek meg. A technológiai fejlődés döntő szerepet játszik... Teljes cikk