kapubanner for mobile

52 cikk a(z) konfliktuskezelés címkével - 1. oldal

Érzelemkezelés a munka érdekében, avagy beszélni kell az érzelmi munkáról

8 hónapja Amikor egy ápoló megvigasztalja a beteget, miközben ki sem látszik a feladataiból, vagy egy éttermi felszolgáló kedvesség sugároz még akkor is, ha rosszfejek a vendégek, akkor a munkavégzéséhez elengedhetetlen, ám csak ritkán nevén nevezett érzelmi munkát végez. Pedig az érzelmi munkavégzés tudatosítása, az elvárások hangsúlyozása fontos ahhoz, hogy adott helyzetben a munkavállaló priorizálni tudjon, és a munkavégzés hatékonyságának szempontjából jó döntéseket hozzon - fejti ki Sharlyn Lauby HR tanácsadó a HR Bartender blog legfrissebb bejegyzésében. Teljes cikk...


Ezek a legidegesítőbb embertípusok a munkahelyen a dolgozók szerint

10 hónapja A válaszadók 85 százaléka találkozott már idegesítő kollégával. Teljes cikk...


Mit akarunk és mikor akarjuk? Most!

12 hónapja De vajon mindig megkapjuk, amit akarunk? Nem! Ha hangosan követeljük, akkor megkapjuk csak azért, mert ordítunk? Nem feltétlenül. Van-e hatékonyabb módszer arra, hogy az emberek jobban meghallják, hogy mit akarunk? Véleményem szerint van! A Scotwork blogbejegyzése a konfliktusok hatékonyabb kezeléséről. Teljes cikk...


Soft skill képzések

2 éve A soft skillek – vagyis a „puha képességek” az embernek azok a nem szakmai (hard skilljei) készségei, amelyek alapvetően a másokkal való együttműködést, kommunikációt segítik. Ezért az emberi és munkakapcsolatokban egyre nagyobb jelentőségük van, ráadásul ezeket a készségeket egyelőre nem tudja reprodukálni a mesterséges intelligencia illetve a robotok. Teljes cikk...


Ki is az a szervezeti ombuds?

4 éve Egy szervezet egészsége szempontjából egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan kezelik a konfliktusokat, esetleges félreértéseket. A hatékony konfliktuskezelés, hitelesség növeli az elkötelezettséget, segíti a megtartást. Mindezt támogathatja a szervezeti ombuds jelenléte. Erről szól majd a Tréning Kerekasztal Konferencián a Concordia előadása. Teljes cikk...


Munkahelyi konfliktus online - hogyan kezeljük?

4 éve A munkavállalók közötti konfliktusok nemcsak személyes szinten rosszak, hanem mérgezik a csapatot és a munkahelyi légkört is. Az ellentétek személyesen és online is kialakulhatnak, de a vezetők, az alkalmazottak az utóbbiak megelőzéséhez és kezeléséhez, kevesebb eszközzel rendelkeznek. Ehhez ad támpontokat a Vista Verdes Oktatási Központ bejegyzése. Teljes cikk...


Verseny vagy együttműködés?

5 éve A címben feltett kérdésnek más a visszhangja cégen belül, mint a piaci szereplők egymás közötti versenyében. Mégis, gyakran lehetünk szemtanúi, hogy a vállalaton belül is egymásnak esik logisztika és beszerzés, kontrolling és pénzügy - és a legtöbb esetben nem is szakmai érvek állnak a konfliktusok mögött, hanem személyes ellentétek. Teljes cikk...


Ha túl agresszív a főnök

6 éve Egy dán kutatás szerint a legtöbben a főnökük miatt hagyják el a munkahelyüket, pedig egy jó vezető elő tudja hozni a kollégáiban lévő tartalékokat, sikerre viszi a csapatát úgy, hogy közben jó hangulatot teremt, motivál. A Piac és Profit Korcyl Kinga, vezetőfejlesztő és coach tanácsait gyűjtötte össze arra az esetre, ha a főnökünk túl agresszív. Teljes cikk...


Ezt az 5 készséget keresd a leendő munkavállalóidban

7 éve A helyzet az, hogy ma sokkal hatékonyabban kell egymással kommunikálnunk, mint korábban, és javítanunk kell az alkalmazkodási képességünkön is. De hogyan alkalmazkodjunk, s ami még fontosabb, hogyan inspiráljunk másokat arra, hogy dolgozzanak a saját alkalmazkodási képességeiken? Teljes cikk...


Operaénekes vagy pilóta - és coach is egyben

7 éve Persze az átlag azért nem ez. A coachok között jóval több a nő, többségük Budapesten dolgozik, de ma már nem csak a fővárosban létezik coaching. Az átlagéletkor 43 év, a túlnyomó többség felsőfokú végzettséggel rendelkezik. Országos coaching kutatás készült, amelyet Komócsin Laura, a Business Coach Kft. ügyvezetője, az ICF Sokszínűség címmel megrendezett konferenciáján mutatott be. Teljes cikk...


Hogy építsünk szinergikus, bevételnövelő munkakörnyezetet a konfliktusokból?

7 éve A „munkahelyi konfliktus” kifejezést hallva az emberek döntő többsége kellemetlen emlékeit idézi fel magában. Pedig a konfliktus természetes velejárója több ember közös munkájának. A konfliktus tele van energiával: ötleteket, megoldásokat eredményezhet, de akár a munka tempóját is felpörgetheti. A konfliktusoktól tehát nem félni kell, hanem használni kell az azokban rejlő lehetőségeket, és megszabni azok irányát. A felkészülés kulcsa pedig az önismeret. Az alapképességekhez való viszony sokat elárul akár rólunk, akár más csapattagokról. Ezen a ponton érdemes kezdeni a fejlesztést, mérésekkel. A szinergia itt kezdődik. Teljes cikk...


Tudni kell kezelni a munkatársak közti konfliktusokat

7 éve Előbb vagy utóbb minden csapatban előfordulnak vitás helyzetek a kollégák között. Hogyan kezelhetők a céges konfliktusok - erről ír a Forbes. Teljes cikk...


Mit kell elszenvedniük a dolgozóknak az általánosan utált munkakörökben?

9 éve Vannak bizonyos munkakörök, amelyeket általános ellenszenv övez. Például az adóellenőrök, jegyellenőrök munkáját, de gyakran találkoznak agresszióval az ügyfélszolgálatok munkatársai is. Aminek a kezelésére, a megfelelő reakcióra nem mindig vannak kellően felkészítve, írja a 24.hu. Teljes cikk...


Nehezen uralkodnak érzelmeiken a magyar dolgozók

9 éve Életkortól függetlenül alacsony a magyar munkavállalók érzelmi kontrollja és határtartás-képessége. Ennek következményeként nehezen uralkodunk az érzelmeinken és túlvállaljuk magunkat, melynek gyakran kiégés és felmondás a következménye - írja a 24.hu egy kutatásra hivatkozva. Teljes cikk...


Sokféle forrása lehet a munkahelyi konfliktusoknak

9 éve A munkahelyeken gyakran nagyon különböző emberek vannak összezárva, akiknek ráadásul együtt is kell működniük, de gyakran versenyhelyzetben is vannak az előrejutásért folytatott harcban. Ezért az óhatatlan munkahelyi konfliktusokat kezelni kell, írja a munkajog.hu. Teljes cikk...


Hogyan lehet coacholni gyerekeket és vállrándító serdülőket?

9 éve Tovább megyek: hogyan lehet a probléma pontos és részletes ismerete nélkül megoldást találni? A megoldásközpontú brief coaching lehetővé teszi mindezt: hiszen feltárja az ügyfél (aki lehet felnőtt, gyerek, serdülő) vágyait arra vonatkozóan, hogy miként szeretné élni az életét, valamint sorra veszi mindazon, már meglévő erőforrásait, melyekre ennek eléréséhez szüksége van. Sajnos a magyar iskolák még nem alkalmaznak coachokat, holott Harvey Ratner és Denise Yusuf könyvének elolvasása után nyilvánvaló, hogy komoly változást hozhatnának az iskolai élet színterein. Teljes cikk...


Mindenkinek igaza lehet! - közvetítéses konfliktuskezelés a munkahelyen

10 éve A munkahely könnyen válik a konfliktusok melegágyává. A kellemetlen érzésekkel, nemkívánatos hangnemmel vagy épp a fagyos hangulattal terhelt környezetben jellemzően nem működünk jól. A szervezeti szinten megvalósuló konfliktusmenedzsment tehát elengedhetetlen ahhoz, hogy a munkatársak hozzák a tőlük elvárt teljesítményt. Nem véletlenül válik munkahelyi környezetben is egyre elterjedtebbé a közvetítés mint a konfliktuskezelés békés, hosszú távú megoldást jelentő módszere. Teljes cikk...


Milyen árnyalatai vannak a HR-nek?

10 éve A világ nem fekete-fehér, ezért meg kell tanulni kezelni benne az árnyalatokat. Az eseti helyzetek szürke palettájának kezelése valódi művészet, hiszen úgy kell egyedi döntéseket hoznunk, hogy összességében mégis konzisztenciát mutassunk - nyilatkozta Pach Gabriella, aki közel 20 éves karrierje során olyan multinacionális vállalatoknál dolgozott HR vezetőként, mint a Tesco, British American Tobacco, Xerox és GE. Teljes cikk...


Konfliktuskezelés önismereti selfie-vel

10 éve Páli Patrícia szakpszichológus, coach úgy tapasztalja, a közösségi lét, az együttműködés, az együtt létezés környezetünkkel számos kihívás elé állít minket. Ha azonban egy konfliktus esetén belátjuk, hogy mi a mi részünk abban, felelősséget vállalunk a viselkedésünkért és tudatosítjuk, mit lehetne másképp csinálni, akkor elkerülhetjük, hogy beleragadjunk a konfliktusban. Teljes cikk...


Leszámolás a munkahelyi konfliktusokkal!

10 éve „Lehetetlen kijönni ezzel vagy azzal a kollégával, vezetővel vagy csapattárssal” – panaszkodnak sokan, míg a vezetőknek az okozhat nem kevés fejtörést, hogyan serkentsék hatékony munkavégzésre az egymásra fújó kollégákat. A rengeteg érzelmi energiát felemésztő helyzetekre azonban van megoldás: Sofie Geisler nemzetközileg is elismert, megoldásközpontú mediációs technikáját sikeresen alkalmazták terrorfenyegetés, bandaháborúk és erőszakos bűncselekmények kezelésében is. A szakember május 14.-én egynapos tréninget tart Budapesten. Teljes cikk...


Mindennapi konfliktusaink - menni vagy maradni?

10 éve A konfliktus az a téma, amely egész életünket végigkíséri: a magánélettől a munkahelyig, bölcsőtől a sírig. Az érdekkülönbségek életünk velejárói, abból fakadnak, hogy a konfliktuspartnerünk más, mint amilyenek mi vagyunk: eltérő személyiségjegyekkel, különböző véleményekkel, különféle értékrenddel és érdeklődési körrel rendelkezik. Miért fontos ezzel a témával foglalkozni? Azért, mert a meg-, vagy feloldatlan konfliktusok megmérgezik az embereket, a személyek közötti kapcsolatokat, s ez hatással van a munkahelyi légkörre, teljesítményre és a hatékonyságra. Teljes cikk...


Neki jár, neked nem jár

11 éve Ha az óvodás gyerekednek jár a türelem és az odafigyelés, akkor a munkatársadnak miért nem jár? - teszi fel a kérdést a Vezetői mesterműhely a HR Blogon. Teljes cikk...


Elbocsátották a megengedhetetlen stílusban üvöltő ellenőrt

11 éve A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) azonnali hatállyal megszüntette annak a jegyellenőrnek a munkaviszonyát, aki megengedhetetlen stílusban beszélt egy utassal a 49-es villamoson. Teljes cikk...


Ezért veszekednek egymással a kollégák

11 éve Egy vezetőnek óhatatlanul szembe kell néznie konfliktusokkal, mert ez is a munkája része. Ezek elől hosszú távon elmenekülni nem lehet, mert maguktól nem fognak megoldódni. A lényeg, hogy a vezető hogyan kezeli ezeket a konfliktusokat. Teljes cikk...


Kiégés, konfliktuskezelés - beszélgetés dr. Csernus Imrével

11 éve Dr. Csernus Imre pszichiátert kérdezte a Budai Egészségközpont karrierről, a munkahelyi kiégésről, a motivációról, a csapatról, a konfliktuskezelésről és az érzelmi intelligencia fontosságáról. Teljes cikk...


Amikor nem próbáljuk befolyásolni a válaszolót - kommunikáljunk tisztán

11 éve A kommunikációról leggyakrabban az jut eszünkbe, hogy fontos, hogy pontos és lényegre törő legyen, esetleg még a hatékonyság, információgazdagság merül fel vele kapcsolatban, legalábbis a praktikus szempontok szerint. Bár a kommunikáció mindennapi életünk része, ennek profi művelése egy szakma is. Az üzleti életben és a HR világában pedig elengedhetetlen, hogy valaki ezt a területet profi szinten művelje, hiszen üzleti siker, vállalati döntések múlhatnak rajta. Ugyanakkor talán kevésbé jut eszünkbe a kommunikációval kapcsolatban a „tisztaság" fogalma. Pedig létezik ilyen módszer is, ami nem csak az egyén, hanem egy cég kommunikációjában, sőt a coachingban is alkalmazható - akár terápiás jelleggel. Szerepet kaphat a cégen belüli konfliktuskezelésben, teljesítmény-értékeléskor, sőt akár egy vezető kiválasztásánál is. Tamás Kata kommunikációs tanácsadót, a Tiszta módszer mibenlétéről, gyakorlati alkalmazásáról kérdezte a HR Portál. Teljes cikk...


Viták ellen: pszichológiai szerződés kell a családi cégekben

11 éve Nem is olyan régen írtunk egy cikket itt a HR Portálon arról, hogy milyen plusz feszültségekhez vezethet, amikor a családtag egyszerre munkatárs vagy esetleg akár főnök is. Nem véletlen, hogy kevés családi cég tud több generáción keresztül talpon maradni. Bukásukat pedig nem egyszer az okozza, hogy a belső feszültségek szétfeszítik a kereteket. Teljes cikk...


Recept a bunkó főnökökhöz

11 éve Az Assessment Systems HR Blog oldalán közzétett cikksorozatának első részéből megtudtuk, milyenek is a főnökök, illetve hányan állják meg a helyüket közülük, most megmutatják, hogyan kezeljük őket. Teljes cikk...


Önbizalom és vezetés: kiből lesz vezető és kiből értékesítő?

11 éve Konfliktus esetén az emberek két alapvető viselkedésminta közül választanak: vagy végigviszik akaratukat vagy kompromisszumot kötnek. A megalkuvásra hajlamos emberek azonban idővel kezdik elveszíteni önmagukba vetett hitüket, mivel magatartásukkal feladják a vágyaikat, hogy a másik elvárásainak megfeleljenek. Az első kategóriába tartozó emberekből jó vezetők, a konfliktuskerülőkből jó értékesítők vagy középvezetők válhatnak. Teljes cikk...


Hogyan kezeljük a konfliktusokat munka közben?

11 éve Felmérték a konfliktuskezelési attitűdöket Magyarországon is. Kevésbé vagyunk versengők, de vállaljuk a konfliktust ha kell, a munkahelyen is, írja a Prím Online a Hírközlési és Informatikai Tudományos Egyesület felmérésének előzetes adatai alapján. Teljes cikk...


Kocsmában tartottak tréninget BKK-ellenőröknek

12 éve Egy IX. kerületi sörözőben szerveztek kétnapos indulatkezelő tréninget a problémás ellenőröknek - írta a Blikk. A BKK tréningje félmillió forintba került. Teljes cikk...


Vezetési stílusok és helyzetek a konfliktusban

12 éve Egy konfliktuskezelési mód hatékonysága függ az adott konfliktushelyzet követelményeitől és attól, hogy milyen módon alkalmazzák. Mindannyian alkalmasak vagyunk bizonyos szinten mind az öt konfliktuskezelési mód alkalmazására, senkire sem jellemző a konfliktuskezelésben egyetlen merev stílus, de ezek jelenléte/aránya a személyiségben változó. Előnyös, ha ismeri mindenki, hogy melyik egyéniségében a dominánsabb, és ennek megfelelően tudja alakítani a konfliktusokkal való "kapcsolatát". Teljes cikk...


Nem a HR-esnek kell csapatot építeni

12 éve Ki tudhatná jobban, hogyan lehet jó csapatot építeni, mint akinek az élete múlhat rajta, sikerül-e? Végh József túsztárgyaló, pszichológus és coach osztotta meg velünk a tapasztalatait. A beszélgetés során szóba került, mennyire fontos a kockázatvállalási hajlandóság, a konfliktuskezelési kultúra, hogy miként van megírva a vállalat jövője az első számú vezető sorskönyvében, és hogyan lehet ezt megváltoztatni. Teljes cikk...


Nagyobb szerephez juthat a jövőben a mediáció

13 éve Évente néhány ezerrel csökkenhet a bírósági ügyek száma az alternatív konfliktuskezelő eljárások segítségével, amelyek főként családjogi, munkajogi és gazdasági vitákban juthatnak a jelenleginél lényegesen nagyobb szerephez. Készül ugyanis egy olyan jogszabály-módosítás, amely nyomán már a bíróság ösztönzi a peres feleket az eljárás megindításakor a közvetítői szolgálat igénybevételére. Teljes cikk...


Személyeskedés helyett: érték alapú vezetést

13 éve Gyakori vezetői dilemma, hogyan lehet hatékonyan, személyeskedés nélkül kezelni olyan helyzeteket, amelyben érzelmileg érintett felek állnak egymással szakmai vitában - olvasható az Ifjú titánok blog legújabb bejegyzésében. Teljes cikk...


A coach és a mediátor a Harcosok klubjában

14 éve A mediátor feladata, hogy a kommunikációs csapdákból kivezesse a gazdasági feleket - vélekednek az International Association Coaching and Mediation tagjai, akikkel Vámosné Sinkó Klára mester coach és ontological mediátor beszélgetett a szervezeti mediációról, mint a humántanácsadás egyik legújabb és leggyorsabban eredményt hozó formájáról. Teljes cikk...


Így "élhetjük túl" a főnök hibáit

14 éve Nem minden főnök rossz, de Vajda Tamás szervezeti pszichológus szerint sokuknak van fatális vezetői hiányossága. Egyesek nem tudnak sorrendet felállítani, mások nem kommunikálnak jól, de egyszerűen csak gonoszok is akadnak köztük. A szakember tapasztalata szerint a legtöbb panasz a vezetői kommunikációra érkezett - cikkezi a Világgazdaság. Teljes cikk...


Folyamatosan fejleszti dolgozóit a PQS

14 éve A PQS International Hungary Kft. 2010-ben több mint 53 millió forint támogatást nyert dolgozói képzésére. Teljes cikk...


Pályázati forrásból képzi tovább munkavállalóit a Trenkwalder

14 éve A Trenkwalder Személyzeti Szolgáltató Kft. vissza nem térítendő támogatást nyert munkavállalóinak oktatására, valamint a képzésben eltöltött időre kieső munkabérük finanszírozására. A projekt az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg - tudatta közleményében a cég. Teljes cikk...


Miért nem működik egy csapat?

15 éve A HR-esek három területen érzik a legkomolyabbnak a szervezeti problémákat, ezek: a csapatmunka zavarai; a bizonytalan szervezeti felépítés; az utódlástervezés és vezetésfejlesztés hiánya. Tarsoly Andrea, a HR-Evolution tanácsadási divízió vezetője áprilisban a HR Fórumok egyik programján "Az öt legfontosabb ok, amiért nem működik egy csapat" címmel tartott előadást. A téma fontossága okán a csapatépítés buktatóiról és a megoldásokról beszélgettünk vele. Teljes cikk...


Ellenség az irodában - így profitáljunk belőle

15 éve A halaknak vannak ellenségei, a halrudaknak nincsenek. Ez a címe Helmut Kraft német menedzsertréner közelmúltban, egyelőre csak német nyelven ("Fische haben Feinde, Fischstäbchen nicht" címmel) megjelent könyvének, amely nem szokványos szemszögből tekint az irodai életre. Az ellenséges kolléga hasznot is hozhat. Teljes cikk...


Hogyan kovácsoljunk előnyt a munkahelyi konfliktusokból?

15 éve Ki ne szeretne egy konfliktusok nélküli világban élni, elfelejteni a kiélezett munkahelyi szituációkat, amikor az értékek ütköznek, az érdekek egymásnak feszülnek? Péterfai-Torma Eszter, a Cegos Tanácsadó és Tréning Kft. tanácsadója szerint nem lehet, de nem is kell végleg száműznünk a konfliktusokat az életünkből, inkább arra ösztönöznek, hogyan tanuljuk meg kezelni a kritikus helyzeteket. Teljes cikk...


Nem tudnak visszajelzést adni a vezetők

15 éve A rossz munkahelyi légkörért általában a nem megfelelő konfliktuskezelési technikák a felelősek - mondja Szerémi Péter. A HR Portal kommunikációs szakértője szerint sok vezető azt várja, hogy a dolgozó maga jöjjön rá a hibáira, vagy legtöbbször ösztönösen cselekszik, vagyis azt csinálja, ami szerinte működik. Teljes cikk...


Konfliktuskezelésre képzik a rendőröket

15 éve Előítélet-mentességet, meggyőző fellépést, jobb kommunikációt vár a Országos Rendőr-főkapitányság a kollégái részére szervezett konfliktuskezelő képzéstől, amely januártól országosan működik és 13 ezer munkatárs vesz részt rajta. Teljes cikk...


Reálisnak kell lenniük az év eleji karrierfogadalmaknak

16 éve Az év eleje a fogadalmak időszaka a karrierépítésben is. Nem csupán új állás megszerzését lehet célként kitűzni, hanem a munkahelyi munka hatékonyságának javítását is. "Naponta legfeljebb három kávészünetet tartok.", "Minden meetingre készülök és megszólalok.", "Holnap angoltanfolyamot kezdek." Ilyen és ehhez hasonló fogadalmak születnek. Kilencven százalék nem válik valóra, ám némi tudatossággal lehet eredményeket elérni. Teljes cikk...


Konfliktuskezelő szakembert küldenének az iskolákba

17 éve Magyarországon minden iskolában kellene alkalmazni konfliktuskezelésben jártas gyermekvédelmi szakembert, akihez el lehet küldeni a diákot konfliktushelyzetben - mondta az InfoRádiónak a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) elnöke. Teljes cikk...


NLP: tanulni a legjobbaktól

17 éve Egyre több cég mutat érdeklődést az NLP, vagyis a neuro-lingvisztikus program iránt, nem véletlenül, hiszen számos munkahelyi problémára megoldást kínál. Nagy segítséget nyújt munkaköri készségek fejlesztésében, de a személyes erőforrások javításában is, úgymint konfliktuskezelés, túlélés, idő- és életvezetés. Teljes cikk...


Egy tanfolyam a ranglétra csúcsára röpíthet

17 éve Május 16-án kezdődött és három napon át tartott egy felnőttképzési és szakképzési kiállítás Budapesten. "A Te Életed. A Te Döntésed" mottóval második alkalommal rendezett börzén több száz tanfolyamajánlattal várják a képző intézmények a látogatókat. Teljes cikk...


Felvenné a boksz kesztyűt? - Konfliktusmegoldó stratégiák

20 éve Vannak stratégiák, melyekkel megelőzhetjük, hogy egy határidős munka esetén, feszültebb munkalégkörben keletkezett vita ne fajuljon egyfajta munkahelyi bokszmérkőzéssé. Ennek ugyanis csak vesztesei és nyertesei lehetnek. Ne vegye fel a kesztyűt, inkább tanulja meg kezelni a helyzetet! Teljes cikk...


Felvenné a boksz kesztyűt? - Konfliktusmegoldó stratégiák

20 éve Vannak stratégiák, melyekkel megelőzhetjük, hogy egy határidős munka esetén, feszültebb munkalégkörben keletkezett vita ne fajuljon egyfajta munkahelyi bokszmérkőzéssé. Ennek ugyanis csak vesztesei és nyertesei lehetnek. Ne vegye fel a kesztyűt, inkább tanulja meg kezelni a helyzetet! Teljes cikk...