Eddig sok munkaadó panaszkodott arra, hogy a munkajogi perek során túlságosan védték a dolgozókat a bíróságok. A Rodin konferenciáján bemutatott jogesetekből azonban kiderült, hogy a tárgyalások során egyre inkább figyelik, mennyire volt jóhiszemű, tisztességes a munkavállaló, és ennek fényében hozzák meg a döntést.
Múltkori cikkünkben kiveséztük, milyen jogi lépéseket tehet a vállalat, ha a munkavállaló kárt okoz neki. Ezúttal éppen ellenkezőleg, a munkavállaló kártérítési lehetőségeit firtatjuk, amennyiben munkaviszonyával kapcsolatban kárt okoz számára a munkáltató - legyen szó a munkahelyre bevitt tárgyairól, testi épségéről vagy hozzátartozója eltartásának megnehezítéséről.
Hogyan kell felállítani és jól működtetni a céges visszaélés-bejelentési (angolul: whistleblowing) rendszert? Mire figyeljenek ennek során a cégek?... Teljes cikk
Sok munkáltatóban felmerülhet a kérdés, hogy mi történik a Széchenyi Pihenő Kártyára (a továbbiakban: SZÉP-kártya) egész évre feltöltött... Teljes cikk
Mind munkáltatói, mind munkavállalói oldalról számos kérdés merülhet fel a végkielégítéssel kapcsolatban. Nem csak a könnyen megválaszolhatóak,... Teljes cikk
Többféle koncepció létezik a négynapos munkahét kapcsán, így rögtön adódik a kérdés, kinek, mit jelent? Egyáltalán elérhető-e ez a lehetőség... Teljes cikk
Számos globális és nagy nemzeti vállalat már most is rendelkezik központosított csoportszintű whistleblowing-rendszerrel, és abban bízik, hogy ez a... Teljes cikk