
A Web 2.0 őrületet sokan a mindennapi üzleti élet részeként, a közösségi portálokat pedig a toborzási folyamat eszközeként használják. A munkaadók így próbálják megállapítani, hogy a jelölt rendelkezik-e az általuk előnyösnek tartott tulajdonságokkal és ezáltal felmérni, hogy alkalmas-e az állás betöltésére.
Az álláskeresők a jól bevált apróhirdetési újságok, a fejvadászok és a munkaügyi központok mellett már évek óta böngészhetik az internetes állásportálokat is. A remélt munkahely megtalálásához ez utóbbiakban kissé több segítséget kaphatnak, mint máshol: a legtöbb weboldalon cikkek, önéletrajz-minták, bérkalkulátorok is a rendelkezésükre állnak a több száz állásajánlat mellett. Van olyan oldal, amely csak "saját gyűjtésű" állásajánlatokat tölt fel, ám a legtöbb szemezget a többi portálon kínált lehetőségek közül is.
Az alkalmazottak a cégek végtagjai. Ha nem működnek rendesen, az az egész tevékenységre rányomja a bélyegét. Minden vállalkozó más típusú emberekre vadászik, amikor új munkaerőre van szüksége, éppen ezért a módszerek is sokfélék. Vállalkozókat és egy fejvadász cég operatív vezetőjét kérdeztük arról, hogyan érdemes letesztelni a jelentkezőket.
A hazai munkáltatók várakozásai 2025 utolsó negyedévére javuló foglalkoztatási mutatókat vetítenek előre. Ebben az időszakban a magyar cégek 25... Teljes cikk
A WHC Csoport szakértői szerint a siker kulcsa a tudatosság: egy jól felépített önéletrajz ma már nemcsak a tapasztalatok listája, hanem egy... Teljes cikk
Állásinterjú után hetekig semmilyen visszajelzést nem kapni – sok álláskereső rémálma. Kanada Ontario tartományában egy friss jogszabálytervezet... Teljes cikk
San Francisco nem bízza a véletlenre a rendőrfőnök-váltást: a város ismét a Ralph Andersen & Associates fejvadászcéget bízta meg, hogy... Teljes cikk
Az utóbbi egy évben csökkent a kékgalléros munkaerőhiány: kevesebb a felvétel, a munkavállalók jobban meggondolják a váltást. Ettől függetlenül... Teljes cikk