kapubanner for mobile

177 cikk a(z) employer branding címkével - 1. oldal

Íme 40 megbízható munkaadó

6 napja Csütörtökön adta át a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara a “Megbízható munkaadó” díjakat. Ezzel olyan vállalatokat jutalmaznak, amelyek példaértékű és megbízható módon gondoskodnak munkatársaik munka- es életkörülményeiről. A 40 kitüntetett munkaadó között olyan ismert és nagy cégek szerepelnek, mint a Siemens, a dm, a Lidl, az Aldi vagy az OBI. Ám akad szép számmal kis- és közepes vállalkozás is. Itt a teljes lista. Teljes cikk...


Alkalmazotti LinkedIn aktivitás – fizetni vagy inkább motiválni?

2 hónapja Fizetnél azért az alkalmazottadnak, hogy vigye a cég hírét és legyen a Brand Ambassador a busásan megfizetett influenszerek helyett? Bánki Tamás Linkedin-szakértő gondolatai a HR Blogon. Teljes cikk...


"Az számít, amit elérsz, nem az, hogy honnan dolgozol" - így megy ez a Revolutnál

3 hónapja A többé-kevésbé kötelező „irodába való visszatérés” korszakában a Revolut továbbra is a rugalmasság és a hibrid munkavégzés mellett áll ki – a munkatársak teljesen otthonról, teljesen az irodából vagy hibrid módon is dolgozhatnak - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...


Megvannak az Employer Branding Award nyertesei

7 hónapja A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) immár hetedik alkalommal hirdette meg az Employer Branding Awardot, amelynek célja, hogy kiemelje a legjobb munkáltatói márkaépítő stratégiákat és kampányokat. Az idei díjazottak olyan projektekkel jelentkeztek, amelyek nemcsak kreativitásukkal, hanem mérhető üzleti eredményeikkel is hozzájárultak az ágazat fejlődéséhez és megbecsültségéhez. Teljes cikk...


Milliós fizetési ajánlattal is találkoztunk ezen a most futó állásbörzén: fotógaléria

7 hónapja Még ma is tart a HVG Állásbörze a budai MOM Sportközpontban. Közel 100 munkaadó várja az álláskeresőket. Kint jártunk az első napon és fotóztunk. A Lidl standjánál 1,5 millió forintos fizetéssel kecsegtető munkakört találtunk. Teljes cikk...


Ezüst díjat nyert a WHC employer branding stratégiája az idei HRKOMM Awardon

8 hónapja Rangos elismerésben részesült Magyarország egyik vezető komplex HR tanácsadó vállalata, a WHC. A HRKOMM Award ezüst díját a „Ha kell egy jó csapat” elnevezésű, belső fejlesztésű employer branding stratégiájával nyerte el a vállalat. Teljes cikk...


Már nem elég jó munkahellyé válni, ezt meg is kell mutatni

8 hónapja A toborzási igények ugyan iparáganként eltérőek, a fluktuáció elleni küzdelem és a kulcsemberek megtartása közös pont. Idén is elkészült a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felmérés. Teljes cikk...


Munkáltatói márka disszonancia: ígéret és valóság konfliktusa

8 hónapja Amikor egy vállalat munkáltatói márkája és az álláskeresők által megélt valóság közötti különbség egyre nagyobbá válik, munkáltatói márka disszonanciáról beszélhetünk. Ez a jelenség különösen veszélyes, mert a munkáltatók gyakran nem is tudnak róla, csak az egyre nehézkesebb toborzási folyamatok, a növekvő költségek, és a megfelelő jelöltek hiánya hívják fel rá a figyelmet. Teljes cikk...


Már nettó 400 ezer forint felett a pályakezdők bérigénye

12 hónapja Mi a fontos egy pályakezdőnek? Hogyan működik a belső munkaerőpiac a Magyar Telekomnál? Mit akarnak az IT-s álláskeresők? Miért kellenek a Fülöp-szigetekiek Győrbe? Az idei budapesti Business Fest HR szekciójának négy izgalmas előadásán jártunk. Teljes cikk...


Az iroda, amellyel megtarthatja a legjobb kollégáit

13 hónapja Egyre több szektorban válik kiemelten fontossá a munkavállalók megtartásának kérdése, vagy az, mivel motiválhatná egy vállalat a munkatársait. Ha egy cég a szakma legjobbjait szeretné a csapatában tudni, akkor biztos, hogy ma már a piacon elérhető legjobb irodai megoldásokat kell számukra felkínálnia. Nem árt, ha személyre szabható, prémium minőségű és stabil informatikai háttérrel rendelkezik az a bizonyos munkahely – sőt, még jobb, ha azonnal bérelhető. Erre hoz tökéletes választási lehetőségeket a myhive irodamárka. Teljes cikk...


Ez a baja a munkavállalóknak a hazai SSC-szektorral

1 éve A 25 legnagyobb hazai SSC-t (Shared Services Center) üzemeltető cég munkavállalóinak véleményét vizsgálta az online fórumokon az elmúlt egy évben a Follow The Yellow Communications csapata, a Neticle médiaelemző cég együttműködésével. A felmérés eredményei nyomán választ is adnak arra a kérdésre, hogy milyen lépésekre lenne szükségük a cégeknek, hogy vonzóvá tegyék magukat a munkavállalók szemében. Teljes cikk...


Dolgozói motiváció 2024 - top 10 nem pénzbeli motivációs eszköz

1 éve Nem csak a pénz számít - a vállalatok folyamatosan dolgoznak azon, hogy különböző, béren kívüli motivációs eszközökkel is javítsák a munkavállalók elégedettségét, és a leendő munkaerő bevonzását. Az RSM Hungary összeszedte azt a 10 béren felüli motivációs eszközt, mely a tapasztalatok szerint a leginkább fontos a fehérgalléros munkavállalók számára. Teljes cikk...


How much does a failed recruitment cost?

1 éve Don't just count the advertising costs of hiring a worker, but also the cost of the recruiter's hours and the cost of attrition during the probationary period. Among other things, this was the topic of a presentation at last week's recruiTECH. In the first part of our series on the recruitment conference, we also look at the role of selection time and employer branding. Teljes cikk...


Mennyibe kerül egy sikertelen munkaerő-felvétel?

1 éve Ne csak a hirdetési költségeket számoljuk egy munkavállaló felvételénél, hanem a toborzó munkaóráinak költségét és a próbaidő alatti lemorzsolódás forintjait is. Egyebek mellett erről szólt a múlt heti recruiTECH egyik előadása. A toborzási konferenciáról szóló sorozatunk első részében terítéken még a kiválasztási idő és az employer branding szerepe is. Teljes cikk...


Áprilisban debütál a Boldog Munkahely Díj, már lehet pályázni!

1 éve Első alkalommal kerül kiosztásra a Boldog Munkahely Díj, amelyet a Digital Média Hungary támogatásával működő HR és cégvezetési projekt, a Human Hungary hívott életre. A szervezők március 21-ig várják a pályázati anyagokat. Teljes cikk...


Idén a fizetések még az eddiginél is fontosabbak lesznek

1 éve Immár harmadik éve készíti el munkavállalói visszajelzések alapján a legjobb munkahelyek – Top Employers – listáját a Munkahelyeink.hu. A ma megjelenő, legfrissebb lista az alkalmazottak 2023-as véleménye alapján készült. Ahogy a 14 országban jelenlévő portál alapítója, Costin Tudor jelezte, ez egy vállaltan szubjektív rangsor, ugyanakkor a közvetlenül az adott cégnél dolgozóktól érkező értékelés komoly értéket jelent, a nemzetközi jelenlét pedig fontos összehasonlításokra ad lehetőséget. Teljes cikk...


Frissítő lendülettel robbant be a Diageo első pénzügyi meet-up sorozata, a Flavours of Finance Meet-up Series

1 éve A dinamikus pénzügyi világban, ahol gyakran a számok és előrejelzések uralják a narratívát, a Diageo egyedi megközelítést alkalmazott a tavaly novemberben debütáló Flavours of Finance Meet-up sorozatával. Az előadássorozat célja az volt, hogy megmutassa a világ vezető alkoholos italgyártó és forgalmazó vállalatának pénzügyi területeit és azok izgalmas kihívásait és megoldásait. Továbbá, hogy olyan szakmai közösséget teremtsen, ahol Magyarország legtapasztaltabb szakemberei iparágtól függetlenül, egyedi és kellemes környezetben networkölhetnek egymással. Teljes cikk...


Titok, ami nem is titok: Így gondoskodhat egy vállalat munkavállalói jövőjéről!

1 éve Hogyan mutathatja ki manapság egy munkáltató, akár a szavakon túl, hogy igazán elkötelezett a munkavállalói jövője iránt? Egy kompetitív piacon nehéz olyan megoldást találni, ami különleges, és ami kézzelfogható megoldást kínál a dolgozók számára. A nyugdíjpénztári hozzájárulással, mint juttatási formával a munkáltató segíti a munkavállalót az időskori öngondoskodásban, nem csak a jelenére, de a jövőjére is gondol ezáltal, mely biztonságérzetet ad neki. Teljes cikk...


Sikeres toborzás a KKV-knál: élményt nyújtani költséghatékonyan

2 éve A KKV-k (kis- és középvállalkozások) számára is kulcsfontosságú tényező az üzleti sikerhez a toborzás és a tehetségek megszerzése. Hogyan lehet megfelelően vonzani a tehetségeket és milyen lépéseket kell tenni annak érdekében, hogy a toborzási folyamat eredményes és költséghatékony legyen? Hogyan lehet optimalizálni a folyamatot úgy, hogy a jelöltélmény ne sérüljön. Teljes cikk...


A céges ajándék fontosabb, mint az ember gondolná

2 éve Fejtörést okoz a céges reklámajándék témakör? A Bluetooth-hangszóró, a stresszlabda és az egérpad már kiment a divatból? Cikkünkben felsoroljuk, miért érdemes nagy hangsúlyt fektetni ezekre az ajándékokra és pontosan miket is válasszunk. Teljes cikk...


Mi vonz a munkahelyre és mi tart ott? Itt egy friss kutatás

2 éve A munkahelyi elégedettséget meghatározó tényezők toplistáján meglepő a közösséghez és kommunikációhoz kapcsolódó elemek túlsúlya: szellemi munkavállalóknál tízből nyolc, a fizikai munkát végzőknél hat fontos elvárás ide sorolható. Váratlan, hogy a nemzetköziség vagy márkaismertség nincs a legattraktívabb hívószavak között, de a szakmai fejlődés is csak minden ötödik munkavállalót motivál. Az Impact Works két, mintegy 1500 fős kutatást elemezve keresett friss válaszokat a munkaadói márkaépítés és stratégia legégetőbb kérdéseire. Teljes cikk...


Együttműködés, őszinteség és az elmaradhatatlan AI - így építsd a munkáltatói márkát

2 éve A HR és a marketing együttműködése, a valóságnak megfelelő, vonzó bemutatás és a legújabb technológiák bevetése – ezeket a kulcsfontosságú elemeket hangsúlyozták a munkáltatói márkaépítés legújabb tendenciáit bemutató szakemberek a HR Festen. Teljes cikk...


Hiába a válság, növekedésre számítanak a cégek

2 éve A gazdasági kihívások ellenére is derűlátó a vállalati szektor: alkalmazottainak számában és árbevételben is növekedésre számít 2023-ban - derül ki a Brandfizz Employer Branding Compass Országos Munkáltatói Márka felméréséből. Teljes cikk...


Milyen is az az élménymunkahely? Itt a titok, hol érzik magukat jól a dolgozók

2 éve Gyakran felbukkannak a HR-es kommunikációban a munkavállalói élmény, a munkahelyi élmény fogalmak. Mi is ez pontosan? Csocsóasztal? Jó csapat? Izgalmas feladatok? Trendi iroda? Vagy csak egy üres szlogen a hirdetésben, hogy érkezzenek a pályázók? Papp Tamás István az élménymunkahely fogalmának eredt utána. Teljes cikk...


A cégeknek ma már meg kell harcolni a leendő kollégákért

2 éve A covid idején a dolgozók fizikai és mentális egészsége, a home office alatt is hatékony kapcsolattartás és a motiválás volt a HR fókuszában, azonban a járványhelyzet elmúltával egy régi/új terület, a leendő munkavállalók elérése is egyre hangsúlyosabbá válik. Teljes cikk...


5 dolog, amit a multiknak tudniuk kell a Panasztörvényről

2 éve Magyarország hosszas várakozás után, a 2023. május 25-én elfogadott Panasztörvénnyel (2023. évi XXV. törvény) teljesítette a bejelentő személyek védelméről szóló európai uniós irányelv (Whistleblowing Irányelv) hazai jogba történő átültetésére vonatkozó kötelezettségét. A törvény gyakorlati alkalmazásával kapcsolatban számos kérdés merült fel, amelyekre a jogszabály nem ad egyértelmű választ, kialakult jó gyakorlatokról pedig egyelőre még nem beszélhetünk. Ezeket Bartal Iván, az Oppenheim partnere járja körül és válaszolja meg. Teljes cikk...


A visszajelzés hatalma a munkáltatói márka megítélésében

2 éve 300 helyre beküldött jelentkezésből 3 visszajelzés, jobb esetben 10-ből 2. Vajon mit gondolnak a pályázók, amikor ennyire nem törődnek velük a munkaadók? Egy felmérés szerint kétharmaduk nem jelentkezne újra olyan céghez, ahol korábban rossz tapasztalatot szerzett. A munkavállalók visszajelzései a vállalat hírnevére és vonzerejére egyre nagyobb hatással vannak. Cikkünkben álláskeresők osztják meg tapasztalataikat, amelyekre Ludvig Orsolya, a Magyar Public Relations Szövetség elnökségi tagja, a Mathias Corvinus Collegium Kommunikáció műhelyének vezetője és oktatója reagál. Teljes cikk...


Itt van 33 megbízható munkaadó: eredményt hirdetett a német-magyar kamara

2 éve A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) éves taggyűlésén 33 tagvállalat vehette át a „Megbízható Munkaadó 2023/24“ címet. A díjjal olyan vállalatokat jutalmaznak, amelyek példaértékű és megbízható módon gondoskodnak munkatársaik munka- és életkörülményeiről. A kitüntető okleveleket Sávos András a DUIHK elnöke és Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter adták át. A zsűriben helyet kapott kollégánk, Karácsony Zoltán is. Teljes cikk...


Ilyen volt a HVG Állásbörze: képriportunk

2 éve A múlt héten szerdán és csütörtökön tartották a Papp László Budapest Sportarénában a legnagyobb hazai élő állásbörzét. 120 kiállító 3000 munkára keresett munkavállalókat. Mi is ott voltunk, íme képriportunk. Teljes cikk...


Four out of ten people quit during their probationary period: the lack of onboarding is to blame

2 éve Onboarding is more than just training a new employee for the day-to-day work. A professional onboarding process involves fitting in with the team, passing on the company's values, building a bond, constant communication, and feedback. The stakes are high: even a "super-motivated" employee can be lost quickly if done wrong. Overall, 62% of employees have never had an onboarding experience in Hungary, according to an Ipsos survey, the market and opinion research firm said in a webinar. Teljes cikk...


A Samsung, a BT és a Mercedes-Benz a legvonzóbb hazai munkaadók: Randstad kutatás

2 éve Megvannak a Randstad Award globális munkáltatóimárka-kutatás hazai győztesei. A Samsung lett a legvonzóbb hazai munkáltató, a második helyen a BT (British Telecommunications) végzett, a harmadik helyet pedig a Mercedes-Benz szerezte meg. A legismertebb a telekommunikációs szektor, de továbbra is az IT a legvonzóbb a munkavállalók számára, és a munkahelyválasztáskor az attraktív fizetés mellett a nem anyagi juttatásoknak is fontos szerep jut. Teljes cikk...


Az egészségmegőrzés ma már az employer branding része

2 éve A cégek felelőssége is munkatársaik egészsége és jóléte Teljes cikk...


Munkáltatói márkaépítés követeléskezelőként: Kovács Viktória, az EOS Magyarország HR igazgatója

2 éve Mit tehet a HR, ha nem túl vonzó a szolgáltatás, amivel a munkahelyet is el lehet adni? Hogyan kell felépíteni egy bizalmon alapuló szervezeti kultúrát, ahol bevonhatják a munkavállalókat akár a fizetésekről, juttatásokról szóló döntések előkészítésébe? Kovács Viktóriát, az EOS Magyarország követeléskezelő cég HR vezetőjét kérdeztük. Teljes cikk...


How to attract talent?

3 éve The company’s brand is much more than your office or what you sell. It can be a powerful force that drives how people think of and feel toward current and future employees. Teljes cikk...


Családi napok, mint a sikeres employer branding eszköze

3 éve Manapság, mikor a social médiának, internetes fórumoknak, Facebook csoportoknak köszönhetően másodpercek alatt jut el százakhoz, ezrekhez egy vélemény, még nagyobb hangsúlyt kell fektetni a munkavállalói elégedettségre, hogy cégünkről pozitív kép alakuljon ki, és az hosszútávon meg is maradjon. Ennek egyik remek eszköze a családi napok szervezése, ehhez adunk most támpontokat. Teljes cikk...


Onboarding: stratégiai, részletes és precíz

3 éve Az onboarding folyamat nem lehet rögtönzés. Már csak azért sem, mert a beillesztés akkor kezdődik, amikor a leendő munkatárs először találkozik a szervezettel: amikor megpillantja az álláshirdetést, vagy válaszol egy LinkedIn megkeresésre és általában az első év végéig tart. A Karrier Intézet cikksorozatának harmadik része a gyakorlati tudnivalókkal foglalkozik. Teljes cikk...


Onboarding: a megtartás receptjének titkos összetevője

3 éve Vége a hosszú toborzási és kiválasztási folyamatnak, a jelölt aláírta a szerződést, fellélegezhet a leendő vezetője és a HR-es. Most már nincs más hátra, mint beléptetni és kezdhet is dolgozni… Mi baj lehetne? A Karrier Intézet háromrészes cikksorozatában, tippeket kaphatnak arra, hogy hogyan lehet elérni, hogy tényleg hosszú legyen a friss munkaviszony. Teljes cikk...


A legmodernebb HR Fest a legaktuálisabb HR-témákról

3 éve HR Fest a legmodernebb HR-témákról április 28-án Kecskeméten a Viapan Group főtámogatásával Teljes cikk...


Facebookon vagy LinkedIn-en érdemesebb inkább toborozni?

3 éve Naponta átlagosan 2 óra 20 percet töltünk el közösségi felületeken és az álláskeresők 79 százaléka használja a közösségi médiát álláskeresésre. Nem csoda, hogy napjainkban a social média alapú toborzás egyre több vállalatnál kerül stratégiai fókuszba. Teljes cikk...


A modern HR az Ipar 4.0-val karöltve jár

3 éve Április 28-án Kecskeméten HR Fest a Viapan Group főtámogatásával Teljes cikk...


A felsővezetők a LinkedInen építik a márkát

4 éve Egyre több magyar felsővezető használja aktívan a LinkedInt a TOP50 hazai nagyvállalat körében – derült ki az Uniomedia most megjelent, a szakmai közösségi portált, valamint az ott jelen lévő 200 felsővezető oldalát vizsgáló felméréséből. Kik a véleményvezér cég- és HR-vezetők? Teljes cikk...


Így ugrott szintet a Takarékbank employer brandingben

4 éve A nagyvállalati kategóriában az Employer Branding Award bronz fokozatát nyerte el június végén a Takarékbank Zrt a Magyar Public Relation Szövetség szakmai versenyén. A pénzintézet három évvel ezelőtt kezdte el építeni munkaadói márkáját. A mérföldkövekről és az employer branding eszközökről Oszlányi Törtel HR vezetővel beszélgettünk. Teljes cikk...


Augusztus végéig lehet pályázni Az Év Felelős Foglalkoztatója díjra

4 éve Idén hatodik alkalommal hirdette meg az OFA Nonprofit Kft. "Az Év Felelős Foglalkoztatója" elnevezésű díját, amelyre augusztus 30-ig nyújthatók be a pályázatok - jelentette be Bodó Sándor, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára. Teljes cikk...


Nehéz időszakban is tudták növelni a dolgozói elkötelezettséget - új employer branding filmmel mutatja be pozitív energiáját a Groupama Biztosító

4 éve A Groupama Biztosító – az elmúlt időszak nehézségei ellenére is – jelentős fejlődést ért el a munkavállalói elkötelezettség növelésében. A kollégák 96%-a bízik a cég jövőjében és 10%-kal nőtt azok aránya, akik ajánlanák ismerőseiknek a vállalatot. Marton Klaudiával, a cég HR vezetőjével arról beszélgettünk, hogy milyen intézkedéseknek, kezdeményezéseknek köszönhetők ezek az eredmények. Teljes cikk...


CSR Tudatossági Hetet rendez a Svéd Kereskedelmi Kamara

4 éve Június 28-a és július 4-e között tartják az első magyar CSR Tudatossági Hetet a Svéd Kereskedelmi Kamara szervezésében. A rendezvény célja, hogy felhívja a figyelmet a céges társadalmi felelősségvállalás fontosságára, és a vállalatok megoszthassák CSR-kampányaik tapasztalatait, inspirálják egymást a társadalmilag tudatos működésre. Teljes cikk...


Megszületett a lista, itt vannak 2020 Szerethető Munkahelyei!

5 éve Rekordszámú nevező közül kerültek ki 2020 Szerethető Munkahelyei. A HR különdíjasok: Y-shift, Y-collective, Grape Solutions, Szentkirályi Magyarország és a COATS Romania. Az employer branding különdíjasok: Flow Academy, ALLWIN Informatika, Protocall, Praktiker és az erdélyi KESZ Romania. A legtöbb „dolgoznék itt” feliratkozót a Snapsoft és a Randstad Hungary gyűjtötte. Teljes cikk...


Összeolvad a SternCom és a Bindermann The Employer Branding Company

5 éve Hosszabb előkészítő munka után, 2020 szeptember 1-től egyesül a SternCom, valamint a Bindermann The Employer Branding Company tanácsadó cég. Az összeolvadással egy szélesebb szolgáltatási spektrummal rendelkező vállalat jön létre, mely SternCom márkanév alatt folytatja tovább tevékenységét. Teljes cikk...


Átadták az Employer Branding Award 2019 díjait

5 éve Ötödik alkalommal hirdette meg és adta át a a Magyar Public Relations Szövetség az Employer Branding Award nevet viselő kitüntetést a pályázó vállalatok legjobbjainak. A győztesek között két kategóriában és fődíjas is a Magyar Telekom, egyben-egyben a H1 Systems, a Continental és a Pécsi Tudományegyetem. A koronavírus-járvány miatt idén online zajlott a díjátadó. Teljes cikk...


Toborzás marketing a gyakorlatban - Kiaknázható lehetőség vagy feneketlen kút?

5 éve A munkaerőpiac teremtette új helyzetekben, már nem csak a szolgáltatásaik vagy termékeik kapcsán kell a marketing eszközeihez nyúlnia egy cégnek. Elengedhetetlen a profi marketing használata, hogy felhívják magukra a figyelmet. A HR folyamatok az elmúlt években jelentősen átalakultak, így tudott egyre nagyobb teret nyerni a HR menedzsment életében a marketing. Teljes cikk...


Csalj mosolyt a kollégáid arcára már hétfő reggel!

5 éve A munkáltatói márka építése azt jelenti, hogy élményt kell teremteni az összes HR folyamaton átívelően. Ahol komolyan veszik, ott a márkaépítésnek stratégiai szerepe van - mondta Johann Driessens, a 2018-as év globális munkáltatói márkavezetője, a Branded.Careers alapítója Horváth Ádámnak, a BrandFizz Chief Sparkle Offizzerének adott exkluzív interjúban. Teljes cikk...


Pingpongasztaltól a trambulinig: kreatív tréningek az irodai dolgozóknak!

6 éve Egy jó munkahely ismérve, hogy nem csak a papírban foglalt feltételeknek tesz eleget, hanem sokkal többet is nyújt a dolgozói számára. Bár még nem minden területen figyelhető meg ez a tendencia, azonban egyre több szektorban figyelhető meg, hogy különböző plusz szolgáltatásokat kínálnak a dolgozóknak. Régebben még az is elképzelhetetlennek tűnt, hogy az ebéd szüneten kívül más pihenés is rendelkezésére álljon a munkás osztálynak. Teljes cikk...


Pályázható az Employer Branding Award 2019

5 éve A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) Employer Branding Tagozata - a munkáltatói márkaépítés hazai intézményi formálója - ötödik alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot. Teljes cikk...


Belső kommunikációról HR-eseknek

5 éve A munkavállalóinkkal való párbeszéd az employer branding része. Kiváló eszköz arra, hogy megerősítsük azokat az üzeneteket, amelyeket a külső kommunikációban megfogalmazunk magunkról. Ezért érdemes tudatosan foglalkozni vele, írja Mucsi Boglárka a Fenntartható HR blogjában. Teljes cikk...


Tudatoson kívül: toborzás, kiválasztás és beillesztés

5 éve Alig voltak jelentkezők. Aki eljött az interjúra, és megfelelt volna, nem fogadta el az ajánlatot. Aki elfogadta, még a próbaidőben kilépett, sokan az első két hétben. Pedig igazából ez egy „normális” IT cég, korrekt juttatásokkal, kulturált munkakörülményekkel és alapvetően jó hangulattal. Hat hónap múlva nem volt se visszautasított ajánlat, se próbaidős fluktuáció náluk. Hogy csináltuk? A Karrier Intézet az ügyféllel szorosan együttműködve a felvételi folyamatot alakította át főleg a tudatoson kívüli komponensekre fókuszálva. Teljes cikk...


A DXC nyerte a Legfittebb Munkahely díjat

6 éve A DXC Technology nyerte idén nagyvállalati kategóriában a Legfittebb Munkahely díjat - derült ki a múlt heti díjátadón. Az amerikai cég magyarországi leányvállalata elsőként vette át a legsportosabb munkahelyeknek járó elismerést. Teljes cikk...


Téged is megtévesztett a munkáltatói márka?

6 éve Avagy: az employer branding (munkáltatói márka) eladja a céget az álláskeresőnek, de nem tartja meg a munkavállalót. Nem elég jó cégnek látszani, annak is kell lenni. JobAngel írása a HR Blogon. Teljes cikk...


A stabil munkahely fontosabb a fizetésnél

6 éve A stabil, biztonságos munkakörnyezet a fizetésnél is fontosabb a magyar kékgalléros munkavállalók számára. Szakmai tréningre és karácsonyi bulira kevésbé érdemes költeni, mert ezeknek minimális a megtartóereje a körükben, a visszajelzés és a teljesítményalapú értékelés viszont kulcsfontosságú - derült ki egy átfogó, közel 1000 kékgalléros megkérdezésével készült kutatásból. Teljes cikk...


500 óvodás évkezdését támogatja az E.ON

6 éve Idén is 500 óvodakezdő csomaggal támogatja az E.ON a kisebbek évkezdését. Az ajándékok az ország számos pontjára eljutnak, az első csomagokat Kaposváron vehették át a kisgyermekek - derül ki a cég sajtóközleményéből. Teljes cikk...


Újabb autizmus-specifikus munkahely a magyar munkaerőpiacon

6 éve A WE LOVE WHAT YOU BUILD (WLWYB) a hazai piacon eddig kevésbé ismert, a nemzetközi piacon már befutott magyar tulajdonú, LEGO alkatrészek és egyedi építmények értékesítésével foglalkozó vállalkozás. A cég úgy alakította át a munkakörnyezetét, hogy autizmusbarát munkahellyé válhasson - derül ki a Mars autistákért Alapítvány közleményéből. Teljes cikk...


Ne csak üres szlogen legyen a munkáltatói értékígéret

6 éve A HR ma már nem kerülhet stratégiai szerepkörbe adatok nélkül. Adatból pedig a technológiának köszönhetően rengeteg áll rendelkezésre, az azonban már nem mindegy, hogy ezeket hogyan használjuk fel, hogy a munkáltatónak és a munkavállalónak is értéket adjon. Ha pedig az értékeknél tartunk, akkor milyen értékígérete lehet egy szervezetnek? Hogyan tudja a munkáltatói márkát tartalommal megtölteni és azt az egész munkavállalói életcikluson keresztül következetesen képviselni? Mindezekre a kérdésekre már online tréningek formájában is választ lehet kapni. Elindult a HR Akadémia, a HR Portal és a Webuni közös képzési felülete, ahol hiteles HR szakértők gyakorlatias módszerekkel adják át tudásukat. Teljes cikk...


Futurisztikus módszerekkel toboroznak a világ legnagyobb cégei

6 éve A világ legnagyobb cégeinek vezetői gyűltek össze Lisszabonban, hogy megosszák egymással a legújabb módszereket a legkiválóbb munkaerő toborzására, megtartására és a jövő munkahelyére vonatkozóan. Íme, a legfrissebb trendek a munkáltatói márka legnagyobb nemzetközi szakmai rendezvényéről, a World Employer Branding Day-ről, melyeket a Nova Communications foglalt össze. Teljes cikk...


A munkáltatók kétharmada már tudatosan építi a munkáltatói márkát

6 éve Elkészült Magyarország 2018-as employer branding felmérése, az Employer Branding Survey 2018 Hungary. A válaszadó vállalatok 68% foglalkozik tudatos munkáltatói márkaépítéssel. A tavalyi felméréshez képest 15%-al nőt a tudatos employer brandinget alkalmazó cégek száma. Teljes cikk...


Megvan, hol dolgoznának szívesen a magyarok

6 éve Tavalyi győzelme után idén ismét a Mercedes-Benz lett a legvonzóbb hazai munkáltató,a második helyet a LEGO nyerte el, a harmadik helyezett pedig az IBM lett. A munkavállalók az IT szektorban helyezkednének el legszívesebben. Április 11-én átadták a Randstad Employer Brand hazai díjait, a Randstad Awardot - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...


Nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani

6 éve A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára - derült ki a K&H közleményéből. Teljes cikk...


Új eszközökkel a munkaerő-megtartásért - A Vállalati wellbeing program

6 éve Egy program, mellyel rövidtávon is csökkenthető táppénzen töltött napok száma, növelhető munkatársi energiaszint, nagyban hozzájárulhat a munkaerő-megtartáshoz, és hasznos része lehet az employer branding stratégiának. A Vállalati wellbeing programról beszélgettünk megálmodójával, Burget Péterrel, aki március 7-én díjmentes HR Reggelin is előadást tart a témában. Teljes cikk...


Employer Branding Award 2018 - A legmenőbb hazai munkáltatói márkák

6 éve Ünnepélyes keretek között átadták a BMC-ben az Employer Branding Award 2018 díjait azon munkáltatóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel mutatnak példát a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is és egyedülálló a magyar piacon - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...


Budapesten alakult meg az Európai Employer Branding Szövetség

6 éve Vállalatvezetők és a diplomácia képviselőinek jelenlétében tartotta ünnepélyes megalakulását a European Association of Employer Branding Agencies (EAEBA) január 28-án Budapesten. A munkáltatói márkaépítésre specializálódott európai ügynökségek szervezetének elnökségében magyar ügynökség is képviselteti magát - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...


Aki kérdez: Kulcsár Zoltán

6 éve HR Szubjektív rovatunkban Kulcsár Zoltán, a CIB Bank HR Fejlesztés és Programiroda vezetője kérdez, miután válaszolt Törő Kata, a Diehl Aviation Hungary Kft. HR vezetője kérdésére, hogy honnan merítik az ötleteket a különböző innovatív HR projektekhez? Teljes cikk...


Miért fontos a munkaadói márkaépítés?

6 éve A sajátos magyar munkaerő-piaci helyzetben egy-egy állásra rengetegen jelentkeznek, miközben a speciális tudású szakemberekért meg kell küzdeniük a cégeknek. A HR új kihívásaira az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés lehet a megoldás. Teljes cikk...


Elstartolt az Employer Branding Award 2018

7 éve Nagy érdeklődés közepette elstartolt a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) által meghirdetett negyedik Employer Branding Award. A pályázatok beadásának határideje 2019. január 10. Teljes cikk...


„Nincs munkaerőhiány”

7 éve Nincs munkaerőhiány, miközben az álláshirdető oldalak eladják a reményt - két provokatív mondat egybefűzve az Employer Trending konferencia előadóitól. Mi pedig összefoglaltuk, hogy milyen toborzási és employer branding tippeket adtak át szakértőink a Médiapiac és a HR Portal októberi rendezvényén. Teljes cikk...


A világ már sosem lesz többé olyan lassú, mint most

7 éve A munkavállalói élmény mérhető, de a "sok lájk jött a posztunkra" ma már nem elég. Teljesen más megközelítés és tempó kell, ha nemcsak jók, hanem kiválóak akarunk lenni az adatoknak köszönhetően. Nem azt éljük meg, hogy a világ felgyorsult, hanem hogy a világ már sosem lesz többé olyan lassú, mint most. Sok más mellett erről is beszél Horváth Ádám, a Brandfizz Employer Branding Kft. társalapítója az Adatra fel! konferencián. Teljes cikk...


Employer Branding Award 2018

7 éve A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) negyedik alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot. A pályázat egyedülálló, mert a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazza és mutatja be a szakmai közönségnek - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...


A toborzás sikere = növekvő marketing büdzsé?

7 éve Napjaink egyik egyre inkább terjedő véleménye szerint a toborzás gyakorlatilag marketing munkaként értelmezhető. Az vállalatok HR osztályai és munkaerő-közvetítő / fejvadász cégek napi szinten marketing munkát végeznek, amikor különböző felületeken, különböző szövegekkel, képekkel, levelekkel igyekeznek nem csak felkelteni a pályázók figyelmét, de „el is adni” számukra a pozíciókat. Teljes cikk...


A munkáltatói márka építés NEM MARKETING tevékenység!

7 éve Az EmployerBranding nem (csak) azt jelenti, hogy megmutatjuk a piacnak a csillogó oldalunkat. Abból indulunk ki, hogy a munkáltatói márka felépítése elsősorban a munkavállalókon múlik, ezért tudnunk kell, hogyan érzik magukat. Ennek érdekében rá kell lelnünk a számunkra helyes módszerre, hogyan kérdezzük meg tőlük, milyen a munkahelyi közérzetük. A következő lépésben a begyűjtött adatokból információt kell készíteni. A munkáltatói márka építés analitikájáról, a „Megtartó-erő” működtetésének alapjairól szól Rozmis Kata üzleti elemző és oktató cikksorozatának első része. Teljes cikk...


Bátor Táboros gyerekekért eveztek a Morgan Stanley kalózai

7 éve A június minden évben az önkéntes munkáról szól a Morgan Stanley-nél, a karitatív programok látványos nyitó eseménye pedig hagyományosan a vállalat dolgozóinak sárkányhajó versenye. A cég dolgozói ilyenkor jelmezekbe öltözve igyekeznek felhívni a figyelmet az önkéntes munka és a segítségnyújtás fontosságára is. A május 28-ai versenyen kalóz- és más jelmezekbe bújva eveztek az informatikusok, pénzügyi és kockázatelemzők, matematikusok és más területek szakemberei a Duna vizén a Kopaszi-gátnál. Az esemény keretein belül a dolgozók minden évben adományt is gyűjtenek - idén a Bátor Tábor számára - amelyet a vállalat alapítványa megdupláz - derül ki sajtóközleményükből. Teljes cikk...


Hol és mennyit keresünk?

7 éve Már általánosan jellemző és ismert tény, hogy nagyon nehéz a munkavállalókat megszólítani, igényeiknek megfelelni. A cégek alkalmazkodási kísérletei többnyire az egyre magasodó fizetésekre (a leggyorsabban fejlődő szektorokban), a munkáltatói márkaépítésre, a céges kultúra ápolására, a hiteles jelenlétre való törekvésre terjed ki. A Cpl Jobs Kft. összegyűjtötte a hazai IT, mérnöki fizetések jelenleg aktuális, valamint a kelet-közép-európai régió szolgáltató szektorának béradatait. Teljes cikk...


A munkahely is „termék”, amihez márkát kell építeni

7 éve Hogyan is néz ki a jelenlegi munkaerőpiac? Hogyan tudnak a cégek hatékonyan munkáltatói márkát építeni annak érdekében, hogy megszerezzék és megtartsák a számukra értékes munkavállalókat, akikből egyre kevesebb áll szabadon rendelkezésre? Erről szólt a Márkaépítés a munkaerőpiacon című konferencia, előadásokkal, esettanulmányokkal, kerekasztal-beszélgetésekkel. Teljes cikk...


Új HR-vezető a SPAR-nál

7 éve Szijjné Kállai Ildikó lett a SPAR Magyarország új humánerőforrás vezetője. A szakember a Praktikertől érkezett hazánk egyik legnagyobb foglalkoztatójához. A SPAR hosszú távú HR-stratégiájának célja, hogy a legvonzóbb munkahely legyen a kereskedelemben. Teljes cikk...


Nem éri meg haraggal elválni a dolgozóktól - elbocsátottnak lenni HR-esként

7 éve Egy outplacement program akkor éri el célját, ha megvédi a cég hírnevét, azaz a munkáltatói márkát, de elősegítheti a munkajogi perek elkerülését is. Fontos kérdés, hogy élik meg az érintettek? Ők vajon tényleg érzik-e a szervezet támogatását, valós segítséget ad-e nekik a program? A témában egy olyan érintettet kérdeztünk, aki HR-esként élte át a leépítést. Mit tanulhat egy cég a tapasztalataiból? Az outplacementről testközelből, HR-es szemmel. Teljes cikk...


Tíz munkavállalóból csak ketten ajánlanák munkahelyüket

7 éve Az alkalmazottak a legfontosabb ügyfelek, szól az újkeletű szakmai közhely. Ezzel szemben a vállalatok, márkatulajdonosok többsége legfeljebb a vásárlóik elégedettségének méréséig, az eredmények értelmezéséig jut el, a munkahelyi elégedettség vizsgálatát csak egy kötelezően letudandó HR feladatnak tekinti. Teljes cikk...


Gyaloglással gyűjt pénzt húsz programozó fogyatékos fiataloknak

7 éve A Liferay munkatársai virtuális világkörüli sétával 4 millió 75 ezer forintot szeretnének gyűjteni fogyatékos fiataloknak egy év alatt - írja az MTI. Teljes cikk...


Employer Branding Award 2017 - Ők a legjobb hazai munkáltatói márkák

7 éve 2018. március 26-án ünnepélyes keretek között átadták a BMC-ben az Employer Branding Award 2017 díjait azon munkáltatóknak, akik kiemelkedő munkáltatói márkaépítésükkel mutatnak példát a munkaerőpiac többi szereplője számára. A díj egyben a legjobbak hivatalos minősítése is és egyedülálló a magyar piacon. Teljes cikk...


Idén is elkötelezett a tehetséggondozásban a UPC Direct

7 éve Idén folytatódik a tavaly nagy sikerrel indult együttműködés a UPC Direct és a Messzehangzó Tehetségek Alapítvány között: a műholdas szolgáltató 2018-ban is elkötelezett a tehetséges gyerekek felkarolása iránt, így tíz, az informatika tudománya iránt érdeklődő alsótagozatos diák vehet részt az ADATkaland informatikai műhelyfoglalkozásokon és a tematikus nyári táborban. Teljes cikk...


Házon belülről érkezik az Avantgarde új PR igazgatója

7 éve PR igazgatóként irányítja tovább Tengelits András az Avantgarde account csapatának munkáját - írják sajtóközleményükben. Teljes cikk...


A cégek fele költ employer brandingre, legfontosabb a munkaerő megtartása

7 éve 2017 decemberében felmérés készült a hazai vállalatok munkáltatói márkaépítési gyakorlatáról. A hiánypótló felmérést az Employer Branding Award megbízásából a BrandExcellence Program kutatói készítették. Teljes cikk...


Munkáltatói márkaépítésben a régió legjobbja a BT

7 éve A BT ROC (British Telecommunications Regional Operations Centre) a legjobb munkáltatói branding kezdeményezésnek járó (Top Employer Branding Initiative) díjat nyerte el az idei CEE Shared Services and Outsourcing Awards díjkiosztóján Varsóban. Hazánk egyik legsokoldalúbb szolgáltatóközpontja nyolc Közép- és Kelet-európai cég közül lett kategóriájának legjobbja. Teljes cikk...


Már csak 23 nap van az Employer Branding Award pályázatok beadásáig

7 éve A Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) harmadik alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot. A pályázat a hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat jutalmazza és mutatja be a szakmai közönségnek. A pályázatokat 2018. január 31-ig lehet beadni közép- és nagyvállalat kategóriákban. Teljes cikk...


Újévi fogadalommá vált a munkahelyváltás

7 éve Ha toborzol azért, ha megtartanád a munkaerőt, azért figyelj oda erre az 5 területre! Teljes cikk...


Az employer branding legerősebb alappillére: az outplacement

7 éve Ma már a cégek rengeteget költenek munkáltatói márkára, célirányosan toboroznak, kínosan ügyelnek a jelölt-élményre, teljesítményt értékelnek. Azaz igyekeznek a munkavállaló szervezetnél „leélt életciklusának” minden pontját tudatosan, startégiában kezelni. De egy életciklus szinte soha nincs fókuszban: a leépítés. Pedig ez az a kulcsterület, ami pozitív munkáltatói márkánk legerősebb alappillére lehet. Miért gondolkozzak előre gondoskodó leépítő programban? Mit keres az outplacement az employer branding stratégiában, és hogyan építsem bele? Teljes cikk...


Verseny folyik a jó szakemberekért Kelet-Magyarországon

7 éve A munkavállalók hiánya mellett már a meglévő állomány megtartása is komoly nehézségeket okoz a cégeknek. A probléma okai között szerepel a nagyszámú külföldre vándorlás, illetve az országon belüli mobilitás. A termelő vállalatoknál eddig nem tapasztalt méreteket öltött a munkaerő elvándorlása. Egyes gyártó cégeknél az emberhiány következményeképpen, az ügyfelek igényeinek kielégítése is nehézségeket okoz. Az utóbbi két évben súlyos szakemberhiány alakult ki a magasan képzett munkavállalókból és szakmunkásokból egyaránt. Másképpen kell a munkaerőt megszerezni és megtartani, mint akár egy évvel ezelőtt. Teljes cikk...


A sör és a szürkeállomány mennyisége egyenes arányban van

7 éve Rendhagyó állásbörzét tartott nemrégiben a Dreher sörgyár, amiről most összefoglaló videó készült. Ebből többek között azt is megtudhatjuk, hogy a Dreher sokat tesz dolgozói elkötelezettségéért, és a tehetségek megtartásáért. Büszkék a csúcstechnológiájukra és a szürkeállományra - derül ki a cég sajtóközleményéből. Teljes cikk...


Gyerekcipőben az employer branding

7 éve A Beck & Partners nagysikerű új szolgáltatását munkavállalói igények szülték, legnagyobb szükségük mégis talán a cégeknek van rá. Tapasztalataink alapján azonban úgy ítélik meg, kevés vállalat ismerte még fel, hogy az elbocsájtott dolgozók támogatása mekkora jelenőséggel bír. Az Outplacement szolgáltatásról, a tapasztalatokról és felelősségvállalásról beszélgettünk az üzletág karrier tanácsadójával, Somodi Bettinával. Teljes cikk...


Employer branding mesterfokon - a CX-Ray előadása a Personal Hungaryn

7 éve “Nem lehetsz más, mint ami vagy! Ezért kell foglalkoznod embereid véleményével” - jelentették ki előadásuk során a CX-Ray Kft. munkatársai. Gyurics Gergely adatelemző szakember és Németh Dóra business developer a munkáltatói márkák fejlesztésének szakszerű módszertanát mutatták be közönségüknek a Personal Hungaryn. Ha kíváncsi vagy meglátásaikra és tanácsaikra, olvass tovább! Teljes cikk...


Ezek a legvonzóbb cégek az Y és Z generáció számára

8 éve Gazdára találtak a legjobb Y és Z generációs munkahelyek a Zynternship Awards díjátadón - írták sajtóközleményükben. Teljes cikk...


Ismerjük meg egymást egy sör mellett

8 éve Rendhagyó állásbörzét tartott a Dreher Sörgyárak: az esti eseményre beáramló több száz érdeklődő, elsősorban végzős egyetemista, pályakezdő fiatal, az egyik legnépszerűbb budapesti romkocsmában ismerkedhetett meg a vállalat munkatársaival, vezetőivel. Emellett számos előadás, illetve érdekes program várta őket, amelyek bepillantást nyújtottak a sörgyár mindennapjainak kulisszatitkaiba. Kipróbálhatták például az íztesztelők munkáját és találkozhattak egyes márkák sörnagykövetei - ezek többek között olyan érdekes pozíciók a Dreher Sörgyáraknál, amelyek izgalmas perspektívát jelenthetnek sok munkakereső számára. Teljes cikk...


Nemzetközi díjat nyert a Danubius Hotels Group munkáltatói márkaépítésben

8 éve Első díjat nyert a Danubius Hotels Group partnerügynökségével, a Goodwill Communicationsszel a PRGN Best Practice Award nevű versenyének Employer Branding kategóriájában a kiotói díjátadón pénteken. Teljes cikk...


1 millió dolláros ötlet a toborzásban - avagy ki mondja meg, hogy mennyire vagyunk jók az ágyban?

8 éve Aki az elmúlt pár évben Magyarországon bármilyen pozícióra toborzott, egész biztosan tudja, hogy az a megközelítés - marketinges szaknyelven szólva termékorientált marketing - , hogy elmondjuk: „a mi cégünk, vállalkozásunk a legjobb”, mára halott. Főként azért halott ötlet eleve ezzel próbálkozni, mert mindenki más is így csinálja. Ne menjünk messzire: a legnagyobb on-line állásoldalon 10.000 db álláshirdetés fut jelenleg, kb. 4.000 munkáltatótól. És ők mind ugyanezt állítják magukról, néhány kivételtől eltekintve. Teljes cikk...


Nem csak pénzzel segíthetünk a szegénység elleni küzdelemben

8 éve A gyerekek 21 százaléka él relatív jövedelmi szegénységben a magas jövedelmű országokban az UNICEF friss jelentése szerint.  Magyarországon ennél is rosszabb a helyzet: hazánkban a 0-17 évesek 25 százaléka tartozik ide. Így a Szegénység Elleni Küzdelem Világnapján, amelyre az Egyesült Nemzetek Szervezete október 17-ét jelölte ki, érdemes végiggondolnunk, hogy mi mit tehetünk ebben a globális küzdelemben. Teljes cikk...


Nyári Dolce Vita, ez is employer branding?

8 éve Véget ért a nyár és szabadságolási időszak. Tanácsadóként szeretnénk beszámolni néhány érdekes megfigyelésünkről. A nyári hónapok alatt ismeretségi körünkből többen jelentkeztek különböző cégek által meghirdetett pozíciókra. Olyan „érdekes” tapasztalatokat osztottak meg velünk, ami meghatározó az Employer Branding egészére vonatkozóan. Reméljük, egyre kevesebb ilyen példa lesz a jövőben, mert sajnos egy nyári elcsúszást a legjobb akarattal is csak hosszú időbe telik korrigálni. Teljes cikk...


Meg akarja előzni versenytársait? Akkor tekintsen kicsit másképpen a toborzásra!

8 éve A munkaerőpiac megváltozott trendjei miatt egyre komolyabb kihívást jelent időben betölteni a nyitott pozíciókat. A tehetséges szakemberek ma már szinte úgy válogathatnak a karrierlehetőségek között, mint a vásárlók hétvégenként a szupermarketben. Mindkét esetben impulzusok és a termékről közvetlenül kialakult benyomás is befolyásolja a választásukat. Teljes cikk...


Hét tipp a boldog dolgozóhoz IT eszközökkel

8 éve A PwC 2017-es Magyarországi Vezérigazgató Felmérése szerint a vállalatok 60%-a tervez szervezeti növekedést és 92%-uk számol a szakemberhiány kockázatával. (PwC, 2017) Ezzel párhuzamosan Magyarországon a termelékenység körülbelül a fele a nyugat európai értékeknek, amely érték a 2016-ban megindult béremelésekkel még jelentősen romlott is. (Menedzsmentfórum, 2016) A helyzet elemzéséből egyértelműen látszik, hogy a vállalatok munkaerő problémáit a hatékonyság javításával azonnal lehet orvosolni. Nem mellesleg jelen cikkben tárgyalt technikák nem csak a produktivitásra hatnak jótékonyan, hanem a fluktuációra, dolgozói elköteleződésre, motivációra, valamint az employer brandingre is. Végső soron pedig a vállalat profitabilitására. Teljes cikk...


A közösségi média szerepe az X, Y, és a Z generációs munkavállalók toborzásának és kiválasztásának folyamatában

8 éve 2016 legjobb HR témájú dolgozata kategóriában Burján Nóra nyerte a HR Oscart. A dolgozat azt vizsgálta, hogy elsősorban milyen csatornákat használnak az álláskeresők, mit gondolnak a kiválasztási folyamatok hosszáról, illetve arról, hogy hogyan építik fel magukat a cégek, elsősorban a közösségi oldalakon; és mindez milyen viszonyban van azzal, hogy az álláskeresők melyik generációhoz tartoznak. Teljes cikk...


A béremelés és az employer branding kapcsolata

8 éve A legtöbb közép- és nagyvállalat mára már tökéletesen érti - és a saját bőrén is tapasztalja - , miért is annyira fontos, hogy a fogyasztói márkaépítés mellett munkáltatóként se hanyagolja el a munkáltatói márkáját. Teljes cikk...


Holland HR guru: Az embereknek a jövőben megállás nélkül dolgozniuk kell

8 éve A növekvő munkaerőhiány alaposan megnehezíti a munkaadók és a toborzással foglalkozó szakemberek dolgát Európa-szerte. A közép-kelet-európai országokban a legsúlyosabb a helyzet. Milyen tudásra lesz kereslet néhány év múlva, és hogyan lehet alkalmazkodni az állandó változáshoz? - a Portfolio, HR gurut, Chris Heutinkot kérdezte. Teljes cikk...


Még mindig vezető hír az elbocsátás

8 éve Ma vezetőként olyan jelenségek szemtanúi vagyunk, amelyeket korábban el sem tudtunk volna képzelni. A munkaerőpiac gyors ütemben változik, a HR pedig sokszor csak kapkodja a fejét, mit is lépjen. Folyamatosan fejlesztjük a toborzási-kiválasztási eszközeinket, precízen kidolgozott teljesítményértékelési rendszerünk van, reggeltől estig építjük a munkáltatói márkánkat… de hogyan kerüljünk el a cégünkről szóló negatív Facebook-posztot, amiben egy elbocsátott dolgozó kiélte dühét és haragját? Teljes cikk...


A megtartás mágiája - mit is jelent a törődés, avagy kerüljük el a facebook-katasztrófát

8 éve Nagyon nehéz dolga van egy vállalatnak, ha azt szeretné, hogy sikeresek legyenek és azok is maradjanak. Hogyan tarthatják meg a munkavállalóikat? Mit is jelent az, hogy törődni velük? Az új generáció munkaerőpiacra történő bekerülésével felmerülhet a kérés, hogyan lehet megnyerni a Z generáció pályakezdőit? Fontos figyelembe venni, hogyan befolyásolja a munkáltatói márka a toborzást. A Big Data szerepéről sem szabad elfeledkezni. És ha már digitális világról beszélünk, mindenki tudja, hogy mekkora veszteséget okozhat vállalatának az úgy nevezett „facebook-katasztrófa”. Ezekre és még sok más kérdésre kaphattak választ a résztvevők a 2017. április 26-án megrendezésre került HR Fórum keretében. Teljes cikk...


Hogyan alakítja át a digitalizáció a szellemi és fizikai munkaköröket?

8 éve Jelen cikkünkben a munka világának jövőbeni változásával, s ezek hatásaival szeretnénk foglalkozni, melyek motorja a mindent átható digitalizáció és a technológiai eszközök összeköttetése, valamint azok kommunikációja lesz. Vajon milyen új meghatározó kihívásokkal kell számolnunk a következő évek során a szellemi és a fizikai munkakörök tekintetében és miért? Teljes cikk...


Az employer branding már túlmutat a HR-en

8 éve Hogyan jelenik meg az employer branding a weben, hol tart most a szakterület? Ezekre kerestük a választ a Neticle* online médiafigyelő- és elemző megoldásainak segítségével. Teljes cikk...


Az 5 legfontosabb HR trend 2017-ben

8 éve Tömény változás a HR-ben. Ezt hozta az elmúlt másfél év, és távolról sincs vége. Ha csak a mindennapi tűzoltással foglalkozunk, és nem figyelünk oda ezekre a trendekre, rövid időn belül nemcsak azt nem fogjuk tudni, hogyan lépjünk tovább, de azt sem fogjuk érteni hogy kerültünk ide egyáltalán. Teljes cikk...


Hogyan lehet olyan embereket felvenni, akikkel még sikeresebb lesz a cég?

8 éve A Doctusoft szakértői, Kovács Bernadett és Stéber Andrea arról meséltek a DreamJo.bs-nak, hogy milyen tudatos munkáltatót képviselni, és hogyan próbálnak olyan embereket felvenni, akikkel együtt még sikeresebbé tehetik a céget. Teljes cikk...


Nekünk is a munka az életünk, csak mi élvezzük!

8 éve Harmadik alkalommal díjazták a munkáltatói márkát építő cégeket. Az Employer Branding Award 2016-on az is elhangzott, hogy a HR magasabb stratégiai szintre kerülhet a munkáltató márka építése közben. Teljes cikk...


A HR-es, aki átlát a falakon

8 éve Van egy iroda, ahol a vezetők székét gyakran elfoglalják a kollégák, de ez nem marad titokban, mert a HR-es mindent látni az üvegfalakon át - Lerch Zoltánnal, a Schneider Electric országos HR igazgatójával beszélgettünk. Teljes cikk...


A HR munka nehezét elvégzi a márka

8 éve Azok a HR osztályok, amelyek a megfelelő marketing irányelveket alkalmazzák a toborzás és a munkaerő-megtartás területén, rá fognak jönni, hogy a márka a munka nehezét elvégzi helyettük - tanulmányt készített arról az Oracle, hogy milyen irányban érdemes a HR-nek munkáltatói márkát építeni. Teljes cikk...


Így épített munkáltatói márkát a Vodafone, Generali, Hilti és az Eaton

8 éve A Vodafone és a Hilti egyetemekkel vette fel a kapcsolatot, a Generali tereket ad a közösségi programoknak, az Eaton célja az volt, hogy minél több munkavállaló megismerje. 2016-os munkáltatói márkaépítő tevékenységükről kérdeztük a cégeket. Teljes cikk...


A munkavállalói boldogság mint vállalati erősség

8 éve Mikor kérdezted meg legutóbb a kollégáidat, hogy az ő értékeik (azaz az emberi és dolgozói értékek) még mindig harmóniában vannak-e azokkal az értékekkel, amelyekre a szervezeted, céged vagy vállalatot létrehoztad? Csak elvárás-teljesítés megbeszéléseitek vannak időközönként, vagy érték megbeszéléseitek is? Ettől már csak egy következő szint, ha a dolgozói értékek harmonizálnak a márkaértékeinkkel is. Teljes cikk...


Mit okoz a 4 százalékos gazdasági növekedés a munkaerőpiac számára?

8 éve Bizonyára sok cégvezetőt és HR-est is elérték a friss gazdasági hírek a két ünnep között - bár először inkább “hurráoptimista” jelleggel kommentálták a szakértők a jegybankelnök 2017-re vonatkozó prognózisát - miszerint a magyar gazdaság akár 4 százalékos növekedést is produkálhat 2017-ben. Teljes cikk...


Fából vaskarika, mégis minden cég csinálja

8 éve Mit jelent az employer branding? Lehet, hogy feltalálják vele a meleg vizet, vagy valódi ékes aranygyűrű a vállalat életében, egy biztos: az országos munkaerőhiány miatt sok cég próbál az alkalmazásával versenyben maradni. Teljes cikk...


Vonzó munkáltatói márka vs. új kollégák beillesztése

8 éve Az Employer Branding folyamathoz kapcsolódóan többször említettük már, hogy véleményünk szerint a munkáltatói márkaépítésnek nem az általános szlogenekről és felületes külsőségekben megjelenő újításokról kellene szólnia. Sokkal inkább a kulcsfontosságú szakterületek valós együttműködéséről, tapasztalt szakemberek irányításával, hosszútávon és tervezett formában. Ehhez pedig a fő eszköz konkrétan nem más, mint a HR elemek komplex, aktív fejlesztése és működtetése a modern kommunikációs csatornák rendszeres használatával. Teljes cikk...


A norvég favágók átdobták a pesti srácokat

8 éve A Fjordox egy kitalált cég valós megjelenésekkel: honlappal, facebook oldallal és egy népszerűsítő videóval, amely vonzó munkakörnyezettel csábított fiatalokat egy business support center-be. Azt állította a projektben együtt dolgozó Aon Hewitt és a Colibri HR Solution, hogy a Fjordox Hungary egy norvég fakitermelő és feldolgozó vállalat budapesti szolgáltatóközpontja, vagyis adott volt, hogy sok fiatal elhiggye, létezik a cég és várja az álláskeresőket. Ez így történt, sokan elhitték. Teljes cikk...


Ha heti 5 napból 4 érdekes, akkor marad a munkavállaló

8 éve A világon másodikként írt könyvet a munkáltatói márkáról még 2006-ban Brett Minchington. Véleménye szerint akkor működik a legjobban az employer branding, ha üzleti funkcióként tekintünk rá. Ha nem működik, akkor elképzelhető, hogy 5 munkanapból csupán 2 napot tölt valaki kedvvel a munkahelyén - így viszont új lehetőségeket fog keresni. Pankotai Balázs beszélgetett Brett Minchingtonnal. Teljes cikk...


A legjobb munkahelyek könnyebben tartják meg a dolgozókat

9 éve 91 hazai cég 44 ezer munkavállalójával végzett felmérése alapján a vállalat 16. alkalommal adta át az Aon Legjobb Munkahely Díjakat. Az idei 10 győztes a gyógyszeripar, a kereskedelem, valamint az IT és a telekommunikációs szektor képviselői lettek. A legjobbakat elhúztak az „átlag cégek előtt”: ők könnyebben tudják megtartani a dolgozókat, akik azt érzik, hogy érdemes a cégért dolgozni, hiszen megbecsülik őket és több munkáért több fizetést is kapnak. Teljes cikk...


Hiába vagy kreatív, ha a céged nem az

9 éve Ha már tudunk mindent, amit egy konferencián való viselkedésről tudni kellene, lássuk az egyik legérdekesebbnek ígérkezőt az idei portfólióban. November 10-én a Művészetek Palotája ad teret az őszi HR Piknik-nek, ahol igazán illusztris gárdát sorakoztatnak fel a szervezők, a Tudatos Kreativitás jegyében. Kiss Péterrel, a HR Piknik ötletgazdájával, a Restart Coaching alapítójával beszélgettünk arról, mitől lesz kreatív egy szervezet, hogy lehet ezt tudatosan csinálni és mi az, amiben még ma is hiányt szenvednek a vállalatok. Teljes cikk...


Milyen a jó álláshirdetés?

9 éve Álláshirdetést összeállítani látszólag könnyű feladat: csak el kell nevezni a munkakört, egy-két sort kell írni a hirdető cégről, fel kell sorolni az elvárásokat és az ellátandó feladatokat és már kész is - gondolják sokan teljesen tévesen. Vannak cégek, akik legalább veszik a fáradtságot, és kiegészítik a hirdetést az „Amit nyújtani tudunk” résszel, de az eredmény még így sem az igazi. Teljes cikk...


Bulis toborzás az új-zélandi rendőrségnél

9 éve Ilyen hangulatú munkahelyre alighanem sokaknak kedve lenne bemenni reggelente. Ennél nyilván sokkal komolyabb az új-zélandi rendőrök munkája, de ahhoz mindenesetre értenek, hogy felhívják a toborzásukra a figyelmet. A videót a 444. találta. Teljes cikk...


A CSR és a for-profit nem egymást kizáró tényezők

9 éve A médiának nagy szerepe van abban, hogy sok vállalati kezdeményezést szkeptikusan fogadnak az emberek, hiszen így is tálalják azokat. Soós Andrea, az OFA Nonprofit Kft. koordinációs igazgatója szerint ez nem tesz jót a felelős foglalkoztatás ügyének. Pedig ha a társadalmi haszonra összpontosítanának a sajtóban, talán más cégek is elgondolkodnának, hogy miért érdemes felelős munkáltatónak lenni. Sokszor azzal vádolják a cégeket, hogy CSR-tevékenységük csupán reklámfogás - a szakember szerint a for-profit tevékenység és a CSR nem egymást kizáró tényezők, ezért ha valós társadalmi feladatokat lát el a cég, akkor ebből mindenkinek - így a cégnek is - haszna származik. Teljes cikk...


Hogyan mérhető az Employer Branding folyamat? Mérjük meg magunkat!

9 éve Őszindító sorozatunkban az Employer Branding folyamathoz kapcsolódó mérhetőség kérdéskörét vizsgáljuk. Megnézzük, hogyan lehet visszamérni és ellenőrizni a munkáltatói márkaépítési stratégiánk eredményeit. Teljes cikk...


Aki kérdez: Bányai Tibor

9 éve HR Szubjektív rovatunkban Bányai Tibor, az Apollo Tyres Hungary humánerőforrás igazgatója kérdez, miután válaszolt Tóth Csaba, a LEGO Manufacturing Kft. HR igazgatója kérdésére. Teljes cikk...


Nézz be az ajtók mögé - már ha nyitva vannak

9 éve A Colibri a nyitott ajtók elkötelezett híve. Ezért arra ösztönzik a cégeket, hogy mutassák meg a valós munkakörnyezetet, a fejlődési lehetőségeket és karrierlehetőségeket. Engedjenek bepillantást a fiatal gyakornokok és s pályakezdő kollégák mindennapjaiba. Ezért sorozatot indítottak, melynek első állomásán a Fjordox nevű SSC-nél jártak, mely itthon májusban nyitotta meg kapuit. Teljes cikk...


Bemutatjuk Szeleczky Noémit

9 éve 2016. május 1-től Szeleczky Noémi a Libri-Bookline Nyrt. új HR igazgatója. A szakember majd 10 éves tapasztalattal rendelkezik HR területen. Újhullámos HR-esnek tartja magát, igyekszik szakítani az elavult és a mindennapi munkavégzést megnehezítő konvenciókkal. Teljes cikk...


Új HR vezető a Libri-Bookline-nál

9 éve Május elsejétől Szeleczky Noémi a Libri-Bookline Nyrt. új HR igazgatója. A szakember majd 10 éves tapasztalattal rendelkezik HR területen. Teljes cikk...


Mire figyeljünk oda a HR és a kommunikációs osztályok együttműködésében?

9 éve Mire figyeljünk oda a HR és a kommunikációs osztályok együttműködésében? Teljes cikk...


Hogyan lesz az eredmény kimutatható a felsővezetés felé?

9 éve Hogyan lesz az Employer Branding kampány eredménye kimutatható a felsővezetés felé? Teljes cikk...


Nincs elég budgetem egy teljes Employer Branding stratégiával elindulni, mit tegyek?

9 éve Mit ajánlanak akkor, hogyha nincs elég budgetem egy teljes Employer Branding stratégiával elindulni? Teljes cikk...


HR és kommunikáció együttműködése: avagy (meg)értjük egymást? (...és mások értenek minket?)

9 éve Employer Branding sorozatunk következő témája egy nagyon fontos együttműködésről szól. Arról már ejtettünk szót, hogy a munkáltatói márkaépítés szakmai vezetése hazai és nemzetközi tekintetben is jellemzően a HR területnél van. A tartalom miatt ez nyilván nem véletlen, hiszen a HR kezében futnak össze a szálak a megoldandó HR kihívásokkal. (pl. nem találunk sales-eseket, fizikaiakat vagy akár nem tudjuk megtartani az Y-generációt, generációs ellentétek stb.) Így náluk jelentkezik először, hogy milyen elemek és folyamatok bevezetésére, fejlesztésére, optimalizálására volna szükség a sikeres munkáltatói márkaépítéshez. Teljes cikk...


Bajba kerülnek a hazai kkv-k, ha nem fejezik be a bullshitelést

9 éve A toborzási hibák már ma is hatalmas költséget rónak a vállalatokra. A vállalatvezetőknek és a HR szakembereknek mihamarabb fel kell ismerniük, hogy a hagyományos toborzási technikák már nem hatékonyak. Öt éven belül minden második munkavállaló az Y vagy a Z generáció tagja lesz, őket pedig egészen másképpen kell megszólítani, hiszen ennek a korosztálynak már mások az elvárásai leendő munkahelyükkel szemben. Mázi “Maja” Mária és Sóti Anett, a DreamJo.bs alapítóinak véleménye arról, hogyan válhat ma minden munkahely, álom munkahellyé. Teljes cikk...


A munkahelykeresés Airbnb-je: a Colibri

9 éve A 21. század munkavállalója körültekintően, tudatosan választ munkahelyet. Ahogy a nyaralás tervezésénél a tökéletes szálláshelyet egyre többen az Airbnb-n keresik, úgy a fiatal munkavállalók a Colibri felületén találhatják meg a számukra legmegfelelőbb gyakornoki és pályakezdő lehetőségeket fotókkal, videókkal, hiteles történetekkel illusztrálva. A Colibri oldalán nem csak bemutatkoznak a munkaadók, hanem meg is mérkőznek a legjobb gyakornoki és pályakezdő program címért! A tavaly HR Innovátor Díjjal kitüntetett Colibri Internship Awards idén nyáron újra versenyre hívja a munkaadókat és lehetőséget teremt a résztvevő cégeknek, hogy bemutatkozzanak interaktív felületén. Teljes cikk...


A vonzó szlogenek kikopnak

9 éve Első cikkünk arról szólt, hogy tisztázzuk mi is az employer branding valójában. Mit jelent, melyek a jellemző tartalmi elemei és miért kell, hogy stratégiai szerepe legyen a szervezeten belül. Összefoglaltuk a szakmai komplexitást, illetve azon fő kritériumokat, melyek betartása és megvalósítása szerintünk elengedhetetlen a sikeres munkáltatói márkaépítés során. Cikksorozatunkat most azzal folytatjuk, hogy bemutassuk, hogyan álljunk neki ennek a folyamatnak. Teljes cikk...


Egyetlen kérdés: ajánlanád a cégedet a barátodnak?

9 éve A nemzetközi trend egyértelmű: a dolgozók jól szeretnék érezni magukat munka közben. Ezért került ma Magyarországon is előtérbe a vállalati kultúra. Ráadásul időközben ennek mérése is drasztikus átalakuláson ment keresztül, egyre fontosabbá válik a gyorsaság és az anonimitás. Az új trendjekről Balatoni Zsófiával, a Uniomedia Communications ügyvezető igazgatójával és Veszprémi Gábor, Creative Engagement üzletágának vezetőjével beszélgettünk. Teljes cikk...


1-3 év egy munkáltatói márka kiépítése - Employer Branding kalauz az útvesztők világában

9 éve Employer Branding témában már sok cikk és komment született, hiszen a téma egyre népszerűbb HR és kommunikációs szakmai körökben egyaránt. Éppen ezért az MPRSZ Employer Branding Tagozata útjára indít egy olyan cikksorozatot, melyben arra vállalkoznak, hogy tudatosan felépítve, tapasztalataikra alapozva keretbe foglalják a témával kapcsolatos legfontosabb építőkockákat, tennivalókat és ezek sikeres alkalmazására vonatkozó tapasztalati megfigyeléseket. Teljes cikk...


Ha egy héttel hamarabb gyógyul a munkavállaló, már megérte az éves egészségbiztosítás

9 éve Az egészségbiztosítás mint cafeteria komoly motiváló eszköz lehet a munkáltató kezében, ha él vele. Az egészsége mindenkinek fontos, és az egészségügy jelenlegi hazai állapotát szemlélve bizony komoly pozitívum lehet, ha valakinek nem kell hónapokat várnia egy vizsgálatra, órákat ülnie az orvosnál, hanem időpontra bejelentkezhet és biztosítják neki a magánellátást. Ebben az esetben ráadásul nem kell a kínos hálapénzzel sem foglalkozni. A munkáltató pedig ennek eredményeképp elkötelezettebb dolgozókkal és nem mellesleg kevesebb távolléti nappal számolhat, ami üzletileg is előnyös. Teljes cikk...


A munkavállaló a munkáltatói márka leghatékonyabb kommunikátora

9 éve Nemrég megjelent cikkünkben a munkáltatói márka építéséről, ebben a HR és a marketing együttműködésének szerepéről, a toborzásban valamint a munkaerő megtartásában betöltött funkciójáról szóltunk, a PR Szövetség által kiosztott Employer Branding Award kapcsán. A nyertesek közül a két nagyvállalat, a GE és a Generali képviselőjével interjút is készített a HR Portal a náluk működő gyakorlatokról. A GE képviseletében Bjorn E. Bergabo, a GE Global Operations Európáért felelős ügyvezető igazgatója válaszolt. Teljes cikk...


Hol lehet jó hazai gyakorlatokat megismerni munkáltatói márkaépítésre?

9 éve Hol lehet jó hazai gyakorlatokat megismerni munkáltatói márkaépítésre? Teljes cikk...


Lehet toborzásra használni a munkáltatói márkaépítést?

9 éve Mi a munkáltatói márkaépítést a toborzás segítésére kívánjuk használni. Jól gondolkodunk? Teljes cikk...


Hogyan tűnhetünk ki munkáltatóként egy állásbörzén?

9 éve Tervezünk kimenni állásbörzésre. Mikre figyeljünk oda, mitől lehetünk vonzóbb munkáltatók másoknál? Ki lehet tűnni a többiek közül? Teljes cikk...


Szembe menni az "örülj, hogy van munkád" szemléletnek

9 éve A munkáltatói márka építésének fontosságát egyre több vállalat ismeri fel, hiszen az értékes és tehetséges munkaerő megtartása és megszerzése múlhat ezen. A márka részét képezi az összehangolt külső és belső kommunikáció, a HR és a marketing-kommunikáció együttműködése, és mindebbe a dolgozók bevonása, hiszen a közösségi oldalak világában elsődleges és leghitelesebb kommunikátorai lehetnek saját munkahelyüknek. Ezeket a törekvéseket kívánta honorálni a Magyar Public Relations Szövetség által kiosztott Employer Branding Award. Teljes cikk...


Gyakornok Employer Branding témára

9 éve Szeretnék egy gyakornokot véglegesíteni és Employer Branding témára kinevezni. Mit gondol erről? Teljes cikk...


Hogyan írjuk meg az Employer Branding briefet?

9 éve Hogyan írjuk meg az Employer Branding briefet? Teljes cikk...


Hogyan értessük meg a felsővezetéssel az Employer Branding lényegét?

9 éve Hogyan értessük meg a felsővezetéssel az Employer Branding lényegét és hozzájárulását a vállalati eredményességhez? Teljes cikk...


Miért fontos az Employer Branding Analízis?

9 éve Miért fontos az Employer Branding Analízis a folyamat elején? Több tanácsadó is ezt ajánlotta. Teljes cikk...


A szolgáltató központok a legvonzóbb munkahelyek

9 éve A szolgáltató központok virágzásának köszönhetően a teljes ágazat vonzerejének további erősödése várható, miközben a Randstad Award felmérése szerint már 2015-ben is ez volt a legvonzóbb szektor a munkavállalók körében. A millenárisok itthon tartásában – akiknek a magas fizetés mellett a kínált karrierlehetőség is fontos döntési szempont egy állás megpályázásakor – jelenleg ez az egyetlen versenyképes iparág. Teljes cikk...


2015 HR szemszögből: ha nincs HR stratégia, mire épüljön a munkáltatói márka?

9 éve Sok vállalatnál sajnos még hosszú távú, valódi humánerőforrás-stratégia sincs, így nincs mire épülnie a munkáltatói márkaépítésnek - tapasztalja a Személyzeti Tanácsadók Magyarországi Szövetségének elnöke. De akkor miként vonzzák be és tartják meg a tehetségeket a vállalatok? Évértékelő cikkünk záró részéből kiderül, van olyan cég, ahol a HR-esek munkáját még egy önkéntes, úgynevezett employee engagament (dolgozói elkötelezettség) team is segíti. Teljes cikk...


Az Employer Branding munkahelyi stressz ellen is hatékony

9 éve A munkahelyi stressz témáját már szinte minden HR-es szakmai fórum tárgyalta az elmúlt időszakban, ugyanakkor azt még kevesen vizsgálták, hogy mit tehet az Employer Branding a munkahelyi stressz megelőzéséért és csökkentéséért, ha egyáltalán ez lehetséges. Cikkünkben ezt járjuk körbe. Teljes cikk...


Toborzás tisztán és egyszerűen. Létezik még ilyen?

10 éve Mi a tanácsadócégeknél, és azt gondolom Önök is a vállalati oldalon tapasztalták azt, hogy a régi, jól bevált technológiák mára már nem annyira hatékonyak és nem hozzák már ugyanazokat az eredményeket. Talán tapasztalták azt is, hogy a tanácsadó cégek sem annyira aktívak és hatékonyak, mint pár évvel ezelőtt. Biztosan észlelték Önök is, hogy az álláshirdetések már nem hozzák ugyanazt az eredményt, mint amit akár 1-2 éve hoztak. De akkor mi lehet a megoldás? Hogyan lehet továbbra is egyszerűen és játszva jelölteket szerezni? Teljes cikk...


Business rocksztárok kellenek

10 éve A márka hitelesen csak egyféle lehet. Ez annyit tesz, hogy az eladni kívánt márka és a munkáltatói márka nagyon szorosan összefonódik, és előbbit csak akkor lehet igazán hitelesen képviselni, ha munkáltatóként is megfelelünk a kialakítani kívánt képnek. Mivel manapság a technológiának köszönhetően az egyik legfontosabb „üzenetközvetítő” éppen a saját dolgozónk lehet, érdemes rá jobban odafigyelni. A rossz hír ugyanis a jónál még sokkal gyorsabban terjed a közösségi felületeken. Teljes cikk...


Díjazzák a legjobb munkáltatói márkaépítési gyakorlatokat

10 éve A Magyar PR Szövetség első alkalommal hirdeti meg az Employer Branding Awardot. A pályázat célja a legjobb hazai munkáltatói márkaépítési gyakorlatok jutalmazása, bemutatása és megismertetése a szakmai közönséggel. Teljes cikk...


5 tévhit - Miért félnek a toborzók a munkaadói márkától?

10 éve Vitaindítónak szánom ezt a cikket, sok egyetértő és vitatkozó visszajelzésre számítok. Nem foglalkozom toborzással, így az alábbiak inkább a piac általános ismeretéből fakadó ötletek, mint kinyilatkoztatások. A sorrend sem reprezentatív, bár mindegyiket hallottam már itt-ott. Én örülnék a legjobban, ha ezek a tévhitek nem lennének igazak a mai magyar piaci viszonyokra. Teljes cikk...


A vonzás hatalma, rendszerben

10 éve Néhány felvetésre, praktikus kérdésre szeretnénk válaszolni Employer Branding kapcsán, amelyeket az Magyar PR Szövetség (MPRSZ) Employer Branding tagozat tagjai, érdeklődő vállalatok vezetői vetettek fel, hoztak szóba az elmúlt időszakban. Kádár Balázst, a Magyar PR Szövetség (MPRSZ) tagozat vezetőjét, a Bindermann HR-COM ügyvezető partnerét kérdeztük. Teljes cikk...


Minden cégnek van munkáltatói márkája - még ha nem is tud róla

10 éve A Magyar PR Szövetség 2015. június 17-én ünnepélyes keretek között megalakította az Employer Branding tagozatát. Az MPRSZ azért döntött a tagozat létrehozása mellett, mert úgy vélik, a munkáltatók figyelmét fel kell hívni arra, hogy a munkáltatói márkaépítés elengedhetetlen a tehetségekért folyó versenyben, a szervezetek versenyképességének fenntartásában, valamint a megfelelő minőségű és mennyiségű humánerőforrás biztosításában. A HR Portal Kádár Balázst, az Employer Branding tagozat vezetőjét, a Bindermann HR Kommunikációs Kft. managing partnerét kérdezte. Teljes cikk...


Megalakult az MPRSZ Employer Branding tagozata

10 éve Hazánkban is egyre több közepes és nagyvállalat ismeri fel a munkáltatói márkaépítésben rejlő lehetőségeket. Annak érdekében, hogy ez a speciális szakterület minél több figyelmet és publicitást kapjon, az Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ) elnöksége döntött az Employer Branding tagozat létrehozásáról. Teljes cikk...


Hogyan segít HR Brandet építeni egy toborzó szoftver?

10 éve Ha felhő alapú szolgáltatás használatába kezdünk, másképp fognak-e ránk nézni partnereink, konkurenciánk? Mit gondol? Fontos lehet brand szempontból a felhő? Teljes cikk...


Januártól Faix Csaba a Prezi regionális pr-vezetője

11 éve Faix Csaba feladata a teljes magyarországi kommunikáció kézben tartása, illetve az európai terjeszkedés támogatása, ezen belül is az employment branding felépítése - értesült a kreativ.hu. Teljes cikk...


Berzsenyi Márta, a Microsoft HR-menedzsere

11 éve Berzsenyi Márta 2010 óta a Microsoft Magyarország HR-menedzsere. HR üzleti partnerként feladatai közé tartozik a cég HR-stratégiájának kidolgozása, melyen belül kiemelten foglalkozik kultúraformálással, változásmenedzsment- és szervezetfejlesztési projektekkel, valamint tehetségmenedzsment programok megtervezésével és lebonyolításával. Munkája során fókuszál a toborzás-kiválasztásra, a vezetőfejlesztésre és a sokszínűség fenntartására annak érdekében, hogy a Microsoft egy szerethető márka és kedvelt munkáltató legyen. Teljes cikk...


100 féle arculat - 4. "Nyitottság, transzparencia és rugalmasság"

11 éve A BalaBit IT Biztonságtechnikai Kft. néhány évvel ezelőtt jelentős piaci pozíciót szerzett magának az IT biztonság területén már nem csak itthon, de a nemzetközi porondon is. A globális terjeszkedés emberi-erőforrás szempontból is jelentős kihívások elé állítja a céget, pláne, hogy igen speciális tudású szakemberek megszerzését, megtartását és ösztönzését kell, hogy megoldja. Ezekről a kihívásokról és a cég munkáltatói arculatának kiépítéséről beszélgettünk Posfai Tündével, a cég HR-igazgatójával. Teljes cikk...


A szolgáltató központoknak is kell munkáltatói márka

12 éve Meglehetősen ellentmondásos helyzetben vannak az üzleti szolgáltató központok Magyarországon. Miközben egyik oldalon színvonalas munkával, kimagasló munkakörülményekkel és feltételekkel, vonzó környezettel várják a munkavállalókat, mégis, rendre nehézségbe ütköznek, hogy megfelelően képzett, idegen nyelven beszélő, felkészült munkatársakat találjanak - írja a portálunkhoz eljuttatott sajtóanyag. Teljes cikk...


Innováció, toborzás, HR, personal és employer branding - beszámoló az idei truBudapestről

12 éve Mi lesz a jövőben a toborzók feladata? Álláskeresők vagyunk vagy karrierépítők? Mi kell a jó employer brandinghez? Felkészültünk-e, és tudjuk-e kezelni a migrációt? Hogyan élik meg a leépítést a felsővezetők? Kell külön Facebook oldal a vállalati HR számára? Fontos a talent pool építés? Milyen és mely területeken szükséges az innováció a recruitmentben? Cikkünkben ízelítőt adunk a második truBudapest nonkonferencia egyes szekcióiból. Teljes cikk...


100 féle arculat - 3. "A legjobban teljesítőknek mindig lesznek lehetőségeik"

12 éve A KPMG a saját szakterületein a legjobb szolgáltatásokat nyújtó cég szeretne lenni az ügyfelek, a dolgozók és a velük kapcsolatba kerülő közösség számára egyaránt. Fontosnak tartják, hogy a társadalom számára érték legyen a náluk dolgozó egyén és maga a cég is - mondta Emri Zsuzsa HR igazgató, akit arról kérdeztünk, hogyan építenek munkáltatói arculatot egy igazán HR-intenzív szervezetben. Teljes cikk...


Az employer branding csapdái és lehetőségei

12 éve Magyarországon egyelőre gyerekcipőben jár a munkaadói márkaépítés. És mint minden gyereknek, megvannak a gyerekbetegségei. Ezekről, és a csapdák elkerülésének a lehetőségeiről beszélgettünk Hadi Lászlóval, a Brandjob ügyvezető igazgatójával, aki két cég esetét is bemutatta röviden portálunknak. Teljes cikk...


Mitől vonzó egy munkahely?

13 éve Idén is útjára indul Magyarországon a Munkáltatói Márka Kutatás. A szervezők azt vizsgálják, milyen az egyes vállalatok munkaerőpiaci megítélése, különösen a számukra fontos célcsoportok körében. Teljes cikk...


Öt trend a HR világában

13 éve Szerdán és csütörtökön rendezték meg Budapesten a Personal Hungary-t, a HR szakma legnagyobb hazai kiállítását. Íme néhány érdekes gondolat, trend a rendezvényen hallottakból. Teljes cikk...


100 féle arculat - 1. "Toborzási stratégiánk alapja a kinevelés"

13 éve Munkáltatói arculat sorozatunk első szereplője Csengery László, az IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég HR vezetője. Bár a cég nem hirdetett meg munkáltatói arculatot erősítő programot, mégis minden csatornát igyekszik megmozgatni, hogy bevonzza és motiválttá tegye az igazi tehetségeket. Teljes cikk...


Employer branding - megoldás a HR új kihívásaira

13 éve A sajátos magyar munkaerő-piaci helyzetben egy-egy állásra rengetegen jelentkeznek, miközben a speciális tudású szakemberekért meg kell küzdeniük a cégeknek. Ezért a vállalatok számára egyre fontosabb, hogy vonzóbbá tegyék magukat a leendő és jelenlegi munkavállalóik szemében, vagyis hogy tudatosabban is foglalkozzanak az employer brandinggel (munkáltatói márkaépítéssel). A HR új kihívásaira az employer branding, vagyis a munkáltatói márkaépítés lehet a megoldás. Teljes cikk...


Így látják a HR-t a dolgozók

15 éve Habár a HR hazánkban még mindig többnyire a közepes vagy nemzetközi cégeknél képviselteti magát, sokszor a munkavállalók így sincsenek tisztában a humánpolitikai osztály tevékenységével, vagy kevésbé tapasztalják meg jelentőségét, míg más esetekben elégedettek, sőt, elismerik a HR-esek munkáját. De vajon mi állhat a személyügyi szakmával kapcsolatos eltérő vélemények hátterében? Teljes cikk...


Employer branding, ami vonzza a tehetséget

16 éve A vállalatoknak jól felfogott üzleti érdeke, hogy sajátos, jól körülhatárolt, önálló "személyiséggel" rendelkezzenek, ami alkalmas arra, hogy megkülönböztesse őket a konkurenciától, és a dolgozókat magához vonzza. Az erős munkáltatói brand kézzelfogható versenyelőnyt jelent az álláspiacon és fontos fegyver a tehetségekért folytatott harcban. A válságban is vannak ugyanis olyan munkakörök, amelyekbe lasszóval kell fogni a képzett szakembereket, így nem mindegy, milyen kép él a vállalatról a szemükben. Teljes cikk...